2
امام جمعه محمودآباد:

احساس مسئولیت مردم نسبت به نیازمندان اصول و قاعده نبوی است

  • کد خبر : 3444
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
احساس مسئولیت مردم نسبت به نیازمندان اصول و قاعده نبوی است
امام جمعه محمودآباد گفت: اصول و قاعده مهمی را رسول خدا به ما آموخت که خوشبختانه تا حدود زیادی در جامعه ما رواج دارد و در همه جا به چشم می‌آید و آن هم احساس مسئولیت مردم ما نسبت به نیازمندان است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه کسانی که دستشان باز است دستگیری کنند و کسانی که قدرت مالی دارند ضعفا را یاری دهند، اظهار داشت: از امام حسین علیه السلام نقل شده است، این امر کم فضیلتی نیست که نصیب برخی‌ها می‌شود و این لطف و نعمت پروردگار به مومنان متمکن است، اما متاسفانه شیطان با ترفند‌هایی موجب این فکر در مومنان می‌شود که با انفاق اموالشان فقیر و تنگدست می‌شوند در حالی که خدا وعده داده است از فضلش شما را بی‌نیاز می‌کند.

وی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد سه نور درخشان اسلام، امام حسین (ع)، حضرت قمر بنی‌هاشم و امام سجاد (ع) که موجب نام گیری روز پاسدار و روز جانباز در تقویم ما شده است، تصریح کرد: امام حسین (ع) تاکید زیادی در خوش اخلاقی مومن داشتند چنانکه آنرا باعث زینت دین دانستند و مومن خوش اخلاق را موجب استقامت نسبت به ایمان و دینداری ثابت قدم‌تر مردم معرفی کردند.

حجت الاسلام جباری بیان داشت: اصول و قاعده مهمی را رسول خدا به ما آموخت که خوشبختانه تا حدود زیادی در جامعه ما رواج دارد و در همه جا به چشم می‌آید و آن هم احساس مسئولیت مردم ما نسبت به نیازمندان است.

امام جمعه محمودآباد با یادآور شدن ۱۵ اسفند و آغاز هفته درختکاری در کشور گفت: در طول تاریخ ایران هر کجا را انسان مطالعه و ملاحظه کند موضوع درخت و توجه به فضای سبز جایگاه ویژه‌ای دارد، ایرانیان در دوران باستان سیره و روش شان این بود که اگر فرزندی در میان خانوادشان متولد شود به هنگام تولد فرزند یک نهال در موازات آن می‌کاشتند تا همراه بزرگ شدن بچه رشد درخت را هم ببینند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.