10

توليد 25 هزار تنی پرتقال در محمودآباد

  • کد خبر : 12888
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
توليد 25 هزار تنی پرتقال در محمودآباد
مدير جهاد كشاورزی محمودآباد از پيش بينی توليد 25 هزار تن پرتقال از 850 هكتار باغ‌های اين شهرستان خبر داد و گفت: سطح درختان بارور پرتقال این شهرستان 850 هكتار است.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار داشت: پيش بيني مي شود امسال 25 هزار تن پرتقال در اين شهرستان توليد و به بازار مصرف عرضه شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان محمودآباد با اشاره به وجود 50 هكتار باغ های غير بارور پرتقال در اين شهرستان، افزود: تعداد درختان بارور پرتقال در اين شهرستان 425 هزار اصله و تعداد درختان غير بارور 25 هزار اصله است.

به گفته اين مسئول، پرتقال يكي از قديمي ترين و پرمصرف ترين مركبات است و خواص پرتقال بخصوص در تصفيه خون و بسياري از بيماری‌ها مفيد بوده و سرشار از ويتامين‌هاي B ،C، آهن، كلسيم، فسفر، پتاسيم، سديم و مس است.

هادی‌زاده با اشاره به بازديد مستمر كارشناسان حفظ نباتات اين مديريت از باغات و سورتينگ ها و نظارت بر عدم استفاده مواد شيميايي برای رنگ آوري مركبات و ممنوعيت زود هنگام برداشت مرکبات، اظهار كرد: براي افزايش سطح علمي بهره‌برداران، كارگاه‌هاي آموزشي مبارزه با آفت مگس ميوه مديترانه‌اي در روستاهاي اين شهرستان برگزار و راهكارهاي مديريت و كنترل آفت مگس ميوه در باغات، مديريت تغذيه در باغات، سيكل زندگي مگس ميوه مديترانه اي، روش هاي تلفيقي مبارزه با آفت و زمان و نحوه مبارزه شيميايي با آفت در باغات به باغداران ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.