3

فرزندانمان مایۀ برکت و بقای سفرۀ زندگی‌مان هستند/ دام خطرناک زندگی مدرن برای خانواده‌ها

  • کد خبر : 15435
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
فرزندانمان مایۀ برکت و بقای سفرۀ زندگی‌مان هستند/ دام خطرناک زندگی مدرن برای خانواده‌ها
معاونت تبلیغ و امور فرهنگی شهرستان محمودآباد گفت: فرزندانمان مایۀ برکت و بقای سفرۀ زندگی‌مان هستند؛ یعنی فرزند، فقط نا نخور نیست، بلکه نان‌آور هم هست؛ روایات متعدد داریم که فرزند را برای والدین موجب خیروبرکت می داند و بلا وگرفتاری به خاطر فرزندان از آن‌ها دور می‌شود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام علی‌اصغر محمددُخت در گفت‌وگو با خبرنگار خط شمال، اظهار داشت: اگر خانوادۀ حسین(ع) نبود، همه چیز همان جا تمام می شد و کربا در کربا می مانْد بله، خانوادۀ حسین(ع) ادامۀ اویند! اگر نبودند، پیام و راه و نام امام درکربا می ماند که می ماند.

وی افزود: نام و یاد حسین(ع) را فرزندانش ادامه دادند؛ این ذات و قانونِ اجتماع است. پس ماهم اگر دوست داریم ادامه پیدا کنیم، اگر دچار دردِ جاودانگی هستیم و اگر میل به ماندن داریم، بهترین راه آن، فرزندآوری است و نسل پروری.

معاونت تبلیغ وامور فرهنگی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: آیا شما مطمئن هستی، اگر پولت زیاد شود حتماً به سمت فرزندآوری می روی؟ ازنظر جمعیّت شناسان، نه تنها ربطی میان توان مالی پایین و تعداد فرزندان پایین نیست؛ بلکه این نسبت، برعکس هم هست؛ یعنی در میان کشورهای مختلف جهان، در کشورهایی که سطح اقتصادی پایینی دارند، زادوولد بیشتر است و کشورهایی که ازنظر سطح درآمد خانواده بالاهستند، تعداد فرزندان کمتری دارند.
در میان تمام قارّ هها، آفریقا )که فقیرترین کشورها را دارد( بیشترین آمار زادوولد و اروپا هم کمترین را داراست درایران 10 سال گذشته متعلّق به سیستا ن وبلوچستان است کمترین ثبت ولادت هم متعلّق به استان های گیلان و مازندران جالب است بدانید مردم مازندران، پُردرآمدترین مردم کشور ما هستند.
حجت‌الاسلام  محمددُخت یادآور شد: امروزه، افرادی را در جامعه می بینیم که درآمد متوسطی دارند، شب وروز هم زحمت می کشند، کار می کنند تا پولی به دست بیاورند؛ اما نهایتاً به جای آنکه چند بچه بیاورند و شکم آن ها را سیر کنند، سگ می خرند و شکم سگ را سیر می کنند از دست زمین و زمان می نالد و انتظار دارد که مشکلی هم در زندگی اش نباشد. این بدبخت را ببین که شده نوکر سگ، شده نا نآور سگ؛ حدود 18 تا 55 میلیون تومان خرج ماهیانه نگهداری یک سگ را تحمل می کند، اما به بچه که می رسد، ندارم ندارمش بلند می شود.
وی ادامه داد: نکتۀ دیگر که خیلی اثرگذار است این است که باید پذیرفت در کنارگرانی و تورّم، سبک زندگی ما هم عوض شده است بعضی از ماها خیلی مصرف گرا زندگی می کنیم: هر چیزی باید نو باشد؛ ماشین نو، مبل نو، گوشی نو. تعمیرکردن، یعنی وقت تلف کردن. پولش را می دهم؛ صرفه جویی مسخره است.
معاونت تبلیغ وامور فرهنگی شهرستان محمودآباد گفت: راحت باش البته صداوسیما و سیاست های دولت ها نیز در این ریخت وپا ش ها اثر داشته است؛ ولی تصمیم گیرنده نهایی برای اینکه زندگی مان را مصرف گرا کنیم یا نه، به دست خودمان است قناعت در زندگی ما کم شده، توقعات ما در زندگی، بیش از اندازۀ نیاز شده است برای یافتن یک راه مطمئن به سوی آینده، باید پاسخ این سؤال ها را یافت؛ وگرنه شاید آنچه پیدا کرده ای بیراهه باشد، نه راه.
حجت‌الاسلام محمددخت خاطرنشان کرد: ما فقرمان بیشتر شده یا قناعتمان کم شده؟ پولمان ته کشیده یا مصرف مان بالا رفته؟ پیچ وتاب زندگی زیاد شده یا توقعاتمان پیچیده شده؟ رفاه با ماقهر کرده یا تعریفمان از رفاه عوض شده؟ راه به دست آوردن ثروت را گم کرده ایم یا راه خرج کردن پول را بلد نیستیم؟ هیچ کدام از حر فهایی که زدیم، به معنای آن نیست که نباید کاری به وضعیت اقتصادی جامعه داشت.
وی افزود: هرگز اهمیت مسائل اقتصادی را نادیده نمی گیریم و کماکان از تمامی نهادها، قوا و مسئولین نسبت به مسائل اقتصادی با دیدگاه مطالبه گری درخواست و توقع بهبود اوضاع را داریم؛ اما آیا اولین و تنهاترین دلیل عدم متمایل به فرزندآوری مسائل اقتصادی است؟ سبک زندگی را باید عوض کرد؛ در سبک زندگی مدرن، هراندازه هم که انسان ثروتمند شود، تمایلش به فرزندآوری، بیشتر نمی شود.
معاونت تبلیغ وامور فرهنگی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: هنوز خدا روزی رسونه ؟ ما راه را گم کرده ایم، دچار توهمیم؛ فکر می کنیم که ما کار می کنیم و روزی را خودمان به تنهایی کسب می کنیم حضرت رسول(ص) می فرمایند: بَیْتٌ لاصِبْیانَ فیهِ لابَرَکَةَ فیهِ خانه ای که کودک در آن نباشد، برکت ندارد.
حجت‌الاسلام محمددخت در پایان گفت: کودک آ نقدر بابرکت است که دو دنیای انسان را تأمین می کند. فرزند را باید این گونه نگاه کرد، قیمتی و ارزشمند در بخشی از آیه 151 سوره انعام خداوند می فرماید وَلا تَقْتُلُوا أوْلَدَکمْ مِنْ إِمْاَقٍ نَحْنُ نَرْزُقکمْ وَإِیاهُمْ یعنی هم روزی شما رامی دهم و هم روزی فرزندانتان را یعنی هم روزی تو و هم روزی فرزندان تودست منِ خداست. یعنی منِ خدا، ضامن روزی شماها می شوم.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=15435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.