3
استاندار مازندران:

۸۵ روستای محمودآباد به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل شود/ ضرورت گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و پایدار

  • کد خبر : 14549
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
۸۵ روستای محمودآباد به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل شود/ ضرورت گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و پایدار
استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۸۵ روستای محمودآباد را به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل کنیم، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد که دهیاران باید از آنها بهره بگیرند.

به گزارش “خط شمال” سید محمود حسینی پور در نشستی با دهیاران و شوراهای اسلامی ۸۵ روستای شهرستان محمودآباد در روستای عبدالله آباد سرخ‌رود اظهار داشت: در ایام بسیار مبارکی هستیم و ماه رجب ماه پر از برکات معنوی و الهی است و اعیاد بزرگی در این ماه وجود دارد.

وی با بیان اینکه معنویت در استان مازندران زبانزد است، افزود: در شهرستان محمودآباد ۴۲۵ آلاله آسمانی داریم که به تک تک این شهدا افتخار می کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهدا باعث اقتدار و امنیت کشور ما شدند و خانواده شهدا صبورترین اقشار جامعه ما هستند.

مقام عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران قدردان این عزیزان هستند، تصریح کرد: امروز این افتخار را پیدا کردیم در بیستمین سفر شهرستانی در محمودآباد حضور پیدا کنیم.

حسینی‌پور بیان کرد: این سفر به دستور آیت الله رئیسی رئیس جمهور انجام می شود و ایشان معتقدند مسئولین نباید جدا از مردم باشند.

وی با اذعان به اینکه ما در سفر به محمودآباد و مباحثی که با مردم شریف این شهرستان داشتیم چند مسئله را بررسی کردیم، یادآور شد: مردم انقلابی و صبور محمودآباد در عرصه‌های مختلف نقش آفرین بودند و در زمانی که در مازندران هیچ خبری از تجارت دریا، ریل و قطار نبود ، تنها بندر مازندران بندر اهلم و این شهرستان دارای ریل و قطار بود.

سید محمود حسینی پور با عنوان اینکه مرکز تجارت بین المللی در این منطقه شکل گرفته است، اظهار کرد : موقعیت جغرافیایی محمودآباد از نظر ژئوپلوتیک جغرافیای خاصی است و در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد.

وی ادامه داد : محمودآباد در حوزه ارتباط با چهار کشور همسایه از طریق دریا هم مرز است و از منظر نیروی انسانی ،نیروی فاخری دارد.

استاندار مازندران با اذعان به اینکه در شهرستان محمودآباد مزیت های خوبی وجود دارد و جوانان،نخبگان و پیشکسوتان باید با برنامه حرکت کنند، ذکر کرد: برای هیچ قومی، قومی دیگر تصمیم نگرفته است و اراده های محکمی را در محمودآباد دیدیم که بی نظیر بوده و می تواند منشأ تحولات بزرگ در این شهرستان باشد.

این مسئول با بیان اینکه مناطق روستایی محمودآباد بسیار برخوردار است، تاکید کرد: این شهرستان از منظر آب و هوا،خاک، حاصلخیزی و نیروی انسانی باهوش و پرتلاش، بسیار مزیت بالایی دارد و می تواند تحول ایجاد کند.

حسینی پور با اشاره به اینکه ما یک مسیر سنتی را در محمودآباد تجربه می کنیم، تصریح کرد: در درجه اول باید توجه به نگاه توسعه محور در استان مازندران شکل بگیرد که اساس آن دانش بنیان است و باید جوانان نخبه محمودآبادی وارد میدان شوند.

مقام عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه شرکت های دانش بنیان به میدان بیایند، افزود : ما هیچ راهی نداریم و اگر بخواهیم تحولات چشمگیر و قابل رویت باشد باید از مسیر های سنتی عبور کنیم و در ریل دانش بنیان قرار بگیریم.

حسینی پور گفت : دانش بنیان یعنی اقدامی که در یک منطقه محروم روستایی اتفاق می افتد و ما در یک منطقه گلخانه‌ای در مناطق روستایی توانستیم اشتغال خانگی ایجاد کنیم.

سید محمود حسینی پور با اظهار به اینکه در تولید گل و گیاه مردم به صورت خودجوش اقدام کردند، بیان کرد : دولت باید در این مسیر آنها را پشتیبانی کرده و نباید مانع ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قواعد، قوانین و بخشنامه ها متناسب با استان مازندران نیست، یادآور شد : دولت در تلاش است که این موانع برداشته شود.

حسینی پور با عنوان اینکه برای ایجاد گلخانه باید ۲۴ ساعته پروانه صادر شود، گفت : نگاه دولت باید به اینگونه باشد که آیا این واحد کوچک یا بزرگ دانش بنیانی است؟ و دولت باید شرکت های دانش بنیان را در اختیار این افراد قرار دهد.

استاندار مازندران با اظهار اینکه در حوزه جهاد کشاورزی استان مازندران برنامه متحولی داریم و باید نگاه جهاد کشاورزی استان در مسئله کشاورزی نو باشد، افزود: باید دو نگاه در جهاد کشاورزی استان وجود داشته باشد و آن خارج شدن از ریل سنتی و برگشت به سبک مدیریت دهه ۶۰ است.

او ادامه داد: اگر با این نگاه، ما مسئله جهاد کشاورزی را در محمودآباد ساماندهی کنیم، می توانیم تمام ۸۵ روستای محمودآباد را به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بازرگانان باید پای کار بیایند و محمودآباد در حوزه های دیگر جایگاه والایی دارد، بیان کرد : در شیلات تولیدات محمودآباد منحصر به فرد بوده و بازار ماهی محمودآباد در سطح ملی مطرح است.

سید محمود حسینی پور اظهار کرد : ظرفیت های بسیار خوبی در روستاها وجود دارد که دهیاران باید از آنها بهره بگیرند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.