4

افزایش ۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

  • کد خبر : 3054
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۵۵
افزایش ۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
مدير كل پزشكي قانوني مازندران گفت: در نه ماهه سالجاری 101 نفر در اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند (همگي مرد) كه این رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشت.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ دكتر علی عباسی در این خصوص اظهار كرد: به ترتیب شهرستان ساری   ۱۲ نفر  جان خود در در این مدت ازدست دادند که بیشترین بوده در شهرستان های  آمل و چالوس هر کدام ۸  نفر و نکا نیز ۷ نفر جان باختند  و شهرستان های فریدونکنار ، گلوگاه و میاندرود هر کدام با یک مورد کمترین مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

وی گفت: سقوط از بلندی مهم ترین عامل جان باختن ناشی از حوادث کار در استان بوده که با  ۴۲ نفر  در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش يافت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: برق گرفتگی با ۲۱ مورد  و پس از آن برخورد جسم سخت با ۱۵ و سایر موارد با ۶ مورد در رتبه بعدی قرار دارند.

عباسی افزود:  ۱۵ نفر در خرداد  ، شهریور ۱۲  و آذر با ۱۱ مورد بیشترین  و مرداد ماه با ۴ مورد کمترین آمار فوتی را داشته است.

وی خاطرنشان کرد:  ۷۳۱ نفر در این مدت مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافت.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد:  ۶۹۲ نفر از این مصدومان ناشی از حوادث کار مرد و بقیه زن هستند.

عباسی با اشاره به اينكه، بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمانی است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان ها ، داشتن برنامه ايمنی در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده از مهمترين راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.