2

کمین‌گاه مرگ در تالارپشت قائم‌شهر

  • کد خبر : 1595
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کمین‌گاه مرگ در تالارپشت قائم‌شهر
محور ترانزیت بین‌المللی از استانداردهای جهانی باید برخوردار باشد اما محور قائم‌شهر سوادکوه در مناطقی غیراستاندارد و خطر آفرین است.

اگر قرار باشد در طول 15 کیلومتر تالارپشت قائم‌شهر تا پیچ کوبان سوادکوه شمالی فقط به 3 الی 4 قطعه خطر آفرین مرگبار اشاره کرد بدون شک به پیچ غیراستاندارد پیچ کوبان،ورودی و خروجی خطرناک روستای چایباغ ، خروجی وحشتناک زیرگذر پل هفت تن مرز سوادکوه و قائم شهر، دور برگردان لاین تالار پشت علیا به طرف داخل شهر قائم شهر می توان اشاره کرد، محور سوادکوه که سال‌ها به درازا کشید اما به اندازه سال‌ها طول کشیدن زمانی احداث جاده که هنوز ناتمام هست، ولی در شیب بندی و استاندارد جاده، شیب بندی سدها، بتن ریزی استاندارد و مسلح کردن اصولی، اشکال هندسی، و… در بسیاری از قطعات دقت کافی صورت نگرفت، که اگر صورت می گرفت سدهای قطور و حجیم سرخ کلا و قاسم آباد و بالا زیراب و… رانش نمی کرد، حال آیا پیمانکاران، ناظرين و کارفرما در قبال بیت المال پاسخگو بوده اند یا خیر را خداوند متعال می‌داند.

در مسیر جاده اصلی بلافاصله بریدگی ورودی و خروجی روستای چایباغ را شاهدیم درصورتیکه به علت باریک شدن جاده فقط طرفیت ورود را داراست و خروج از مسیر دیگر باید باشد که اتفاقا مقدور هم هست یا نیاز به خریداری مغازه حاشیه جاده برای تملیک، عقب نشینی و تعریض اما در نواحی هموار هفت تن و تالار پشت دیگر از عجایب هست که با توجه به شرکت سنگ شکن و آسفالت و روستای منگل و… تردد ادوات نقلیه سبک و سنگین از زیر گذر هفت تن، بلافاصله در جاده اصلی ورود می کنند که سرعت زیر 10 کیلومتر از زیرگذر به جاده اصلی، دامی مرگ آفرین است.

کافیست خودرویی با راننده‌ای غریبه فقط با 80 کیلومتر سرعت سر برسد، و متوجه جلو نباشد فاجعه بوجود خواهد آمد.

در دور برگردان تالارپشت هر چند سطح جاده اصلی بسیار عریض هست اما چون رمپ خروجی کوتاه هست و خودروهای در حال دور بلافاصله وارد جاده اصلی آنهم در خط شتاب می شوند، خودروهای مسیر سوادکوه که باسرعت 100 تا 110 کیلومتر می رسند، گاها گمراه می شوند کافیست در تصمیم گیری اشتباه نمایند تا تصادفی سهمگین پیش آید.

بنابراین انتظار بر این هست مدیرکل راهداری که اتفاقا اهل سوادکوه هست و تردد زیادی به منطقه دارد، فرمانداران سوادکوه، سوادکوه شمالی و قائم شهر چون مسیر تردد اهالی 3 شهرستان هست، و پلیس راهور، دستور دهند تا بلافاصله خروجی زیر گذر در قسمت خاکی جاده منتهی علیه سمت راست محور اصلی، عریض تر، بهسازی و دارای رمپ 100 متری خروج شود چون دید فقط 50 الی 100 متر پل هست ولاغیر، در دور برگردان تالار پشت نیز همانند دور برگردان مسیر ارطه جاده ساری به قائم شهر، رمپ خروجی اصولی و طویل تر دایر شود.

روی سخن اتفاقا به نمایندگان مجلس به ویژه عضو کمیسیون عمران که طرفدارانش مدعی نفوذش در وزارت راه هستند است و به سایر مقامات استانی نظیر استاندار و معاون عمرانی که از این محور به تهران تردد می‌کنند.

با اندک هزینه‌ای شاید نجات‌بخش جان و جانهایی باشیم.

تا دیر نشده از مرگ احتمالی مسافرین در این نواحی پیشگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.