1

افکار مردم باید از الگوپذیری غربی جدا شود

  • کد خبر : 2988
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
افکار مردم باید از الگوپذیری غربی جدا شود
امام جمعه محمودآباد گفت: افکار عموم مردم باید از الگوپذیری غربی جدا شود؛ اینگونه الگوها از فرهنگ دینی ما به دور است چراکه با روند کاهشی که مشاهده می‌کنیم جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است.

به گزارش قلم شمال آنلاین؛ حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان محمودآباد که با حضور خسرو طالبی فرماندار، سرهنگ ابراهیم‌نژاد فرماندهی سپاه ناحیه، صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و مسئولان شهرستانی ظهر امروز یکشنبه 10 بهمن ماه در دفتر امام جمعه برگزار شده است؛ ضمن تبریک ایام دهه فجر با بیان اینکه تصور مردم از روحانیت این بوده که دین و دنیا را تامین می‌کنند، اظهار کرد: روحانیت بین مردم اینگونه هستند که هر چه مطرح کنند قطعا به نفع آنان است بنابراین شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که از سوی این قشر مطرح شد؛ در جامعه جا اُفتاد.

وی افزود: امروزه کاهش جمعیت به‌عنوان یکی از آسیب‌های جامعه مطرح است که باید مورد کنترل و بررسی قرار گیرد.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: رویکرد و افکار عموم باید نسبت به فرزندآوری و افزایش جمعیت که مورد بحث مهم در حال حاضر بوده و مقام معظم رهبری بر آنان تاکید دارند؛ تغییر کند.

حجت‌الاسلام جباری در ادامه تاکید کرد: افکار مردم باید از الگوپذیری غربی جدا شود؛ اینگونه الگوها از فرهنگ دینی ما به دور است چراکه با روند کاهشی که مشاهده می‌کنیم جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت به‌عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های جامعه امروز مطرح است که نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی درست همراه با مشاوره کارشناسان متخصص از سوی مسئولان خواهد بود.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: امروز قشر مرفع جامعه که رفاه بیشتری دارند علاقه به فرزندآوری نداشته و با تغییر سبک زندگی خود و الگوپذیری از غرب زندگی می‌کنند.

‌ حجت‌الاسلام جباری در پایان گفت: تغییر زندگی مردم باید یکی از برنامه‌های اصلی مسئولین باشد و با فرهنگ‌سازی مناسب به سمت افزایش جمعیت رفت.

آموزه‌های دینی در بین جوانان فرهنگ‌سازی شود

خسرو طالبی فرماندار محمودآباد در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه الگوی غربی بر آموزه‌های دینی ما در بین جوانان تاثیر گذاشته است، افزود: جوانان در گذشته با مساجد می‌رفتند و با فرهنگ دینی ما آشنا شدند اما امروز چگونه این امر محقق شود.

وی تصریح کرد:‌ رواج ازدواج سفید و زیر تعهد نبودن برای جوانان ما عادی شده که یکی از مهمترین آسیب‌ها بشمار می‌رود.

فرماندار محمودآباد اظهار داشت: بررسی مسائل و مشکلات پیرو افزایش جمعیت در کشور و به مراتب در استان مازندران نیاز به همت مسئولین و کارشناسان برای فرهنگ‌سازی مناسب و هدایت به سمت فرهنگ دینی دارد.

طالبی در پایان یادآور شد: آموزه‌های دینی در جامعه ما رنگ و روی خود را باخته بنابراین باید مکتب دینی باید به سفره فرهنگی ما بازگردد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=2988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.