5
در جلسه شورای ادارای فریدونکنار بررسی شد؛

ضرورت قانونمندی عفاف و حجاب در جامعه/ صنف پوشاک خط مقدم فرهنگ‌سازی باشند

  • کد خبر : 13759
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
ضرورت قانونمندی عفاف و حجاب در جامعه/ صنف پوشاک خط مقدم فرهنگ‌سازی باشند
این روزها یکی از بزرگترین دغدغه همه مسئولین و متولیان فرهنگی نحوه چگونگی برخورد با افرادی است که حجاب را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش “خط شمال” اگر بخواهیم ارزیابی کلی از متولیان امر در زمینه عفاف و حجاب داشته باشیم باید گفت همه آن‌ها به نحوی در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب کم کاری داشتند و طی این سال‌ها برای ترویج عفاف و حجاب در سطح جامعه برنامه‌‌ای که اثرگذار باشد نداشته و بلکه برخی از این برنامه‌ها هم  موجب شده تا با واکنش منفی افراد چه موافق و چه مخالف با این موضوع رو‌به‌رو شوند.

وقتی در خیابان‌های شهر فریدونکنار به خصوص در پاساژها و یا در فروشگاه‌های قدم ‌می‌زنیم شاهد افرادی هستیم که کشف حجاب‌ کردند که این افراد ممکن است بانوان شهر باشند و یا مسافر و توریستی که به این شهر وارد می‌شوند و مطمئنا بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که حجاب قانون است و همه ما باید در محیط‌های عمومی قانون را رعایت کنیم.

اهمیت عفاف و حجاب و ضرورت ارائه راهکارهای فرهنگ‌سازی آن در جامعه

در همین راستا اسماعیل عاشوری رئیس اتحادیه صنف پوشاک شهرستان فریدونکنار در دهمین جلسه شورای اداری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، وضعیت عفاف وحجاب را نسبت به گذشته بهتر دانست و اظهارکرد: یکی از عمده مشکلات ما در خصوص کشف عفاف و حجاب در فریدونکنار از عصر روز چهارشنبه با حضور مسافران و توریست‌‌ها شروع شده و تا عصر روز جمعه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌ اداره صمت و اصناف بسیج از فروشگاه‌های بزرگ  100 مورد بازرسی داشتیم اما انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اداری با ما همکاری لازم را داشته باشند.

رییس اتحادیه صنف پوشاک فریدونکنار تصریح کرد: شهروندان فریدونکناری با یک ‌بار تذکر خیلی راحت پذیرا هستند اما متاسفانه حضور مسافرین به‌عنوان مهمان در این شهر چالش‌هایی به همراه دارد و موجب می‌شود تذکرات ما اثر چندانی نداشته باشد.

عاشوری با اشاره به اینکه بازرسی هر روزه از فروشگاه‌ها کار ما را سخت می‌کند، گفت: برای پرسنل فروشگاه‌ها مقنعه تهیه کردیم و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف پوشاک فریدونکنار در ادامه با تاکید بر اینکه پلمب کردن فروشگاه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: همه دستگاه‌ها باید برای فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب تلاش کنند.

صنف پوشاک باید خط مقدم فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار با نقد صحبت‌های رییس اتحادیه صنف پوشاک درخصوص وضعیت عفاف و حجاب، گفت: آمار نشان می‌دهد که این وضعیت در فروشگاه‌ها از تابستان بدتر شده و اتحادیه صنف پوشاک باید نظارت خود را بر این فروشگاه‌ها بیشتر کند.

وی با بیان اینکه ما اولین شهرستانی بودین که یک مجتمع تجاری را به دلیل رعایت نکردن عفاف و حجاب تعطیل کردیم، افزود: هماهنگی‌های لازم با شهرستان‌های محمودآباد و بابلسر انجام شده تا به‌صورت متمرکز به افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند خدمات داده نشود.

فرماندار فریدونکنار با تاکید بر اینکه رئیس اتحادیه صنف پوشاک باید خط مقدم فرهنگ‌سازی در این جبهه باشند، افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با بدحجابی عدم ارائه خدمات توسط فروشگاه‌ها است و جدیت در این کار موجب می‌شود که فرد بدحجاب برای دریافت خدمات حجاب خود را رعایت کند.

به گزارش “خط شمال” عدم فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب موجب شده تا ما هر روز شاهد رشد این معضل اجتماعی در بازار و مغازه‌های شهر و فروشگاه‌های بزرگ در سطح جامعه باشیم. امیدواریم متولیان فرهنگی برنامه‌هایی با پیوست عفاف و حجاب داشته باشند و همچنین دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و قضایی در مقابل افرادی که در اماکن عمومی قانون‌شکنی می‌کنند و بی حجابی و بی حیایی را ترویج می کنند برخورد قاطع انجام دهند
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.