6

اینجا عشق و دلدادگی با عاشورا معنا پیدا می‌کند

  • کد خبر : 1648
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
اینجا عشق و دلدادگی با عاشورا معنا پیدا می‌کند
اگر عاشورا نبود عشق و دلدادگی معنا نداشت؛ سفره صبوری زینب(س) برای دختران سرزمینم پهن شد تا بدانیم که فرهنگ عاشورایی را باید تا نفس کشیدنمان زنده نگاه داریم.

محرم و زیبایی روزهایش؛ گذر عشق و جاودانگی را نشان می‌دهد طوری‌که جامعه شیعیان در طول تاریخ با فرهنگ عاشورا و آیین‌های آن عجین شده‌اند، عاشورا تاریخ حماسه، عشق و حقیقت است؛ با وجود گذشت قرن‌ها از اتفاقات صحرای کربلا هیچ چیز باعث نشد تا از دل شیعیان حرارت عشق ‌حسین (ع) کم‌رنگ شود.

عزاداری پسر فاطمه(س) رنگ بی‌تابی قلب‌هایی را گرفته که نمی‌توانند حس و شور گذشته را حس کنند چراکه امسال نیز همانند سال گذشته شیوع ویروس منحوس کرونا دلیل جدایی ما از سفره اباعبدالله‌الحسین (ع) شده است.

دو سال است که سایه نحس کرونا ویروس بر سرمان سنگینی می‌کند و تمام ابعاد زندگی مردم کشورمان را تحت‌الشعاع خود قرار داد؛ گرچه می‌گوییم با رعایت فاصله و پروتکل‌ بهداشتی در مراسمات حاضر شویم اما زانو زدن بر عزاداری ابولفضل‌العباس(ع)، امام حسین‌ (ع) و یارانش را نمی‌توان لمس کرد.

اگر عاشورا نبود عشق و دلدادگی معنا نداشت؛ سفره صبوری زینب (س) برای دختران سرزمینم پهن شد تا بدانیم که فرهنگ عاشورایی را باید تا نفس کشیدنمان زنده نگاه داریم.

عاشورا اوج عشق و فداکاری در راه خداست و این‌گونه شد تا ما شیعیان ارج نهیم بر واقعه کربلا و به یاد داشته باشیم شجاعت یاران حسین(ع) را تا در روزمرگی‌های زندگی ما دیده شود.

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا به معنای این است که زمان می‌گذرد اما حوادث جاری در زندگی ما خواهد ماند؛ حال و هوای امروز در کشورمان و دلتنگی و دوری و دل سیر عزاداری کردن برای حسین(ع) داغ سنگینی است و ما همچنان دست به دعا که بگذرد روزهای سخت ما.

امسال محرم سال ۱۴۰۰ شمسی باز هم رنگ و بوی کرونایی دارد و بی‌تابی کادر درمان ما برای حفاظت از جان بیماران؛ قدردانی بی‌مثال می‌خواهد؛ با توجه به بحران کرونا دلتا، مرگ و میر بالا و خستگی کادر درمان لازم است عزاداران به این موارد توجه کرده تا خود و خانواده‌هایشان در سلامت باشند.

از روز اول محرم همه چیز آهسته اجرا شد؛ با فاصله، دور و در تنهایی هر کسی با خودش؛ این دوری دردی دارد که همه‌مان تاب تحملش را نداریم و مدام دعا کردن را از یاد نبردیم.

خداراشکر سالی دیگر آمد و محرمی دیگر عزدارای پسر فاطمه(س) را کرده‌ام؛ امروز نیز روز عاشوراست و بدون کفش و پا برهنه نذری‌ام را ادا می‌کنم اما امسال برای شفای تمامی بیماران کشور با پای برهنه و دور از مردمم در مسیری که شاید روزی فکرش را نمی‌کردم با تنهایی و فاصله بگذرد؛ صدا می‌کنم یا حسین(ع) تا شفاعت کند ما را نزد خدایمان.

عاشورا مراسمی است که در انسان‌ها شور، تحرّک، تفکر و اندیشه به وجود می‌آورد؛ عاشورا یک فرهنگ برای امت اسلامی است تا از حسین‌بن‌علی(ع) برای ادامه زندگی الهام بگیریم.

هیأت‌های مذهبی امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجتماعات عزاداری برگزار می‌کنند اما به نظر می‌رسد با توجه به فضای حاکم بر عزاداری امام حسین(ع)، خصوصا در روز عاشورا که پر از شور و احساس است؛ کرونا دلتا فرصت تاخت و تاز بیشتری برای گرفتن جان مردمان پیدا کند بنابراین امیدوارم مردم عزیز ما با رعایت کامل موارد اعلام شده ستاد ملی کرونا برای نماز ظهر عاشورا آماده شوند.
حسین(ع)؛ زیباترین نامی‌ست که در شناسنامه بشر نوشته‌اند؛ خداوندا به ما درکی عطا کن تا بزرگی حرکت امام حسین(ع) را دریابیم؛ پیام‌های عاشورا را بشویم و در زندگی خویش به کار گیریم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.