3
به‌مناسبت روز آتش‌نشان؛

ایثار و عشق را اینجا ببینید/ دغدغه‌هایی از جنس آتش

  • کد خبر : 12339
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
ایثار و عشق را اینجا ببینید/ دغدغه‌هایی از جنس آتش
نامش را که می‌شنویم تنها ایثار و از خودگذشتگی از ذهن می‌گذرد که چگونه خود را به دل خطر و آتش زده و جان هموطنی را نجات می‌دهد؛ روزت مبارک آتش‌نشانِ شهرِ من...

به گزارش “خط شمال” ذکرالله گلی مسئول مرکز آتش‌نشانی سرخ‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار خط شمال؛ ضمن تبریک روز آتش‌نشان از دغدغه‌های از جنس آتش در این شغل سخن گفت و اظهار داشت: مرکز ما دارای 3 خودرو سنگین، 2 خودرو امداد و نجات و یک خودروی حمل متوفی است که در حال ارائه خدمات، به همشهریان هستیم.

وی با اشاره به بلند مرتبه‌سازی در شهر سرخ‌رود افزود: ماشین‌آلات، دستگاه و تجهیزات این مرکز نسبت به سایر شهرها بروزتر است اما نیازمند به نردبان 44 متری بلند داریم؛ با توجه به وجود ساختمان‌های چندین طبقه، بزودی در چند ماه آینده این ناوگان به مجموعه اضافه خواهد شد.

مسئول مرکز آتش‌نشانی سرخ‌رود تصریح کرد: 4 پرسنل به‌عنوان غواص در حال آموزش بوده که طی چند دوره این مراحل به پایان رسید.

گلی در خصوص مهم‌ترین دغدغه این مرکز گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات پیش‌روی ما بوده که متاسفانه جذب انجام نمی‌شود؛ با خرید دو ناوگان جدید خودرویی و اضافه شدن به مجموعه قرار است تا جذب نیرو انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر امکانات داخلی اعم از البسه و دستگاه‌ها هیچ مشکلی نداریم، ادامه داد: برای خاموشی یک حریق در ساختمان چند طبقه نیاز به حداقل 15 نیرو داریم اما این مرکز تنها 3 نیرو دارد و در مواقع بحران تمام شیفت‌ها حاضر می‌شوند.

مسئول مرکز آتش‌نشانی سرخ‌رود یادآور شد: شغل آتش‌نشانی سخت و در عین حال دردناک است و دیدن هموطنان در آن شرایط سخت، قطعا از لحاظ روحی بر ما تاثیر خواهد گذاشت.

گلی در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت بهنگام در عملیات‌ها و جلوگیری از آسیب بیشتر، خیالی آسوده‌تر را برای ما رقم می‌زند چراکه تمام آتش‌نشانان با به خطر انداختن جان خود، دصدد نجات جان و مال هموطنان هستند.

دغدغه‌هایی از جنس عشق و آتش

حسین آزادخواه آتش‌نشان سرخ‌رودی از دغدغه‌هایی از جنس عشق و آتش می‌گوید: گاهی حوادثی رخ می‌دهد که تا چند روز بر روحیه ما تاثیر می‌گذارد و دیدن یک تصادف و کشته شدن هموطنان از خاطره‌های بد ما است.

وی در پایان تصریح کرد: نداشتن امکانات شاید باعث رقم خوردن اتفاقات بدتری شود؛ تشکر می‌کنیم از مهندس کبود شهردار سرخ‌رودی، بابت فراهم کردن امکانات، برای مرکز آتش‌نشانی، که قطعا برای نجات مردم تاثیرگذار است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.