4

مبارزه مکانیکی و تلفیقی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد

  • کد خبر : 12776
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
مبارزه مکانیکی و تلفیقی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد
مدير جهاد كشاورزی محمودآباد گفت: فلسفه مبارزه با آفات در جهاد كشاورزی، استفاده از شيوه‌های مكانيكی و تلفيقی است.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار داشت: جهاد كشاورزي با رويكرد مصرف بهينه سم و كود و كاهش آلاينده هاي زيست محيطي برای توليد محصول سالم اقدام به برگزاری كلاس‌هاي آموزشي ترویجی برای آشنایی باغداران به شيوه هاي اجرايي كنترل آفات به غيرشيميايي اجرا می کند.

وی با بيان اينكه مبارزه با آفات به روش بیولوژیک در كشاورزي مبتني بر فناوري‌هاي روز دنيا است، افزود: برخي افراد كشاورزي ارگانيك را بسيار سنتي و غيرمدرن مي‌دانند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان محمودآباد با اشاره به اينكه سلامت توليدات كشاورزي به دليل مصرف كودها و سموم شيميايي در معرض تهديد قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: اساس كار در توليدات كشاورزي بايد تامين کننده سلامت مردم بواسطه مصرف فرآورده‌هاي غذايي سالم باشد و اساس و فلسفه مبارزه با آفات در جهاد كشاورزي، استفاده از شيوه‌هاي مكانيكي و تلفيقي است و اگر اين روش‌ها جوابگو نبود استفاده از روش‌هاي شيميايي باید انجام شود.

هادی‌زاده در پایان تصريح كرد: بهبود شرايط سلامت افراد، ايجاد و حفظ امنيت اقتصادي، ايجاد خوداتكايي در توليد محصولات كشاورزي، كاهش آلودگي خاك و دوام و ماندگاري بيشتر محصولات توليدي از نتايج هدايت كشاورزان و باغداران به توليد محصول ارگانيك و عاري از هرگونه سموم شيميايي در كلاس هاي آموزشي است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.