5

تقوا عامل صیانت و حفاظت ما در دوران حیات است/ ترویج کتابخوانی؛ ابزاری موثر در ارتقای توسعه فرهنگی کشور

  • کد خبر : 13416
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
تقوا عامل صیانت و حفاظت ما در دوران حیات است/ ترویج کتابخوانی؛ ابزاری موثر در ارتقای توسعه فرهنگی کشور
امام جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه تقوا عامل صیانت و حفاظت ما در دوران حیات است، گفت: بی‌تقوایی و گناه عاملی برای تخریب و از بین بردن همه دیواره‌های عصمت خواهد بود.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه امام علی (ع) در خطاب به ما می‌فرماید که بدانید تقوا عامل صیانت و حفاظت شما در دوران حیات است، اظهار داشتند: اگر خواستید آسیب معنوی نبینید، روح‌تان آلوده نشود بر محور تقوا تمرکز کنید چراکه بی‌تقوایی و گناه عاملی برای تخریب و از بین بردن همه دیواره‌های عصمت خواهد بود.

وی ضمن اشاره به 21 آبان سالروز شهادت سردار طهرانی مقدم افزودند: این روز را گرامی می‌داریم و صلواتی به روح پاکشان تقدیم می‌کنیم.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: همگان از شخصیت با عظمت این شهید باخبر نبوده و اطلاعی از کار اثرگذار ایشان را برای کشورمان ندارند، زمانی که مقام معظم رهبری پیام تسلیت برای خانواده ایشان فرستادند در آنجا تعابیر و واژگانی بکار بردند که همه به جایگاه شهید پی بردند.

در متن پیام مقام معظم رهبری برای تسلیت به خانواده شهید طهرانی مقدم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه‌ی خونین در یکی از مراکز پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به شهادت جمعی از عناصر ممتاز آن سازمان و در پیشاپیش آنان سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا، سردار حسن مقدم انجامید، واقعیتی تلخ و اندوه‌بار بود.

آن جان‌برکفان نستوه با سینه‌ی گشاده و عزم راسخ همواره به پیشباز خطر شتافته و در دوران دفاع مقدس و پس از آن، هرگز احساس خستگی به خود راه ندادند. شهادت، بی‌شک برترین آرزوی آنان بود. لیکن فقدان مردان بزرگ در هر کشور و جامعه‌ئی برای آن مردم و آن کشور خسارت و تأسف‌بار است. ما همه در غم این عزیزان با خانواده‌های گرامی آنان شریک و همدردیم.

خدا را شکر که محصول تلاشهای آنان هم‌اکنون در اختیار مردان جهاد است و تربیت شدگان آن مجموعه، از کفایت لازم برای ادامه‌ی آن خط نورانی برخوردارند.

عزیزان من؛ امیدوار به تفضل بی‌انقطاع حضرت حق، و با استمداد از ارواح شهیدانتان، تلاش و همت را دو چندان کنید تا همه بیش از پیش بدانند که شهادت برای ما توفیق الهی و مایه‌ی برکت و عروج برتر است.

تسلیت صمیمانه‌ی خود را به بازماندگان و دوستان و همکاران این شهدا تقدیم میدارم.

سیدعلی خامنه‌ای

25/آبان/1390

حجت‌الاسلام جباری بیان داشت: کسی که بدون ادعا کار می‌کند اینگونه عزیز خواهد بود؛ وجود نازنین این شهید که اقدامی شگفت‌ا‌نگیز انجام داد اما ایشان با نگاه بلند و همت والا توانست موشک را برای جمهوری اسلامی به ارمغان بیاورد.

وی یادآور شد: 24 آبان روز کتاب و کناب‌خوانی را گرامی و نام آیت‌الله طبابایی را زنده نگاه می‌داریم، علامه عصاره عمرش صرف در تفسیر قرآن کریم شده است و 20 سال تفسیر کتاب المیزان را نوشتند.

امام جمعه محمودآباد گفت: مطالعه کتاب و تحقیق و پژوهش یک وظیفه ملی و تکلیفی شرعی و دینی است و باید سهمی از هزینه‌های زندگی ما اختصاص به خرید کتاب پیدا کند اما متاسفانه در کشور ما این اتفاق نیافتاده است.

حجت‌الاسلام جباری اظهار کرد: مطالعه کتاب در کشور ما باید یک سنت حسنه شود؛ ترویج و رونق کتاب خواندن باید فرهنگ‌سازی شده و جوانان به جای فضای مجازی از این نعمت استفاده کنند.

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند، هیچ چیزی نمی‌تواند جای کتاب را پُر کند، کتاب منحصر به فرد است برای افزایش معرفت و فکر انسان که امیدواریم مورد توجه بیشتر از سوی مسئولان فرهنگی کشور قرار گیرد.

امام جمعه محمودآباد افزود: بیش از 35 روز است که غزه زیر بمباران وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیست قرار دارد اما مردم پایدار بوده و مقاومت می‌کنند.

حجت‌الاسلام جباری عنوان داشت: “حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر” “فَاللَّهُ خَیْرٌ حافِظاً وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ‏. إِنَّ وَلِیِّیَ اللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ وَ هُوَ یَتَوَلَّی الصَّالِحِینَ” این‌ها را کودک، جوان، مرد و زن مدام تکرار می‌کنند. این‌ها صبر و مقاومت را از خدا طلب دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم فلسطین اراده قوی دارند و همین اراده باعث پیروزی آنان خواهد شد، حتی اگر کار سخت و دشوار باشد اما پیروز میدان خواهند بود و ما باید الگویی شویم برای همه کشورها.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=13416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.