1
امام جمعه سرخ‌رود:

مردم باید نتیجه اقدامات دولت را در عمل ببینند

  • کد خبر : 1941
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۳۵
مردم باید نتیجه اقدامات دولت را در عمل ببینند
امام جمعه سرخ‌رود گفت: در ابتدای هفته گذشته اعضای دولت و کابینه جدید با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و ايشان طی بیاناتی مسیر حرکت دولت را در طی این چهار سال مشخص کردند و توصیه اول حضرت آقا در مورد زمان بود که شتابان می‌گذرد و باید از لحظه لحظه آن برای خدمت به مردم استفاده کرد؛ مردم باید نتیجه اقدامات دولت را در عمل ببینند.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو با رسا با بیان اینکه کارهای زیادی در بخش‌های مختلف بر زمین مانده که باید با برنامه‌ریزی و کار جهادی انجام شود، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید برای وعده‌ها روز شمار معین و اعتماد و امید مردم به دولت آسیب دیده ترمیم شود.

وی با اشاره به اینکه نتیجه جلسات، مصوبات و احیاناً سفرها و بازدیدها باید نتیجه ملموس داشته باشد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار دولت باید در عمل نشان داده شود و نباید حالت‌ رها شدگی در کارها احساس شود.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: اتفاقی ‌که در سال‌های گذشته‌ در بسياری از بخش‌ها افتاد و در روزهای آخر دولت قبل بیشتر هم شد‌؛ ما در بسياری از بخش‌ها حالت رهاشدگی داشتیم و نمونه آن در قیمت ارز و مسکن که به حدی رها بود که امید بخش عمده‌ای از جامعه برای خرید مسکن از بین رفت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با تاکید به اینکه رهبر انقلاب دو عنصر انقلابی بودن و عقلانیت را برای بازسازی عرصه‌های مدیریت لازم دانستند، بیان کرد: همچنین ایشان به استفاده‌ از جوانان‌ در بدنه دولت تاکید داشتند که این مورد هم انسداد را از بین می‌برد و هم ذخیره ارزشمندی برای آینده مدیریت کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب مردمی بودن و اجتناب از اشرافی‌گری را به دولت جدید توصیه کردند و سفر روز جمعه‌ رئيس جمهور و چند نفر از اعضای کابینه را مصداقی برای مردمی بودن دانستند.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: خیلی از خطاهای ما در بخش‌های مختلف اعم از اسراف، تقلید کورکورانه و زندگی‌های تجملاتی ناشی از مشکلات فرهنگی است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یادآور شد: یک رها شدگی در بخش فرهنگ اتفاق افتاد که هر روز آسیب‌های آن بیشتر نمایان می‌شود؛ وضعیت اسفبار فضای مجازی، وضعیت زننده شبکه نمايش خانگی، الگوسازی از یک سری افراد به نام هنرمند و فرهیخته که هیچ سواد و تقیدی به مبانی اسلامی ندارند، آسیب‌هايی است که اگر جلوی آن گرفته نشود، ضربات جبران‌‌ناپذيری خواهیم خورد.

وی ادامه داد: فرهیختگی که همان دانایی و تربیت یافتگی است، بالاترین فضیلت‌های آدمی و کارآمدترین عنصر، در نظام اداری است چراکه راه بردن درست امور در گرو علم و اخلاق است.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: یک مسئول و حاکم جامعه هر چه قدر داناتر و عالم‌تر و از طرف دیگر، هر چقدر نفس خود را بیشتر تربیت کرده باشد، از ادب و اخلاق اداری و روحیه خدمتگزاری بیشتری بهره‌مند خواهد بود و این امر در نظامِ اداری از اصلی‌ترین امور است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان گفت: دولتی می‌تواند به اهداف والای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، و اخلاقی دست یابد که به وسیله کارگزاران و کارمندان فرهیخته اداره شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.