6
به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی:

کتاب “حضرت زینب (س)، الگوی تمدن نوین اسلامی” در محمودآباد رونمایی شد

  • کد خبر : 13539
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
کتاب “حضرت زینب (س)، الگوی تمدن نوین اسلامی” در محمودآباد رونمایی شد
آیین رونمایی از کتاب"حضرت زینب (س)، الگوی تمدن نوین اسلامی" صبح امروز به‌همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان محمودآباد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام جباری امام جمعه، سرهنگ ابراهیم‌نژاد فرمانده سپاه، محمدی ریاست اداره ارشاد، اعتصامی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی و دیگر مسئولین شهرستانی در سالن غدیر برگزار شده است.

به گزارش”خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد در آیین رونمایی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار تجلیل از علم و قلم جهت تشویق نویسندگان را اساس کار فرهنگی در سطح شهرستان دانست و اظهار داشت: دین مبین ما بر قلم و کتاب بنا شده است، موسی کلیم معجزه‌ای چون عصا، حضرت صالح معجزه‌ شتر و انبیاء دیگر همانند عیسی به تعبیر قرآن کریم، بیمار شفا داده و مرده زنده می‌کردند.

وی افزود: این معجزات همه دستخوش روزگار بودند و آنی، از بین رفتند، تنها معجزه‌ای که خداوند لایق دید برای افضل انبیاء در نظر بگیرد، افضل کتاب‌ها قرآن کریم بود که به پیامبر ما ارزانی شد.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: اگر ما همین یک نکته را برای احتمام به موضوع علم و قلم در نظر بگیریم، برای عظمت اسلام ما کافی است؛ اولین آیاتی که بر قلب پیامبر اسلام نقش می‌بندد ” اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ” “بخوان به نام پروردگارت كه آفريد” موضوع کتابت و خواندن است.

حجت‌الاسلام جباری گفت: در ادامه آیه ذکر شده ” خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ” ” اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ” کرامت خدا را با خواندن و علم همراه می‌کند؛ ” الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ” آن خدای کریمی که تعلیم داد انسانی را که خلق کرده با کتاب و مطالعه یعنی اگر بنا است برای بشر یمک سرمایه بزرگی بماند یا تمدنی احیا شود، راهی جز نوشتن نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر تمدن‌هایی از بین رفتند چون به آن پرداخته نشده بود، افزود: قلم در آن تمدن وظیفه و رسالت خود را انجام نداده بود تا زمانیکه علم و قلم فعال است، انسانیت انسان و معنا و حقیقت زنده خواهد ماند چراکه که تمام ذهنیت او، اندیشه خواهد بود.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: انسان باید بداند که اگر همه او قیمت‌گذاری شود با اندیشه و فکر خواهد بود؛ سنجش انسان واقعی با بار علمی او خواهد بود و سرمایه معنوی عرضه رزه علم او است و دین همیشه حامی اندیشمندان بود اما دشمنان اندیشه کتاب‌سوز و کتاب‌ستیز بودند.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: در جریان مقول چقدر کتاب‌ها را به آتش کشیدند چرا ارزش علم را نمی‌دانستند، امروز نیز صهیونیست‌ها که دشمنان معنویت انسان هستند، ارزشی برای این امور قائل نیستند بنابراین کتابخانه، مسجد و مدرسه که پرورش دهنده انسان‌های ناب و اثرگذار است، نابود می‌کنند چراکه اندیشه را در برابر منافع خود می‌دانند.

وی عنوان داشت: دین همیشه حامی اندیشمندان است همچنان که فرموده است هیچ رتبه‌ای برتر از علم و علما نیست، خداند فضیلت بخشیده صاحبان علم را بر صاحبان ایمان؛ علما نیز علم و ایمان را با یکدیگر دارند.

امام جمعه محمودآباد ضمن تقدیر از نویسنده کتاب “حضرت زینب (س)، الگوی تمدن نوین اسلامی” بیان کرد: این خواهر بزرگوار با همت ارزشمند خود فراموش نکردند که باید خدمتی درعرصه کتاب و علم داشته باشند.

حجت‌الاسلام جباری در پایان خاطرنشان کرد: برای نسل آینده و زنجیر کردن علم باید آن را نوشت برای همین ارزش این کتاب را باید بیشتر دانست.

حماسه زینبی، الگوی دختران سرزمینم باشد

بهناز مقدس دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و نویسنده کتاب “حضرت زینب (س)، الگوی تمدن نوین اسلامی” در این مراسم اظهار کرد: این کتاب را زمانی تصمیم به نوشتن گرفتم که ماه‌ها سوالی با عنوان “اینکه چه‌طور انسان 1400 سال پیش می‌تواند الگویی برای انسان سال 2023 باشد ” در ذهنم مرور میشد.

وی با اشاره به اینکه نوجوان امروز مدام از یک شاخه به شاخه‌ای دیگر برای انتخاب الگو می‌پرد، تصریح کرد: الگو گیری و الگو پذیری تنها عامل خوشبختی نیست بلکه استعداد و توانایی فردی نیز وسایل رسیدن به آرزو بوده و استفاده از آن زمینه را برای “شدن” فراهم می‌کند.

نویسنده کتاب با تاکید بر اینکه آنچه دختران امروز از رسالت زینبی باید بدانند، برایم اولویت اول است، افزود: اگر برای جوان امروز الگویی مناسب تعریف نکنیم بالطبع از الگوهای وارداتی استقبال خواهد کرد که متاسفانه هیچ‌گونه برنامه مدونی از سوی سازمان‌ها برای نوجوانان طراحی و ارائه نشده است.

مقدس خاطرنشان کرد: امید داریم در رسانه‌ها، بحران دوره نوجوانی مورد توجه قرار گیرد چراکه در عصر ارتباطات و مواجه شدن با خانواده‌ای جهانی هستیم.

وی در پایان یادآور شد: چشم، دریچه ذهن است و فرزندان بیشتر از راه چشم تربیت می‌شوند نه از راه گوش یعنی آنچه را که می‌بینند، می‌پذیرند، فرزندان ما، آنگونه که می‌خواهیم، نمی‌شوند، آنگونه که عمل کنیم، می‌شوند.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب “حضرت زینب (س)، الگوی تمدن نوین اسلامی” با حضور مسئولان شهرستان محمودآباد رونمایی شد و از نویسنده تقدیر بعمل آمد.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13539

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.