4

حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس صادر شد

  • کد خبر : 3235
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس صادر شد
رییس کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب 13 ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس خبر داد و گفت: پس از وقوع سیل در استان مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت ‌و ساز‌های بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده که مسئولان قضایی استان در سال‌های اخیر بار‌ها بر اصلاح آن تاکید کرده‌اند و با بی‌توجهی برخی نهاد‌های متولی مواجه شده است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام  محمدصادق اکبری در این خصوص با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه مبنی بربرخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها گفت: وقتی در بستر رودخانه بنای مسکونی یا رستوران ساخته شود این ساخت وساز، مانعی در مسیر هدایت آب ودرمواقع بارندگی سیلاب ها می شود بنابراین هشدار می‌دهیم ساخت وساز در بستر رودخانه ممنوع است وبا متصرفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با ورود دادستان شهرستان چالوس به این موضوع برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس ، ۲۵ پرونده قضایی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی تاکنون صادرشده است، ۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

رییس کل دادگستری استان مازندران به متجاوزان حریم رودخانه ها هشدار داد و خاطرنشان کرد: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و در گذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

حجت‌الاسلام اکبری در پایان یادآور شد: به همه رستوران داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام می‌کنیم علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند درغیر اینصورت با تشکیل پرونده در محاکم قضایی این مراکز تخریب می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.