3

آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در محمودآباد

  • کد خبر : 13793
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
آغاز طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در محمودآباد
طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به صورت رسمی و همزمان با سراسر کشور در شهرستان محمودآباد آغاز شد.

به گزارش “خط شمال” آغاز رسمی و سراسری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت 14 آذرماه با حضور دکتر روح الله علیزاده فرماندارمحترم  ،فرماندهان محترم سپاه و انتظامی ، محیط زیست، منابع طبیعی گروه‌های مردم نهاد، فرهنگیان و دانش آموزان در شهرستان محمودآباد برگزار شده است.

علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد ضمن گرامیداشت یاد شهدای مقاومت غزه، غرس نهال یادمان کودکان شهید غزه در مدرسه را یکی از اقدامات فرهنگی فاخر در سطح شهرستان برشمردند و نسبت به هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با شهروندان جهت رسیدن به اهداف کاشت یک میلیارد درخت و تحقق شعار “هر ایرانی، سه نهال” تاکید کرد.

در این مراسم رییس اداره محیط زیست شهرستان به تشریح طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پرداخت و افزود: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و دستور ریاست جمهوری مبنی بر استفاده از حداکثر توان کشور جهت افزایش فضای سبز و درختکاری، مقرر شد یک میلیارد اصله نهال ظرف ۴ سال در کشور غرس شود و و از ۱۱ اذر این طرح مردمی بصورت رسمی و سراسری آغاز شد.

در ادامه کارشناس منابع طبیعی شهرستان با معرفی گونه های بومی جنگل های هیرکانی اهمیت حفاظت از عرصه منابع طبیعی نقش درختان در حفظ خاک جلوگیری از فرسایش، تعدیل هوا و ارزش تفرجی جنگل مطالبی ارائه کردند.

در پایان مراسم با طرح سوال و ارائه جواب دانش آموزان مبنی بر معرفی سه گونه بومی جنگل های هیرکانی دانش آموزان برتر جوایزی از دست فرماندار شهرستان دریافت کردند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.