3

دانشجویان قشر بسیار تاثیرگذار در جامعه هستند/ مقاومت، خنثی‌کننده نقشه‌های استکبار

  • کد خبر : 13832
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
دانشجویان قشر بسیار تاثیرگذار در جامعه هستند/ مقاومت، خنثی‌کننده نقشه‌های استکبار
امام جمعه سرخ‌رود گفت: قطعا در تمام دنیا دانشجویان قشر بسیار تاثیرگذاری در جامعه هستند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست؛ دانشگاه و دانشجو به‌عنوان عنصری در پیشرفت و اعتلای جامعه اهمیت بالایی دارند و آینده کشور به آن‌ها گره خورده است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشتند: حضرت فاطمه (س) سیده نساء العالمین، میوه شجره طوبی،به قول مشهور در 20 جمادی الثانی سال پنجم بعثت با مژده قبلی خداوند و برای تسلی قلب پیامبر، با عنوانی بی نظیر به نام «کوثر» به دایره هستی هدیه و منتی عظیم و مبارک بر سر خلایق شد.

وی ادامه داد: در مورد فیوضات و آثار محبت ایشان، رسول اکرم (ص) خطاب به جناب سلمان فرمودند: «ای سلمان محبت فاطمه در صد مورد پر مخاطره سود می‌بخشد که آسان‌ترین آنها دم مرگ، قبر، محشر، صراط و به هنگام حساب و کتاب است.»

امام جمعه سرخ‌رود افزود: نعمت عظیم خلقت این بانو و اعطاء آن به پیامبر آن قدر عظیم است که پیامبر در آیه «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ؛ پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى کن» که «نحر» به عبادت با حالتی خاص چون عبادت فرشتگان همراه با تکبیر و بلند کردن دست‌ها در مقابل صورت(حالت قنوت) توصیه شده است و به حق سپاس چنین نعمتی از سوی پیامبر و حتی به نیابت از خلایق که قادر به درک عظمت وجود این بانو نیستند، با عبادتی خاص و با حصول شرایط ویژه که مجری آن فقط خیر البشر و برترین انبیاء باشد شاید تا حدودی حاصل شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: می بینیم با چراغ سبز دولت آمریکا، جنایت های رژیم جنايت کار و کودک کش صهیونیستی از سر گرفته شد. حقیقتا غرب به فرموده مقام معظم رهبری در قضیه جنايت غزه بی آبرو شد.

وی یادآور شد: با وجود جنايت های بی سابقه در غزه و کشتار زنان و کودکان و تعرض به بیمارستان و مدرسه و پناهگاه و استفاده از بمب های ممنوعه فسفری که بر سر مردم غزه می ریزند و بیش از ۵ هزار کودک را قربانی کردند،کشورهای غربی این جنايت ها را دفاع از خود می دانند، ننگ بر شما باد. بی آبرویی از این بیشتر وجود ندارد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: امروز غزه با مقاومت، خود را در قامت یک بازیگر اصلی در سیاست و امنیت و اقتصاد جهان را نشان داد. غزه نشان داد تمام جریانات سازشکار فقط به فلسطین و مسلمان خیانت کرده بودند و تنها گزاره اصلی که می تواند غده سرطانی اسرائیل و نقشه های استکبار را خنثي کند،مقاومت است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: مردم فلسطین و منطقه فهمیده اند راهی جز مقاومت نیست. و این هشداریست برای ما تا ببینیم در کدام نقطه تاریخ ایستاده ایم، ان شاءالله حرکت طوفان الاقصی ادامه خواهد یافت و به نابودی اسرائیل و بریده شدن دست تجاوز آمریکا و استکبار منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعا در تمام دنیا دانشجویان قشر بسیار تاثیر گذاری هستند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست. دانشگاه و دانشجو به عنوان عنصری در پیشرفت و اعتلای جامعه اهمیت بالایی دارند و آینده کشور به آنها گره خورده است.

امام جمعه سرخ‌رود عنوان داشت: توجه به دانشگاه و دانشجو نباید به یک روز خلاصه شود،باید با تشکیل اتاق های فکر، متشکل از خود دانشجویان و اندیشمندان و متفکران، مسیری تعیین شود که دانشگاه و دانشجو در مسیر عزت و اقتدار و پیشرفت کشور حرکت کند و اگر از این موضوع غافل شود،دشمنان برای دانشجوی ما برنامه ریزی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان گفت: در جمهوری اسلامی نگاه ویژه باید به قشر مستضعف باشد،زیرا مبنای حکومت ما اسلامی و علوی است،مسئولین باید توصیه های امیرالمومنین به کارگزاران را بخوانند و بدانند چه مسئولیت سنگینی دارند.مردم هم باید مسئولی را انتخاب کنند که داب خدمت داشته باشد،با انتخاب درست می توانیم مسئولی را انتخاب کنیم که دغدغه خدمت داشته باشد نه جایگاه و سمت.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.