6
در نشست خبری با اصحاب رسانه:

دو پروژه کشاورزی با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان افتتاح می‌شود/ تزریق اعتبار 40 میلیارد تومانی برای توسعه گل و گیاه در محمودآباد

  • کد خبر : 15747
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
دو پروژه کشاورزی با اعتبار بیش از 3 میلیارد تومان افتتاح می‌شود/ تزریق اعتبار 40 میلیارد تومانی برای توسعه گل و گیاه در محمودآباد
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از افتتاح دو پروژه با اعتبار 3.5 میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها فردا پنجشنبه 24 خرداد ماه با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح خواهد شد.‌

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت رییس جمهور شهید آیت‌الله رییسی و تبریک فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: پروژه‌های قابل افتتاح، آب‎‌بندان روستای حاجی‌کلا از توابع بخش سرخ‌رود با اعتبار 1.5 میلیارد تومان و کارخانه شالیکوبی لامیزده از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد با سرمایه ۲۱۰ میلیارد ریال که ۶۰ میلیارد ریال از تسهیلات و مابقی آورده شخصی است.

وی در خصوص توزیع سوخت امسال در بین کشاورزان، تصریح کرد: از اول امسال تاکنون 3.900 لیتر سوخت نفت گاز بین کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان محمودآباد توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه سهميه سوخت ادوات كشاورزي با بهره‌گيري از فناوري‌هاي روز و با استفاده از زيرساخت كارت بانكي به صورت الكترونيك انجام مي‌شود، گفت: متقاضيان سوخت بخش كشاورزي مي‌توانند با ثبت نام در سامانه معرفی شده و معرفي كارت بانكي خود نسبت به ثبت درخواست و دريافت سوخت پس از تائيد این مدیریت و شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي اين شهرستان اقدام كنند.

تولید 9.500 تن گوشت سفید در محمودآباد

هادی‌زاده با اشاره به اینکه این شهرستان صادرکننده گوشت سفید است، افزود: از ابتدای سال تاکنون روزانه بین 8 تا 9 تن تولید در محمودآباد داریم که در زمان پیک مسافر به 14 تن نیز می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان محمودآباد ۵۱ مرغداری وجود دارد که ۹۵۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از افزایش 30 درصدی تولید گوشت سفید طی دو سال اخیر در این شهرستان خبر داد.

تزریق اعتبار 40 میلیارد تومانی برای توسعه گل و گیاه در محمودآباد

هادی‎‌زاده در خصوص توسعه گل و گیاه در این شهرستان، اظهار کرد: طی 6 سال اخیر 40 میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی تزریق شد که 11 میلیارد تومان طی 2 سال اخیر کمک بنیاد برکت بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه گل و گیاه روستای وازیک را به‌عنوان سرآمد این عرصه داریم و روستای بدون بیکار نیز در استان مازندران معرفی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هر روستایی که به دنبال مولد تولید به جای تغییر کاربری باشد از آن حمایت و استقبال می‌کنیم، گفت: آموزش در عرصه تولیدات کشاورزی از مدارس محمودآباد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

هادی‌زاده عنوان داشت: روستای اسکنده 10 هکتار، بوئده 6 هکتار، افراتخت، اورطشت، وِلم، فرامده و آزادمون نیز به‌صورت لکه‌ای بیشتر و کمتر در حوزه تولیدات گل و گیاه فعالیت دارند.

بیش از 17 هکتار اراضی زارعی مستعد کشت برنج

وی با بیان اینکه ۱۷۵۴۵ هکتار اراضی زراعی شهرستان محمودآباد استعداد کشت برنج دارند، گفت: ۸۸ قطعه آب بندان به مساحت ۱۴۰۰ هکتار در سطح محمودآباد وجود دارد که باید به عنوان کمک حق آبه این شهرستان باشند اما به فراموشی سپرده شدند و باید عملیات لایروبی و ایستگاه پمپاژ آن ها انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اشاره به اینکه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار از آبندان‌های شهرستان لایروبی شده‌اند، افزود : در سال جاری ۲۰۰ هکتار آب بندان‌ برای لایروبی گزارش شده‌ است.

هادی‌زاده با عنوان اینکه ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به غرب سرخ رود و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به شرق سرخ رود از سوی جهادکشاورزی اختصاص یافت، خاطرنشان کرد : ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط بسیج سازندگی در شرق سرخ رود هزینه شد.

وی با اعلام اینکه باید ایستگاه پمپاژ لوله کم فشار در ۱۲۰ هکتار از روستای خوردونکلا و ۴۲ هکتار در روستای اهلم به بهره برداری برسد، بیان داشت: در لوله کم فشار برای انتقال آب حتی ۱ سی سی پرت آب نخواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اذعان به اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی روستای برنجده آماده تجهیز و نوسازی است، ذکر کرد: ۱۳۰ هکتار از آب بندان‌های شهرستان آماده لایروبی است که نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است.

توزیع 3.410 کیلوگرم شکر در محمودآباد

هادی‌زاده در خصوص توزیع شکر تصریح کرد: 63 تن شکر سفید طی امسال در بین خانوار و 33 تن برای واحدهای صنعتی در سطح شهرستان توزیع شد.

وی یادآور شد: شکر خانوار در سطح شهرستان و توسط فروشگاه‌های منتخب در نظر گرفته شده، بین واحدهای صنفی توزیه شده است.

قلع و قمع 30 فقره تغییر کاربری غیر مجاز

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع 30 فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: بدنبال صدور دستور‌ دادستانی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل‌ گشت 131 مدیریت‌ جهاد ‌کشاورزی به همراهی‌ عوامل نیروی انتظامی شهرستان محمودآباد اقدام به قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای یمچی، متوریچ و ارمک کلا از توابع بخش مرکزی شهرستان محمودآباد این شهرستان کردند.

هادی‌زاده در پایان گفت: این قلع و قمع شامل 11 مورد بنای نیمه‌کاره و 19 مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره 2 ماده 10 قلع و قمع و 33 هزار متر‌مربع زمین کشاورزی بوده است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.