2
امام جمعه محمودآباد:

۱۲ فروردین روز تحقق آرمان‌های بزرگ اولیاء الهی است

  • کد خبر : 3788
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
۱۲ فروردین روز تحقق آرمان‌های بزرگ اولیاء الهی است
امام جمعه محمودآباد گفت: ۱۲ فروردین روز تحقق و به فعلیت و عینیت رسیدن آرمان‌های بزرگ اولیاء الهی است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت الاسلام  سید احمد جباری در خطبه‌های نماز جمعه امروز با بیان اینکه ۱۲ فرودین ۵۸ روز به نمایش گذاشتن درک و فهم و شعور عالی ملت عزیز ما بوده است، اظهار داشت: ۱۲ فروردین روز تحقق و به فعلیت و عینیت رسیدن آرمان‌های بزرگ اولیاء الهی است.

وی با بیان اینکه این امر حدود ۱۳ قرن تحقق نیافته، افزود: مردم ما پس از حکومت و امامت رسمی و عینی امیرالمونین (ع) تا پیش از انقلاب ۵۷ چنین چیزی را تجربه نکرده بودند، با این وجود با اشتیاق و شور وصف ناپذیر ۹۸.۲درصد شرکت کردند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: امام خمینی (ره) این روز را روز امامت امت و روز فتح ظفرملت یاد کردند و فرموند: من به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران. سابقه نداشت. این اتفاق گویای این حقیقت بوده است که ما دارای رشد و سیاست و اجتماعی بالا بوده و به شرق و غرب آشکارا اعلان و ثابت نمودند، من خود تعیین کننده و رقم زننده امور کشور خود هستم.

حجت الاسلام جباری ضمن تبریک ماه رمضان و بهار دل‌ها گفت: شخصی به نام عبدالسلام بن صالح هروی می‌گوید: در آخرین جمعه ماه معظم شعبان به محضر امام رضا (ع) مشرف شدم و حضرت مرا به اغتنام بر فرصت باقی مانده از ماه شعبان و کسب آمادگی برای ماه مبارک این چنین توصیه فرمودند: بیشتر ماه شعبان گذشت و این آخرین جمعه از آن است پس آنچه از آن باقی ماند کوتاهی هایت را در آنچه گذشته است جبران کن و به کار‌هایی روی آور که برایت مفید و سودمند باشد و از آنچه به تو ربطی ندارد پرهیز کن زیاد دعا و استغفار کن و از گنا‌هان به سوی خدا توبه کن تا خودت را برای خداوند خالص کرده باشی.

امام جمعه محمودآباد با یادآوری ۱۳ فرودین روز طبیعت و بهرمندی از مواهب الهی خاطرنشان کرد: مردمان طبیعت قبل از هرچیزی می‌بایست اندیشه صحیح و درست در صنع و صانع آنان داشته باشند و شکر نعمت‌های الهی را به جای آوردند و سپس به نحو احسن از این همه الطاف نهایت مواهب و پروردگار استفاده نمایند و مراقب باشند خلاف منظور فرمان و دستور خالق در این طبیعت اقدام انجام ندهند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.