3

پوشش 98 درصدی دُز دوم کرونا در محمودآباد/ عادی انگاری اُمیکرون خطر جدی برای شهرستان است

  • کد خبر : 3247
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
پوشش 98 درصدی دُز دوم کرونا در محمودآباد/ عادی انگاری اُمیکرون خطر جدی برای شهرستان است
فرماندار محمودآباد با بیان اینکه در حال حاضر این شهرستان از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار دارد، گفت: طبق آمارهای استانی محمودآباد در بحث واکسیناسیون در بین شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سطح مازندران در رتبه دوم قرار دارد که تا این لحظه ۱۰۰ درصد جمعیت هدف شهرستان دُز اول و ۹۸ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ خسرو طالبی فرماندار محمودآباد امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان محمودآباد که با حضور مسئولان شهرستانی در محل‌ این فرمانداری پیرو بررسی آخرین وضعیت کرونایی شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کادر بهداشت و درمان و اعضا ستاد بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون دُز سوم تاکید و اظهار کرد: بیش از ۵۷ درصد جمعیت هدف دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و توصیه اکید همه متخصصین این است که باید روند واکسیناسیون با همکاری بیشتر مردم تسریع یابد.

وی تصریح کرد: محمودآباد هم اکنون از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد و در وضعیت نارنجی قرار دارد اما این وضعیت کاملا شکننده بوده و هر لحظه امکان تغییر وضعیت به قرمز و اعمال محدودیت‌های بیشتر دور از ذهن نیست.

فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: از رسانه‌های فعال در شهرستان خواهشمندیم همچنان حساسیت ضرورت مقابله با کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در اجتماعات غیر ضرور و تزریق دوز سوم واکسن را تبلیغ و فرهنگ‌سازی کنند.

بستری 8 بیمار کرونایی در محمودآباد

دکتر عباس توان مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان محمودآباد در ادامه جلسه تعداد مراجعین سرپایی سویه اُمیکرون را ۳ تا ۴ برابر دوره سویه دلتا اعلام کرد و افزود: طبق آخرین آمار تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان ۸ نفر بوده که از این تعداد تنها یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

خاطرنشان می‌شود؛ در این جلسه مقرر شد تا پایان هفته جاری آموزش در مدارس روستاهای کم جمعیت مشروط به اعلام نظر مساعد شورای آن مدارس به‌صورت حضوری و در سطح مدارس شهری و روستاهای پرجمعیت غیر حضوری باشد و تصمیم‌گیری در خصوص روند فعالیت مدارس در هفته‌های آینده به جلسه‌ ستاد کرونای شهرستان در آخر همین هفته موکول خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.