2
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در فریدونکنار/ ۲۴ سرویس جهیزیه به نو عروسان نیازمند اهدا می‌شود

  • کد خبر : 17244
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در فریدونکنار/ ۲۴ سرویس جهیزیه به نو عروسان نیازمند اهدا می‌شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح محلات و شهرستان در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش “خط شمال” محمد برمر در نشست تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس فریدونکنار، اظهار داشت: کنگره یک رزمایشی است برای اقدامات متنوعی که باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود که یکی از این کارها همان برگزاری یادواره است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این رزمایش ثبت و ضبط مشخصات شهدا است، تصریح کرد: به برکت این کنگره شهدای ما از گمنامی در آمده و اکنون مازندران دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید با مشخصات کامل است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با بیان اینکه یادمان‌های شهدای گمنام در استان تکمیل و آماده بهره‌برداری و رونمایی است، افزود: متاسفانه در استان ۴۰ یادمان نیمه‌کاره برای شهید گمنام را داریم.

برمر ادامه داد: روستای طوله سرای شهرستان فریدونکنار در ایام فاطمیه امسال میزبان شهید گمنام می‌باشد. وی در ادامه افزود: از شهردار فریدونکنار می‌خواهیم یادمان پنج شهید گمنام تا قبل از ۱۲ مهر تکمیل و رونمایی شود.

وی با اشاره اینکه دو کتاب در حوزه شهدا در فریدونکنار کار شد، گفت: با کمک شهرداری و شورای شهر فریدونکنار مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان بابت تدوین این کتاب هزینه شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار گفت: در سال گذشته اولین کتاب در خصوص شهید نوروزعلی یزدانخواه به نام “کشتی‌بان” بود که توسط نویسنده فریدونکناری نوشته و به چاپ رسید.

برمر یادآرو شد: واحد پژوهشی ما ۳۰۰ ساعت مصاحبه از رزمندگان شاخص فریدونکنار در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را انجام داده که برای چاپ و نشر فرستاده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار با بیان اینکه تدوین کتاب سرلشکر شهید حاج حسین بصیر امسال به کنگره نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: اگر سالانه مبلغی را برای چاپ یک جلد کتاب در نظر بگیریم قول می‌دهیم هزینه تدوین آن کتاب با مجموعه سپاه باشد.

برمر به نصب دو اِلِمان‌ از شهدا در فریدونکنار اشاره کرد و گفت: به لطف خدا با تلاش و پشتیبانی فرمانداری، شهرداری و شورای شهر هیچ ماموریتی در فریدونکنار بر زمین نمانده و اِلِمان‌‌های شهدا به موقع نصب شدند که جای قدردانی از مسئواان است چرا که موجب سرافرازی ما در استان شدند.

وی بر لزوم معرفی شهدا توسط رسانه‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: حدود یک ماه قبل یکی از اقدامات کنگره برگزاری یادواره سردار شهید طوسی از نخبه‌های جوان عملیات فتح فاو در برج میلاد تهران بود تا با برگزاری این یادواره بتوانیم مفاخر خودمان را جهانی کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار افزود: بعد از نصب اِلمان‌ها برای کنگره شهدا، برگزاری اجلاسیه تخصصی برای شهدای امدادگر، جهادگر، مفاخر و غیره در مازندران انجام شد.

برمر به چند کار باقیمانده برای کنگره شهدا اشاره کرد و گفت: اجرای سمفونی مقاومت در دفاع مقدس یکی از اقدامات دیگری است که در تهران و در ساری برگزار می‌شود.

وی اجرای تئاتر آئینی “راز سرزمین عشق” را از دومین کار باقیمانده مانده برای کنگره دانست و افزود: این تئاتر فاخرترین اثر محتوایی ایران است که به‌طور ویژه در مورد نقش مازندران در جهان اسلام می‌باشد که افتتاحیه آن در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ در ساری به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار در ادامه با تاکید بر اینکه هر ۱۲ شب یک شهر موظف به حضور در این برنامه را دارد، افزود: فریدونکنار برای مراسم افتتاحیه در این برنامه حضور پیدا می‌کند که از ادارات می‌خواهیم تا برای اعزام از پشتیبانی خودرویی آنها استفاده کنیم.

برمر با تاکید بر اینکه رسانه‌ها حضور مردم فریدونکنار در مراسم را ضریب دهند، افزود: همه مدیران دستگاه‌ها، همکاران اداره را بسیج کنند تا با خانواده در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اهدای ۲۴ سرویس جهیزیه به نو عروسان نیازمند شامل تلویزیون، یخچال، فرش، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، فرش و غیره از سهمیه فریدونکنار است که این خدمت‌رسانی به نیت شهدا انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار یادآور شد: سرگُل و انتهای مراسم کنگره شهدا در روز ۱۲ مهر می‌باشد که قرار است با نمایشگاه هوا و فضا و سخنرانی ملی برگزار شود که این برنامه بیشتر جنبه تماشایی است.

برمر در ادامه این نشست با بیان برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح محلات و شهرستان در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۱۵ برنامه شاخص شهرستانی از سوی سپاه ناحیه فریدونکنار در زمینه‌های سلامت، ورزشی، فرهنگی، بصیرتی، خدمت‌رسانی، جهادی، اقتصادمقاومتی، تعلیم و تربیت و آموزشی برای هفته دفاع مقدس درنظر گرفته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونکنار گفت: زنگ دفاع مقدس در مدارس، رژه خودرویی و موتوری، اجتماع بزرگ بانوان، افتتاح خانه مددجو، افتتاح خانه بسیج، اکران فیلم رِقه، گالری نقاشی مقاومت در حمایت از مردم مظلوم غزه، سخنرانی رهبر انقلاب به همراه تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، ویزیت رایگان، انس با قرآن، یادواره خانگی شهید، عطر افشانی مزار شهدا، اجتماع بزرگ رزمندگان با عنوان سر‌ دلبران، یادواره ۱۹ شهید مفقودالاثر و ۶ شهید گمنام، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و مسابقه ورزشی کشتی از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در فریدونکنار است.
برمر در پایان خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس امسال تبلیغات محیطی متفاوت‌تری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=17244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.