3

بسیج؛ بی‌نظیرترین تشکل مردمی در دنیا/ بسیجیان در تمامی عرصه‌ها نقش آفرینی می‌کنند

  • کد خبر : 13588
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
بسیج؛ بی‌نظیرترین تشکل مردمی در دنیا/ بسیجیان در تمامی عرصه‌ها نقش آفرینی می‌کنند
امام جمعه محمودآباد گفت: بی‌نظیر ترین تشکل مردمی در دنیا که نمی‌شود نمونه و مشابهی در هیچ جای دنیا برای آن پیدا کرد، یک پدیده صد درصد متنكی و نشات گرفته از انقلاب و البته با الهامی که سوی خداوند منان بقلب پاک و مطهر امام راحل شد و هُنر امام عزیز این بود و این پدیده بی نظیر را از دل کوچه پس کوچه های شهر و روستاها پیدا کرد و بوجود آرود؛ بسیج است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز ضمن تبریک و گرامیداشت هفته بسیج به همه بسیجیان و غیور مردان ایران اسلامی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس و حماسه جاوید که برای همه مومنان و غیور مردان ایران اسلامی مایه عزت و افتخار بوده و برای دشمنان مایه عبرت و ترس و وحشت، یکی از پرتکرارترین نام در آن سال‌ها نام بسیج و بسیجیان بود.

وی افزود: بی نظیر ترین تشکل در دنیا که نمی‌شود نمونه و مشابهی در هیچ جای دنیا برای آن پیدا کرد، یک پدیده صد درصد متنكی و نشات گرفته از انقلاب و البته با الهامی که سوی خداوند منان بقلب پاک و مطهر امام را حل شد هُنر امام عزیز این بود که این پدیده بی نظیر را از دل کوچه پس کوچه های شهر و روستاها پیدا کرد و بوجود آرود.

امام جمعه محمودآباد گفت: این حقیقت زیبا از متن مرم جوشید از دل مردم و میان خانه‌های مردم جوشید؛ یک شبکه مجموعه عظیم و گسترده از که مُمَحَضِ در خدمت به دین و ارزش‌ها است؛ هر جایی که دین و قرآن و امام زمان و نائب او و انقلاب به او نیاز دارد، حاضر و مهیا است.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: از طرفی شوخی نیست کشوری که چهار طرفش را گرگها محاصره و احاطه کرده اند نیروی صد و صد مطمئنی که از کارآمدی خاصی برخوردارند و مومن و معتقد می باشند قابلیت دفاع و حراست از چنین سرمایه گرابنهایی را دارند بنابراین بسیجیان ما به میزان ارزش نظام و انقلاب ما است.

وی عنوان داشت: این مجموعه در سابقه درخشانی و گذشته طلایی‌اش ثابت کرده است در حرکت و اقدام و هر نوع مأمورتيش فقط و فقط از ولایت فرمان می برد واصل و اساسش بهره گیری از قدرت معنوی و ایمان و اخلاص در همه عرصه‌ها است که این سلاح فوق همه سلاحهای مادی و تسهیلات مخرب بشری است که آرامی و خواب را هم از چشمان متکبران عالم گرفته و سلب کرد. این سلاح تحریم شدنی نیست این سلاح قابل ردیابی نیست مرزها را بی مها با در هم می نوردد، حزب الله و انا الله وحشد الشعبی و دفاع وطنی و امثالهم پذیر می آورد.

امام جمعه محمودآباد ضمن اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و تبریک به همه دریانورد دریا دل و کشور ادامه داد: نیروی دریایی همیشه یکی از ارکان و پایه های اصلی قدرت دریایی برای کشورها بوده است چون دریا همواره نقطه تقابل قدرتهای بزرگ بوده برای همین سیاست و کنترل دریایی نقش بسیار بالا و تعیین کننده ای برای کشورها در دستیابی به قدرت دریایی و تامین امنیت و منافع ملی و بین المللی داشته است.

حجت‌الاسلام جباری بیان کرد: نیروی دریایی کشور ما همیشه فراز و فرودهایی را با خود داشته اتفاقاً جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهایی است کہ موقعیت دریایی بسیار مناسبی دارد است موقعیتهایی چون دریای خزر، خلیج همیشه فارس؛ دریای عمان و نقطه حساس دنیا تنگه هرمز برای اهمیت فرماندهی کل قوا در سال ۱۳۸۸ فرمودند:

من تذکر میدهم نیروی دریایی در بسیاری از نقاط عالم و در کشور ما یک نیروی راهبردی است، از آن زمان به بعد می بینیم رشد کمی و کیفی و ماموریت های خطیر و حسای نیروی دریایی دنیا را شگفت زده میکند.

همچون: 1.ساخت ناوشکن‌ها 2.ساخت زیر دریایی با دانش کاملاً بومی3. تشکیل یگان پهپادی 4. حضور در اقیانوس‌ها همچون اقیانوس هند، اطلس، خلیج عدن 5. طی مسافت یک میلیون و یکصد و بیست و شش هزار کیلومتری.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۴۵ روز از طوفان الاقصی گذشت و جنایات صهیونیست‌ها هم حد و مرزی نداشت اما نباید غزه را از بعد طوفان الاقصی یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربع دید، غزه تبدیل به یک دانشگاه بزرگ و پهناور جهانی شد، دانشگاهی که ساکنان و دانشجویان آن از کوچک تا بزرگ از زنان تا مردان آنجا درس صبر و استقامت، شکر و سپاس و حمد خدا و ایستادگی و پایداری در برابر ظلم و ستمکاران و جلادان را در اوج و نهایتش به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه محمودآباد گفت: این یعنی رقم خوردن یک اتفاق بزرگ تمدنی غزه امروز فقط یک آوردگاه مبارزان و رزمندگان در عرصه نظامی نیست بلکه یک پرورشگاه انسانهای بزرگ و تاریخ ساز و خاستگاه تحولات بی نظیر است در تاریخ معاصر و درسهای غزه پیش از آنکه و پیشت از آنکه نظامی امنیتی و سیاسی باشد، درس فرهنگی و کلاس معرفی است.

حجت‌الاسلام جباری در پایان اذعان داشت: درسی اعتماد بخدا و وعده های حتمی الهی؛ ” يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتالِ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا یا ایهاالذین آمنو اِن تنصراللهَ ینصرکم و یثبت اقدامکم”

بعد درس اعتماد به خدا، درس وحدت و همدلی و همراهی و هم افزایی بطور گسترده مشاهده می شد هم در درون غزه و هم در درون گروههای مقاومت منطقه.

“هو الذی ايدك بنصره و بالمومنین” درس شکست محاسبات شیطانی دشمن در حدی که نظریات رایج علوم سیاسی و دانشگاههای نظامی و امنیتی دنیا تحت تاثیر آن قرار گرفت به دنبال تجدید نظر هستند به اینکه در یک نیم روز چه رخ داد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.