8

91 هزار راس دام در محمودآباد رایگان واکسینه شد

  • کد خبر : 12697
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
91 هزار راس دام در محمودآباد رایگان واکسینه شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از واکسیناسیون رایگان 91 هزار و 105 رأس دام در این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده با بیان اینکه واکسن دام، میکروب کشته شده ضعیفی است که به عنوان ضد زهر و میکروب عمل کرده و دستگاه ایمنی بدن دام را در مقابل هرگونه زهر، تحریک و در حالت کلی بدن دام را در مقابل بیماری ها مقاوم و قوی می کند، گفت: واکسیناسیون دام‌ها منجر به افزایش سطح ایمنی دام‌ها در منطقه و جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 91 هزار و 105 رأس دام علیه بیماری، تب برفکی گاو و گوسفند، تب مالت بره و گاو و هاری به صورت رایگان دراین شهرستان واکسینه شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: واکسیناسیون دام‌ها شامل مقابله با شاربن گوسفندی 20 هزار و 892 رأس ، تب برفکی گوسفندی و بزی 19 هزار و 355 رأس ، طاعون نوشخوارگنندگان کوچک 25 هزار و 773 رأس، آبله گوسفندی و بزی 21 هزار و 915 رأس ، تب مالت گاو و گوساله هزار و 304 رأس ، تب برفکی گاو و گوساله سه هزار رأس و همچنین هاری سگهای دارای صاحب ( سگهای گله) 398 قلاده انجام شد.

به گفته هادی‌زاده اجرای واکسیناسیون دام ها علاوه بر حفظ سرمایه دامی به عنوان یک سرمایه ملی از انتشار بیماری‌های احتمالی در حیات وحش جلوگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.