2

فعالیت 543 دستگاه کمباین برداشت برنج در محمودآباد

  • کد خبر : 16702
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
فعالیت 543 دستگاه کمباین برداشت برنج در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از فعالیت 543 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج همراه با معاینه فنی برای شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش “خط شمال” به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده از فعالیت و آمادگی 543 دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: استفاده از این نوع کمباین‌ها سبب سهولت در برداشت برنج می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: با بهره‌گیری از مکانیزاسیون در کشت برنج، شاهد افزایش 15 درصدی عملکرد این محصول خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برنج یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی محسوب می‌شود، تصریح کرد: سختی‌ها و تلاش‌های فراوانی از مرحله کاشت تا برداشت این محصول استراتژیک وجود دارد.

هادی زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال 7500 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان عملیات کشت مجدد و پرورش رتون انجام شود، تصریح کرد: محصول حاصل از پرورش رتون داراي کيفيت بالاتر و ارزش غذايي و بازار پسندي بهتری نسبت به کشت اصلي بوده و از ارزش اقتصادي بيشتري نیز برخوردار است.

وی استفاده از کمباین‌های ویژه برداشت برنج را موجب کاهش ریزش و افزایش سرعت برداشت محصول دانست و گفت: از دیگر فواید آن افزایش سرعت برداشت محصول، افزایش کیفیت برنج در هنگام برداشت نسبت به دیگر روش‌ها، کاهش هزینه برداشت و در نهایت افزایش درآمد برنج‌کاران است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.