4

واکسن کرونا برای کودکان تاکنون بدون عارضه‌ بوده است

  • کد خبر : 3051
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
واکسن کرونا برای کودکان تاکنون بدون عارضه‌ بوده است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد عارضه‌ای خاص بعد از تزریق واکسن کرونا به کودکان گزارش نشده است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛

فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد عارضه‌ای خاص بعد از تزریق واکسن کرونا به کودکان گزارش نشده است.

وی افزود: از آنجایی که سوش امیکرون شیوع بیشتری در اطفال دارد، واکسیناسیون این گروه سنی مورد توجه و هدف قرار می‌گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حدود ۲۱۲ هزار دانش آموز گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در مازندران واکسن کرونا تزریق کردند، گفت: در واکسیناسیون این گروه سنی تاکنون مشکلی نداشته ایم و دو نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک به این گروه سنی و گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال تزریق خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: افراد در شرایط اپیدمی علائم سرماخوردگی مانند آب‌ریزش از بینی، سرفه، گلودرد، ضعف، بیحالی و کوفتگی را امیکرون فرض کرده و بر اساس آن اقدامات درمانی توسط پزشکان انجام شود‌.

 روند افزایش مبتلایان به اُمیکرون در مازندران بسیار شتابان است

غلامی بر ضرورت قطع زنجیره تولید بیمار اُمیکرونی تاکید و اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف علاوه بر اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای، نیازمند رساندن آمار تزریق دز سوم واکسن کرونا به میزان ۷۰ درصد هستیم.

وی قرنطینه پنج روزه بیماران و اعمال محدودیت‌ها شامل تعطیلی هرگونه تجمع و دورهمی، تعطیلی تالارها، رستوران‌ها، عدم برگزاری مراسم اعم از عزا و دیگر تجمعات بویژه در مناطق نارنجی و قرمز را برای قطع زنجیره انتقال ضروری بر شمرد و هشدار داد: رعایت نکردن پروتکل‌ها نه تنها تداوم افزایش بیماران سرپایی و بستری را در پی دارد، بلکه سبب می‌شود سیستم بهداشتی و درمانی پاسخگوی نیاز این میزان بیماران نباشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: عادی‌انگاری‌ها نه تنها ما را با افزایش مرگ و میر مواجه خواهد کرد، بلکه عوارض ناشی از ابتلا به کرونا شامل نارسایی‌های قلبی، ریوی و کلیوی را هم به افراد تحمیل خواهد کرد.

غلامی در پایان گفت: پویش مقابله با موج ششم کرونا در قالب طرح بسیج واکسیناسیون فعال در مناطق روستایی استان آغاز شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=3051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.