3

اولویت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در مازندران توجه ویژه به بخش کشاورزی است

  • کد خبر : 16691
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
اولویت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) در مازندران توجه ویژه به بخش کشاورزی است
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران گفت: با توجه به اینکه استان مازندران نگین و قطب کشاورزی کشور است، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حوزه کشاورزی را به عنوان بستر خدمت رسانی خود برگزید.

به گزارش “خط شمال” آهنگران افزود: پس از امضا تفاهم نامه همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) ، در حوزه تولید و تامین بذور گواهی شده غلات الحمدلله تسهیلات کم بهره برای خریداری ۱۰ دستگاه بوجار پیشبینی و به شهرستان ها ابلاغ گردید که تاکنون ۷ دستگاه خریداری و جذب گردیده و تلاش ها برای جذب سه دستگاه باقی مانده ادامه دارد که با جذب این تعداد ادوات کشاورزی ظرفیت بسیار مناسبی در تولید بذر استان ایجاد گردید .

وی در ادامه گفت: پیشبرد سریع و دقیق اهداف و برنامه ها در چارچوب تفاهم نامه نیازمند تسهیل هر چه بیشتر خاصه در بدنه شهرستانی و مدیریت ها و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها می باشد تا با همدلی و همکاری همه جانبه گام های بلندی در راستا خدمت به بهره برداران بخش کشاورزی برداشته شود .

آهنگران افزود: با توجه به اینکه ۴ سال از اجرای طرح ۵ ساله جهش تولید در دیمزارها میگذرد و عملا سال زراعی پیش رو سال آخر اجرای این طرح خواهد بود که با عنایت به شعار سال و با توجه به اینکه ۱۵ هزار کشاورز در این طرح مشغول به فعالیت هستند ، احصاء گزارشات عملکردی از میزان ارتقا و جهش ایجاد شده در تولید محصولات دیم باید مورد توجه قرار گیرد .

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: در بحث گیاهان دارویی اقناع سازی بازار ، شرکت ها ، کارخانه داران جهت خرید محصولات تولیدی طی دو ماه مذاکرات دقیق و کارشناسی صورت گرفت لیکن آمار دقیقی از میزان تولید محصول جهت ارائه به بازار وجود ندارد .

استفاده از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای جهش تولید

دبیر ستاد مردمی سازی در امر دولت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک در چهار سر فصل و حوزه فعالیت شامل تامین و توزیع بذر غلات، توسعه کشت گیاهان دارویی، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ بومی اسفند ماه سال گذشته همزمان با ایام مبارک نیمه شعبان فیمابین سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان مازندران به امضا رسیده و درحال اجرای مراحل عملیاتی خود است.

شریفی مهر افزود: در حوزه سرفصل های مربوط به معاونت تولیدات گیاهی سازمان دو پروژه تامین و توزیع بذر غلات و به ویژه بذر گندم و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی طرح ها و برنامه های تدوین گردیده و پس از ابلاغ برش های مورد نظر به شهرستان ها این دو پروژه به مرحله عملیاتی رسیده است .

وی در ادامه افزود : در دو سرفصل پرورش دام سبک و سنگین و پرورش مرغ بومی معاونت امور دام درحال طی مراحل تحقیقاتی و تنظیم طرح ها و برنامه های عملیاتی می باشد که پس از تدوین برش های مد نظر به شهرستان های تابعه ابلاغ خواهد شد .

شریفی مهر خاطر نشان کرد: ۵ شاخص دیگر نیز در حال بررسی و مطالعه قرار دارد که پس از تکمیل و محیا شدن بستر اجرا ، این طرح ها نیز در قالب تفاهم نامه مشترک در دستور کار قرار خواهد گرفت .

دبیر ستاد مردمی سازی در امر دولت سازمان جهاد کشاورزی در پایان همسو سازی تمامی طرح ها در راستای تکمیل زنجیره های تولید را امری مهم دانست و گفت به عنوان مثال در طرح زراعت چوب ، محوریت بر ایجاد توتستان قرار گرفت تا برگ مورد نیاز جهت اجرای طرح های توسعه نوغان داری تامین شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.