7
با حضور نمایندگان دانشگاه مازندران برگزار شد:

نشست ستاد احیای امر به معروف برای اقتصاد دریا و جنگل‌محور

  • کد خبر : 14854
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
نشست ستاد احیای امر به معروف برای اقتصاد دریا و جنگل‌محور
پیرو دعوت دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از مدیران کل و دستگاه‌های آموزشی- پژوهشی استان، دکتر عبدالعلی موحدنیا و دکتر صادق صالحی به عنوان نمایندگان دانشگاه در این نشست شرکت کردند.

به گزارش “خط شمال” جلسه‌ی”اقتصاد دریا و جنگل‌محور در تاریخ سوم اسفند 1402  در راستای تحقق منویّات مقام معظم رهبری و به ویژه اهداف و اساس سیاست‌های ابلاغی کلی توسعه دریا محور در استانداری مازندران تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، غلامرضا عبدی دبیر ستاد، بر اهداف و ضرورت ستاد احیا در زمنیه نقش‌آفرینی در زمینه اقتصاد جنگل و دریا محور را مطرح و اشاره کرد: مطابق ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر، استان‌های کشور بر حسب فعالیت‌های خاصی تعریف شدند و فعالیت‌های مروبط به جنگل و دریامحور به استان‌های شمالی کشور(استان‌های مازندران، گلستان و گیلان) واگذار شد و در همین راستا، استان مازندران به عنوان دبیرخانه و محور فعالیت‌های اقتصاد جنگل و دریامحور تعیین شد.

در این نشست که نمایندگانی از دانشگاه مازندران، فرماندهی مرزبانی استان، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر، اداره‌کل شیلات استان، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان، اداره‌کل بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر هم حضور داشتند، هر یک از حاضران، نظرات و پیشنهادهای خود را جهت پیشبرد اهداف ستاد مطرح کردند.

دانشگاه مازندران به عنوان بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی استان که دارای دانشکده‌ علوم اقتصادی و اداری و نیز دانشکده علوم دریایی و محیطی و صاحب‌نظران و اندیشمندان مختلفی می‌باشد نیز، آمادگی خود را برای همکاری‌های مقتضی اعلام کرد.

پیرو این جلسه، رییس دانشگاه مازندران نیز، طی نامه‌ای مستقل، ضمن تاکید مجدد بر اعلام آمادگی دانشگاه جهت نقش‌آفرینی در زمینه توسعه دریامحور، برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با محوریت موضوعی و با حضور دستگاه‌های مرتبط در دانشگاه را به عنوان گام نخست جهت طرح ایده‌ها و دست‌یابی به اجماع نسبی برای برنامه‌های آتی مطرح کردند که باالطبع، زمینه‌ساز حمایت از فعالیت‌های توسعه‌ای است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.