4
جلسه شورای فرهنگ عمومی محمودآباد:

ماه محرم همیشه یادآور حماسه جاودان کربلا است

  • کد خبر : 1387
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
ماه محرم همیشه یادآور حماسه جاودان کربلا است
جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه شهرستان، خسرو طالبی فرماندار، صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضا شورای فرهنگ عمومی و مدیران برخی ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

صادق خوشخو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در ابتدای جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حجت الاسلام موسوی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان، خسرو طالبی فرماندار و خیر مقدم به مدیران ادارات و اعضای شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم؛ تسلیت عرض می‌کنم؛ مقام معظم رهبری در خصوص ماه محرم فرمودند  دشمن ایمان مردم را هدف گرفته و راه مقابله با آن ارتباط عاطفی و روحی‌ست و بهار آن دهه اول محرم است.

این روز رو خدمت تمامی خبرنگاران شهرستان تبریک می‌گویم. وی ضمن تبریک ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار افزود:

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد تصریح کرد: ماه محرم همیشه یادآور شجاعت و جوان‌مردی مردان امام‌حسین (ع) و حماسه جاودان کربلا است.

خوشخو خاطرنشان کرد: در این ماه مفاهیم ظلم‌ستیزی، مبارزه با تبعیض و ذلت، فداکاری و امر به معروف معنای منحصر به فردی پیدا می‌کند و شیعیان با امور اعتقادی خود بیشتر آشنا می‌شوند.

وی گفت: در این ایام همه شهر چهره‌ای غمگین به خود گرفته و لباسی سیاه بر تن می‌کنند؛ پرچم‌ها و علم‌های عزاداری بر سر در منازل، تکایا، مساجد و… برافراشته می‌شود تا حزن‌انگیز بودن این ماه برای همه به تصویر کشیده شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در خصوص دستورات جلسه شورای فرهنگ عمومی یادآور شد: برنامه‌ها و شیوه برگزاری سوگواری ایام محرم با توجه به شیوع ویروس دلتا و دهه امر به معروف و نهی از منکر از دستورات جلسه بوده که پیگیری مصوبات جلسات قبلی است.

خوشخو ادامه داد: تحقق شعار سال و مصوبه آن پیگیری کارنجات نیمه‌تعطیل و تعطیل به علت شیوع بیماری کرونا، تغییر مدیر مجتمع شهرک صنعتی که هنوز هم ظاهراً مدیر آن مشخص نشده در صورت تعیین مدیر و مناسب شدن وضعیت در شهرستان کار گروه آن تشکیل و پیگیری موانع آن جهت بازگشایی کارنجات تولیدی نیمه‌تعطیل و تعطیل با حضور مسئولین مرتبط صورت می‌گیرد؛ از دستورات جلسه قبل است.

شهر باید رنگ و بوی ماه محرم بگیرد

حجت الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد در این جلسه ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک رو خبرنگار به جامعه خبرنگاران اظهار کرد: امروز رسانه ما جزو رسانه‌هایی با ویژگی‌های اخلاق، صداقت و امانت‌دار در کشور است.

وی افزود: پیشاپیش ماه محرم ماه عزادری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) را تسلیت عرض می‌کنیم؛ ما هر چه داریم از محرم و صفر بوده و دستور کار امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی براساس ورود به ماه محرم خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی محمودآباد تصریح کرد: عزاداری ما در این ماه طبق ضوابط و دستورالعمل ستاد ملی کرونا خواهد بودو این دستورات به تمامی هیئت‌ها ابلاغ شد.

حجت الاسلام موسوی گفت: شهر ما باید رنگ و بوی ماه محرم بدهد و با نصب پرچم سیاه به پیشواز عزای فاطمه (س) برویم.

شخصیت امام حسین (ع) به مکتب تبدیل شود

خسرو طالبی فرماندار محمودآباد نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) همیشه جلوه ویژ‌ه‌ای دارد و با توجه به شرایط شیوع کرونا باید عزاداری را همراه با پروتکل‌ بهداشتی برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید شخصیت امام حسین (ع) که ایثارگری و فداکاری بود را به مکتب تبدیل کنیم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.