2
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران؛

با عمل به منویات مقام معظم رهبری در مقابل مافیای کاغذ ایستاده‌ایم

  • کد خبر : 12456
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
با عمل به منویات مقام معظم رهبری در مقابل مافیای کاغذ ایستاده‌ایم
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: به‌عنوان‌ یک‌ بنگاه اقتصادی بر روی منویات مقام‌معظم رهبری که همان افزایش تولید و بهبود کیفیت کاغذ ایرانی است، پافشاری می کنیم تا قیمت کاغذ تولید داخل کاهش یابد.

به گزارش “خط شمال” امید نیک‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح عملکرد شرکت در ۲۲ ماه حضور خود از جمله تولید کاغذ برای کتاب‌های ۱۴ میلیون دانش آموز پرداخت و اظهار داشت: با عقد قرارداد با آموزش و پرورش و نیاز این سازمان به ۳۵ هزار تن کاغذ ،۱۴ میلیون دانش آموز از کتابهایی استفاده می کنند که کاغذ آن محصول این شرکت است و خوشبختانه کارخانه را به مزیت اصلی اش که همان تولید و چاپ کاغذ تحریر بود برگرداندیم که این اتفاق برای اولین بار پس از انقلاب حاصل شده است.

وی افزود: ارزش ریالی این کار ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است که خروج ارز از کشور جلوگیری شد و نیز ۳۱۳ ناشر از کاغذ تولید ایران استفاده می کنند، خوشبختانه سهم عمده ای در مسئولیت اجتماعی خود در بخش اقتصادی کشور ایفا کردیم.

محدودیت‌های موجود بر سر راه تولید

مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران در ادامه گفت: این کارخانه می‌تواند سالانه ۸۵ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید کند اما محدودیت‌هایی وجود دارد که نمی توان به تولید حداکثری دست یافت، محدودیت در مصرف برق از جمله مواردی است که از تولید می کاهد، در ۳ ماه فصل تابستان چون با نصف سهمیه برق کار کردیم ،۱۸ هزار و ۵۰۰تن از تولید کاغذ کم شد.

نیک نژاد منع تحویل چوب در روزهای تعطیل را محدودیت دوم خواند و بیان کرد: پرسنل کارخانه در ۳ شیفت می کنند اما چون مواد اولیه به موقع نمی رسد سبب محدود شدن تولید می شود.

تولید نوشت افزار ایرانی دغدغه وزارت اقتصاد

وی تصریح کرد: تاکنون در تولید کاغذ ایرانی پیشرو بوده ایم،از انجاییکه تولید نوشت افزار دغدغه وزارت اقتصاد است ،در صنعت نوشت افزار نیز پیشرو خواهیم بود،اگر سرمایه گذاری دولتی و خصوصی اتفاق بیفتد،بواسطه چوب مداد ،مغز مداد را به راحتی می توانیم تولید کنیم.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران افزود: با همکاری گاج مارکت کاغذ ارزان قیمت در اختیارشان قرار دادیم‌ و نیز فروش اینترنتی دفتر با طرح ایرانی و نیز کاغذ و مقوای ایرانی با یک سوم قیمت بازار به فروش می رسد.

عرضه محصولات کاغذ صنعتی در فرابورس با نماد چکام

نیک نژاد از حضور این صنعت در تالار فرابورس در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: بخشی از محصولات کاغذ صنعتی را در بورس کالا عرضه می کنیم تا هم شفاف سازی شود و هم دست دلالان‌ کوتاه گردد،در آذر ماه بعنوان سهامی عام با نماد چکام در تالار فرابورس عرضه سهام خواهیم داشت.

وی عنوان‌ کرد: برای اولین بار در کشور این مجموعه بعنوان واحد نمونه سلامت محور انتخاب شده است و در جنوب شهرستان ساری در زمین کنار کارخانه شهرک‌صنعتی غیردولتی با الویت صنایع سلولزی اخذ شد که برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و بر اقتصاد استان تاثیر بسزایی دارد.

303 هزار متر مکعب چوب بدهی سازمان جنگل‌ها

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یادآور شد: سازمان جنگلها ۳۰۳ هزار متر مکعب چوب به این کارخانه بدهکار است و هم اکنون در مسیر حقوقی انجام کار قرار داریم ،با توجه به اینکه تبدیل این بدهی به ارزش ریالی بصرفه نخواهد بود ،از آنجائیکه بهره برداری از جنگل از سال ۱۳۸۶ لغو شد،به سازمان جنگلها پیشنهاد دادیم از محل مطالبات ، درختان شکسته و افتاده در مسیر راه و چوبهای سیل آورده در اختیار ما بگذارد تا درختانی که بهداشت جنگل را به مخاطره می اندازند را به مسیر تولید کاغذ برسانیم.

وی زراعت چوب را یک طرح شکست خورده در مازندران عنوان کرد و گفت: تاکنون اقدامی در این خصوص عملیاتی نشده و در حد یک شعار بوده و خواهد بود.

مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران این شرکت را نگین صنعت استان خواند و افزود: تولید کاغذ یک‌صنعت مادر و استراتژیک است که در فرهنگ و ادب کشور نقش بی بدیلی دارد،مهم است که به راه رفته اعتقاد داشته باشیم و کارخانه را به مزیت اصلی خود یعنی تولید کاغذ تحریر برگرداندیم ،تنها خط قرمز ما منافع نظام است و به عنوان‌ یک‌بنگاه اقتصادی بر روی منویات مقام‌معظم رهبری که همان افزایش تولید و بهبود کیفیت کاغذ ایرانی است،پافشاری می کنیم،به همت کارشناسان‌زحمتکش این کارخانه ، کاغذ پایه کاغذ دیواری و نیز کاغذ ام دی ،نوت بوک و تحریر تولید شده است و نیز مصوبه ای گرفته ایم تا خمیر کاغذ با ارز نیمایی وارد شود تا قیمت کاغذ تولید داخل کاهش یابد.

نیک نژاد ادامه داد: طرحی برای استفاده از خمیر در دست داریم که روزی ۳۰۰ تن از مصرف چوب کاهش خواهد یافت و برآنیم با استفاده از کاغذهای باطله و جوهر زدایی از کتاب در خط ۲ کاملا مصرف چوب را از چرخه تولیدحذف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای بخش توسعه این صنعت اقدام شرکت به صادرات است که با توجه به چالشها و محدودیت های مانع تولید در قرارداد با عراق از ۱۲ میلیون یورو فقط ۲ میلیون یورو صادر شد و برای سال آینده مقدار کاغذ بیشتری در نظر گرفته شده است.

ارائه تمهیدات برای اداره ارشاد

نیک نژاد در این خصوص گفت: سال گذشته ۷۰۰ تن کاغذ روزنامه تولید شد که با قیمت توزیعی بعنوان کالای زیان ده تشخیص داده شد و سهامداران احازه تولید بیشتر را ندادند،این شرکت یک‌بنگاه اقتصادی است و سختیهای کار در واحد صنعتی و تولیدی زیاد است،از اوائل سال ۱۴۰۱ هر گونه هزینه از طرف سهامدار منع شده است و کاغذچاپ و تحریر بر طبق قیمت سازمان حمایت از مصرف کننده ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است و این صنعت استراتژیک باید برای خود سودی در نظر بگیرد و البته این سود مال نظام است و مقام‌معظم‌رهبری بر انتشارات و فرهنگ کشور تاکید دارد،این جانب بعنوان مدیر مجموعه در صورتیکه راهکار قانونی مشخص شود و با تاکید نهاد های نظارتی در کمک‌به اداره ارشاد اهمال نخواهیم کرد.

نیک‌نژاد به مشکلات و چالشهای سازمانی شرکت اشاره کرد و افزود: تامین مواد اولیه و فروش با قیمت مناسب خصوصا تولید کاغذ صنعتی با مشکلاتی مواجه بوده است با توجه به اینکه۳ ماه از سال فقط از یک خط تولید استفاده می شود نمی توان به تولید ۱۰۰ درصدی رسید و همین‌موضوع سبب می شود از پس بدهی های قبلی برنیاییم و صنایع بسته بندی در کشور دچار رکود شده است و ما نیز دچار مشکلیم بنابراین از تسهیلات بانکی باید استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: لازم است توجه کنیم که در سال ۹۸ تولید کارخانه ۴ هزار تن کاغذ بوده است اما اکنون به ۴۰ هزار تن تولید کاغذ در سال ۱۴۰۱ و ۵۰ هزار تن کاغذ در سال جاری دست یافته ایم و با تمام‌مشکلات اجازه دست اندازی مافیای چوب و کاغذ که پنهان و پیدا هستند را به این کارخانه را نمی دهیم و با تمام قدرت به فعالیت خود ادامه خواهیم داد،خوشبختانه حقوق معوقه کارگری نداشتیم و به تمامی تعهدات به موقع عمل کردیم.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تصریح کرد: این شرکت دولتی نهاد نظارتی دارد و حسابرسها گزارش دائمی تهیه می کنند ،ب ای تولید کاغذ به ۲۵ درصد چوب راش و ۷۵ درصد چوب ممرز نیاز است و کارخانه بدون یک‌کیلو چوب جنگلی و فقط با چوب های باغی و مثمر به تولید ادامه می دهد و متخصصین شرکت در حال انجام اتفاقات بزرگی هستند ،تا هفته آینده برای اولین بار بخشی از محصولات کاغذ صنعتی یا کاغذ فلوت خودمان را عرضه خواهیم کرد.

نیک نژاد در پایان گفت: همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تا به امروز تحویل ناشران فرهنگ و ارشاد شد و آمادگی داریم ۳ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ دیگر را به آموزش و پرورش بدهیم.ما جز عملیاتی کردن فرمایشات مقام‌معظم رهبری و دولت سیزدهم کار دیگری نداریم و هر فشاری را به جان‌می خریم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.