4

تکرار حماسه ۸ تیر در جمعه پیش‌رو/ مازندرانی‌ها دوباره می‌آیند

  • کد خبر : 16067
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
تکرار حماسه ۸ تیر در جمعه پیش‌رو/ مازندرانی‌ها دوباره می‌آیند
پس از سال‌ها انتظار، مردم شریف ایران در انتخابات ۱۴۰۰ به یک نامزد رای دادند که جز خدمت به مخلوق خدا و مبارزه با فساد و بازگردانیِ رویکرد سیاسی نظام به جهانیان، هدف دیگری را دنبال نکرد.

به گزارش “خط شمال” رییس جمهور شهید ما در اهداف خود بحمدلله موفق هم بود، چون ذاتش در اطاعت از ولایت و مراعاتِ مُرِّ قانون رقم خورده بود و اما این نعمت در یک سانحه از ملت گرفته شد و اوصاف نعمت نیز در پی آن سلب گشت.

در پی فراق و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، ملت ایران باری دیگر 8 تیر ماه 1403 پای صندوق‌های رای رفتند تا انتخابی دیگر را برای سرنوشت نظام جمهوری ایران، رقم بزنند.

مردم در آزمونی سخت قرار گرفته‌اند

دکتر محسن خاکزاد کارشناس مسائل سیاسی در خصوص انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: مردم شریف ایران در امتحانی سخت قرار گرفته و مقرر شد بین ۶ نفر از نامزدهای تایید شده، یک نفر را که از همه کارآمد تر و نزدیکتر به دولت سیزدهم است، گزینش کنند.

وی افزود: اختلافات بر سر دو نامزد بالا گرفت و متاسفانه جهت‌های تخریب بر روی دوستان گشوده شد تا اینکه در ۸ تیر ماه، آراء ماخوذه به دور دوم بُرده شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه این یک هفته را هم خدا مجددا ملت مقتدر ایران را در معرض امتحان قرار داد، گفت: در حقیقت بجای اینکه غربالگری در بین مردم حادث شود، زحمتِ آن را خالق یکتا متحمل شد و به مردم مسلمان و با هویت ایران یک هفته‌ی دیگر زمان بخشید تا خوب‌تر را از خوب تمیز دهند.

خاکزاد ادامه داد: یک نامزد متکی به سرمایه‌های داخلی است و جهان را یک فرصت برای پیشرفت میداند نامزد دیگر، ضمن اینکه اذعان می‌دارد، مدیریت ندارد، رجوع به کارشناسان و ارتباط با جهان را در نظر دارد.

وی عنوان داشت: البته ارتباط با جهان از نگاه دومین نامزد، همان استکبار است و برجام و FATF است و پندارش این است اگر با استکبار رفاقت نماید می‌تواند آسایش مردمش را فراهم سازد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اما تجربه‌ی تاریخی هم قبل و هم پس از انقلاب نشان میدهد که سیاست های دولت های امریکا جز به منافع خود و ذلت و سلطه پذیری طرف مقابل اندیشه ای ندارد و دائما حتی در حین مذاکرات و هم زمانی که تعهدی داد، عهد خود را نه تنها که شکست بلکه حیات سیاسی و اقتصادی ایران را با دشواری مواجه کرد.

خاکزاد با تاکید بر اینکه اصلا معنای وابستگی به اغیار که دشمن دین و هویت یک ملت باشد، همین است، گفت: حال مردم شهید پرور ایران با هر آئین و مسلک، لزوما برای پیشرفت کشور و حل شدن معضلات اقتصادی و چالش های فرهنگی و صیانت از دین خدا و پاسداشت خون پاک شهیدان و حراست از ستون با عظمتِ ولایت، یک راه بیش ندارند.

اِمّا شاکِراً وَ اِمّا کَفُوراً

وی خاطرنشان کرد: یا قدر شناس نعمات خدا و وصایای شهدای گرانقدر و توصیه های رهبر فرزانه باشند تا از راه خدا دور نشده و عزت را ارزان نفروشند و اقتدار خود را حفظ و زمینه را برای ظهور حجت خدا علیه السلام مهیا نمایند، یا اینکه هر آنچه کدخدای کدخدا پرستان تجویز کرد را اجرا کنند؛ در صورت اول سربلند خواهند بود در دنیا و عقبی و در حالت دوم، از جمله‌ی خاسرین.

یک ایرانی و یک انتخاب درست؛ لازمه آسایش آیندگان

اکبر مسلمی یک شهروند محمودآبادی در خصوص انتخابات پیش‌رو، دوره دوم، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه در نظام‌های دموکراسی این حق را به مردمان جامعه‌ی یک کشور می‌دهند تا در سرنوشت فردای میهن خود دخیل باشند، اظهار داشت: دخیل یعنی دخالت کنند، نظر بدهند، انتقاد کنند و پیگیر وعده‌های یک نامزد منتخب شوند.

وی می‌گوید: این نظام در ایران بنام جمهوری اسلامی مشهور است و در نظام جمهوری فارغ از هر دین و مسلک و عقیده و مذهب، مردم شریف محق هستند با انتخاب خود در امور کشور نظارت و مداخله داشته باشند.

این شهروند محمودآبادی تصریح کرد: حال من به‌عنوان یک شهروند ایرانی، هم این حق را دارم و باید از حقم بهره ببرم و هم وظیفه‌ام است در جامعه‌ی مدنی که در آن زیست می‌کنم برای آیندگان و آسایش آنان بی‌توجه نباشم.

مسلمی در خصوص اینکه یکی از حوزه‌های انتخاب، انتخابات رییس قوه‌ی مجریه است، افزود: با توجه به اینکه در قانون اساسی اختیارت فراوان به قوه‌ی مجریه داده شد و مسئول قوه‌ی مجریه هم مجری قانون‌های تدوین شده است، من نیز با توجه به هویتم و ارزش‌های خود و هموطنانم و سرمایه‌ها و منابع عظیم داخلی، در این وادی که سرنوشت‌ساز بوده، شرکت می‌کنم و به نامزدی که بهترین کارنامه و کارآمدترین برنامه را دارد، رای می‌دهم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افتخارم این است که در کشوری با هویت چند هزار ساله و منابع ملی و فرهیختگان زندگی می‌کنم بنابراین ایران را دوست دارم و برای ایران و ایرانی هر اقدامی که در توانم باشد، مبادرت به انجام خواهم کرد و در ۱۵ تیرماه به‌عنوان یک ایرانیِ با هویت، پای صندوق‌های رای حاضر خواهم شد و به افتخار کشورم رای می‌دهم.

به گزارش “خط شمال” 15 تیرماه این مردم‌اند که یکی از دو راه گفته شده را انتخاب خواهند کرد ولکن قبل از انتخاب خوب است اندکی تدبر و تامل کنیم “لَعَلَّکُم تُفلِحُون”

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=16067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.