2
بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز در سال 2022 اعلام شد:

ارتقای دانشگاه مازندران در جمع برترین دانشگاه‌های جهان

  • کد خبر : 1980
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
ارتقای دانشگاه مازندران در جمع برترین دانشگاه‌های جهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اعلام این خبر گفت: در جدیدترین گزارش اعلام شده توسط پایگاه رتیه‌­بندی جهانی تایمز در سال 2022، دانشگاه مازندران موفق شد در بین 1662 دانشگاه جهان که حایز شرایط ورود به این نظام رتبه‌بندی شده‌اند، در جایگاه 1200-1001 قرار گیرد. این در حالی است که در رتبه‌­بندی سال 2021 این پایگاه از بین 1526 دانشگاه شرکت کننده، دانشگاه مازندران در جایگاه 1001 - 1526 قرار گرفته بود.

دکتر علیرضا خصالی یادآور شد: رتبه­‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام­‌های رتبه ‌بندی بین­‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال 2004 با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه‌­بندی “تایمز-کیو اس” و از سال 2010 به بعد با همکاری موسسه تامسون رویترز منتشر شد.

در سال 2016 این پایگاه جهت تامین اطلاعات مورد نیاز، همکاری خود را با تامسون رویترز قطع و با پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس آغاز به همکاری کرد. پایگاه رتبه‌بندی تایمز، اطلاعات موردنیاز برای ارزیابی را علاوه بر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس از  نظرسنجی از متخصصان و صاحب‌نظران گردآوری می‌کنند.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در نظام رتبه‌بندی تایمز بر اساس ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد انجام می‌شود که وضعیت دانشگاه مازندران بر اساس این شاخص‌ها در رتبه‌بندی 2022 به صورت زیر است:

بانوجه به نتایج رتبه‌بندی ارایه شده، دانشگاه مازندران از میان 58 دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی از لحاظ وجهه بین‌المللی در جایگاه هفتم  قرار گرفته است که در مقایسه با  جایگاه ۲۴ ام دانشگاه در رتبه‌بندی سال گذشته، حاکی از صعود چشمگیر دانشگاه مازندران از منظر بین‌المللی است.

علاوه بر این دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی سال 2022 از نظر شاخص‌های پژوهش و درآمدهای صنعتی نیز عملکرد بسیار مطلوبی داشته است به‌طوری‌که از نظر شاخص پژوهش در جایگاه 28 ام  و از لحاظ شاخص درآمدهای صنعتی در جایگاه 25 ام در بین 58 دانشگاه ایرانی واجد شرایط حضور در این رتبه‌بندی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.