7

برای نجات از فتنه‌های آخرالزمانی، هر روزمان باید با بصیرت باشد

  • کد خبر : 14171
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
برای نجات از فتنه‌های آخرالزمانی، هر روزمان باید با بصیرت باشد
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برای نجات از فتنه‌های آخرالزمانی، هر روزمان باید با بصیرت باشد، مطرح کرد: اگر اهل بصیرت نشویم، نمی توانیم علم ولایت را حمل کنیم؛ فقط پوسته ظاهری و شعار باقی می‌ماند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام علی اصغر دشتی در مراسم یوم الله 9 دی که در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با همت سپاه شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی روز بصیرت است. هر روز ما روز بصیرت است. مخصوصا در این حوادث آخرالزمانی که امام صادق (ع) فرمود: فتنه ها از در و دیوار، آسمان و زمین بر سر شیعیان می بارد. در این عرصه هر روزمان روز 9 دی و روز بصیرت است.

وی ادامه داد: در فتنه 88 نامه بدون سلام می نویسند. فرزندانشان جز لیدرهای سرمایه گذاری و هدایت فتنه هستند.در طول تاریخ ببینید کجاها اهل بیت عصمت و طهارت در مظلومیت قرار گرفتند. آنجایی که مردم، انصار، اطرافیان بصیرت نداشته اند.پیامبر(ص) در نداشتن بصیرت مردم است که رسالت 23 ساله خود را می خواهد به اهلش بسپارد و سپرد اما این کار به نتیجه نرسید.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمودند: مخاطبین این حمل در قرآن شیعه ما خواسته تر هستند و چون امر به ولایت اهلبیت بر دوش و برعهده آنها به صورت خاص قرار دارد.مسئله ولایت یک امانتی است که فرد به فرد من به شما نسبت به این مسئله مسئول هستیم.

حجت الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: شما در قرآن کریم صراحت می بینید، خداوند متعال انسان را به دو گروه تقسیم میکند. گروه اول اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ. و گروه دوم َالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ.

آنهایی که کاری به ولایت ندارند، ولی و ولایت انها به عهده شیاطین می باشد.آنهایی که بتوانند تحت این امانت خودشان را ولایت مدار حفظ کنند، این امانت راحمل کنند، آنها کارکرد این امانت داری این است که رفته به رفته ، لحظه به لحظه از ظلمات فاصله می گیرند و به نور نزدیک می شوند.

وی افزود: این اتفاق که مقام معظم رهبری فرمودند: انقلاب ما جهان را از ظلمت و استبداد خارج کرد  یعنی چی؟ چون تحت ولایت الله این انقلاب شکل گرفته است کردکردش هم است.چون با ولایت عجین است .

استاد دانشگاه به سخن امام خمینی (ره) که ما انقلاب را صادر کردیم اشاره و بیان کرد: این فرهنگ که امام فرمود ما انقلاب را صادر کرده ایم را امروز داریم می بینیم.امروز ما مستقیم در غزه نمی جنگیم، امروزتربیت یافتگان این نظام  ولایی هستند که ماموریت های الهی را انجام می دهند. امروز جوانان یمنی هستند که کشتی رژیم صهیونیست را میگیرند. امروز حزب ا… لبنان وارد کار شدند. امروز جوانان سنی فلسطین دارند این کار را انجام می دهند. امروز حشد الشبعی عراق دارد کار انجام می دهد.

حجت الاسلام دشتی یادآور شد: این انقلاب در مرکز خودش ایستاده است. اما کارکرد این انقلاب این است که چون تحت هدایت ولادت ا… است. این روشنفکری قدم به قدم، مرز به مرز جلو می برد و هرکس با این انقلاب رفیق و عجین میشود، این روشنی برایش هدیه می آید و در مقابل استبداد و استکبار می ایستد.

وی ادامه داد: هنوز ما جلو نرفتیم، هنوز جوانان اروپایی پای کار نیامدند، هنوز جوانان آمریکایی پای کار نیامدند. آن نامه ای که حضرت آقا چندسال پیش خطاب به جوانان بود نوشته بودند. هنوز اروپایی ها و غربی ها را که از نعمت ولایت برخوردار هستند کارکرد برونی و ظاهر ولایت را هنوز به منصه ظهور نرساندند.

استاد دانشگاه افزود: اینکه امیر مومنین فرمودند یک روزی محبین وشیعیان ما کار را در دست می گیرند اون روز زمانی است که همه  ولایت مداران عالم نسبت به مسئله امانت ولایت خودشان را مکلف می دانند و به این تکلیف عمل می کند. این وعده الهی است.

حجت الاسلام دشتی خاطرنشان کرد: آنجایی که ما در خط و مشی رهبری و ولایت در مسیر ولایت مداری قدم گذاشتیم و راه رفتیم لحظه به لحظه در جوانب مختلف کشور، پیشرفت، روشنایی، دوری از جهل، موفقیت های نو به نو رقم خورد.

آنجایی که ولایت ا… را در مواجه با شیطان ضعیف پنداشتیم، به سپاه کفر قدرت دادیم  آنجا دقیقا مسئله عدم ولایت مداری حاکم است.

وی عنوان داشت: امام زمان (عج) فرمودند: برای فرج من دعا کنید،فرج و گشایش شما در فرج ما است،یعنی آن ولایت اگر بر عالم حکم فرما شود آنچه مطلوب شما است حاصل می شود.اگر ما امروز در اقتصاد، سیاست و در تمام مسائلی که می گوییم نیاز به پیشرفت داریم خودمان را تابع نعل به نعل با عوامل رهبری مطابق کنیم قطعا جلو خواهیم رفت.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد:امام صادق(ع) می فرماید:من حیا میکنم که روایت را باز به مردم بگویم، که ای مردم فاصله شما تا بهشت یک قدم است و آن از مسیر ما اهل بیت است. اگر می خواهید اهل بهشت بشوید و آن تبعیت از ولایت است.هرجادر امانت های امر ولایت ضعیف عمل کردیم جنود شیطان بکار افتاد.هرکجا ما برای ولایت ا… و ولایت اهل بیت و برای مسئله ولایت فقیه که در امتداد ولایت اهل بیت ا.. است آن احترام لازم را قائل نشده ایم عقب گرد داشتیم.

حجت الاسلام دشتی بیان کرد: باب ظلم و ستم و باب انحراف انسان را در گرو معامله این امانت پیدا می کند. اگر انسان زبان جهور بخواهد باشد، زمانی است که نسبت به امر ولایت کم کاری می کند.این مسئله یک مسئله است که آن را به عنوان یک رسالت باید به آن نگاه کنیم.

وی در پایان گفت: خداوند متعال قابلیتی را به انسال عنایت کرده تا بتواند امر ولایت، این  امانت سنگین را حمل کند.در تفاسیر معانی مختلفی بیان شده است. آنچه که همه  به آن اتفاق نظر دارند، امر تکلیف، تعهد و التزام به مسئله ولایت است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=14171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.