5

دفاع مقدس، سرمایه‌ای عظیم است/ ملت ایران همچنان پای آرمان‌های نظام

  • کد خبر : 12331
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
دفاع مقدس، سرمایه‌ای عظیم است/ ملت ایران همچنان پای آرمان‌های نظام
امام جمعه محمودآباد با تاکید بر اینکه دفاع مقدس، سرمایه عظیم ما است، گفت: ملت ایران نیز همچنان پای آرمان‌های نظام هستند.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام سید احمد جباری امروز در خطبه نماز جمعه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و هفته وحدت اظهار داشت: در آخرین روز دفاع مقدس قرار داریم، همه‌ی برنامه‌های این هفته به درستی اجرا شد و از حضور همه‌ی بسیجیان، پاسداران عزیز ایثارگران مجاهدان هشت سال دفاع مقدس که در نمازجمعه حضوردارند تشکر می‌کنم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در هفتم مهر سال هفتاد و نه مطلبی را بیان فرمودند که قابل توجه است. فرمودند: هرچند ما در جنگ و دفاع مقدس سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی را از دست داده‌ایم، جان های عزیز و فراوانی از دست ما گرفته شده است یعنی جوانان، یعنی غیور مردان، بسیجیان پاسداران و همه‌ی مجاهدانی که در عرصه‌ی دفاع مقدس بوده‌اند جانشان را نثار کردند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: اما چیزی در دل ملت ما جوشیده  است که یک سرمایه  بس عظیم و بزرگی است که با هیچ چیزی قابل مقایسه و موازنه نیست و آن اتکای به نفس مردم و ملت ما خودباوری ارزشمند ملت عزیز ما که به این نتیجه رسیده‌اند که استقلال دارند توانایی‌ها دارند.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: این‌ها استعداد درونی بود که در دفاع مقدس بروز پیدا کرد و شکوفا شد آن هم حول محور ایمان و تکیه بر پروردگار عالم توانستند مردم ما یه چنین قدرتی را پیدا کنند که در دنیا قدبرافرازند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) زیبا فرمود ما در جنگ، خودمان را،مظلومیت مان را، حقیقت مان  را به دنیا نشان داده‌ایم. نیروهای زبده و خبره آمریکایی بیایند مزدوران صدام را بهترین آموزش‌های نظامی بدهند. علاوه بر آن کمک‌های میلیاردی که انجام می دادند. در جنگ علیه این ملت  مظلوم، هزاران میلیارد دلار هزینه کردند.

امام جمعه محمودآباد بیان داشت: فرانسه هواپیماهای خودش رابه صدام خبیث اهدا می‌کرد، آلمان سلاحهای شیمیایی خودش تقدیم می‌کرد، روسیه هر نوع تجهیزاتی که عراق نیاز داشت در اختیارش قرار میداد. با همه‌ی حمایت‌های پیوسته و بیدریغی که نسبت به دشمن این ملت انجام گرفته است. مقام معظم رهبری می‌فرماید این یه معجزه‌ای بوده است که توانستیم سرافراز بیرون بیاییم و به روز اولمان برگردیم وجبی از خاک این کشور را به دشمن ندهیم.

حجت‌الاسلام جباری یادآور شد: آنهایی که آنور  آب هستند و  هر روز دارد نکات مطالب مفتی را در رسانه‌ها و فضاهای مجازی به خورد برخی‌ها می‌دهند که درک چندانی از دفاع مقدس و آن هشت سال نورانی ندارند و چون نمی‌دانند این ملت چه کرده اند و  نمی‌داند همت این مردم چقدر بوده است نمی‌داند این افتخارات را اگر یک کشور و نظامی داشته باشد چه اندازه بر آن می بالد و مینازد اما هستند کسانی که  امروز هم این روحیه و آمادگی بالا را دارند در دفاع از این نظامی که مقام معظم رهبری فرمودند که آن  همه هزینه کرده‌ایم پای این نظام  و انقلاب ارزشمند همچنان بایستند و جانفشان کنند.روح همه‌ی شهدا و امام عزیزمان شاد باد.

وی به چهار امتیازی که قرآن کریم به پیغمبر بخشید اشاره و خاطرنشان کرد: قرآن کریم 4 امتیاز را که همه‌ی آنها با واژه‌ی عظیم همراه است به پیغمبر اکرم بخشیدیم و عطا کردیم. جزو مواهب الهی به صورت ویژه به پیغمبر اکرم است.

امام جمعه محمودآباد افزود: ما به توی پیغمبر سوره‌ی حمد و قرآن عظیم را عطا کرده‌ایم. واژه‌ی عظیم آمد برای هر چیز خدا کلمه‌ی عظیم را به کار نمی‌برد هیچکس نمی تواند بزرگی و عظمت او را درک بکند جز خدا و راسخان در علم. چون سوره‌ی حمد هفت تا آیه دارد دو بار در هر نمازی خونده می شود رکعت اول و رکعت دوم سوره حمد واجب خوانده بشود. همه‌ی قرآن را خدا در سوره‌ی حمد خلاصه کرد همه‌ی سوره‌ی حمد در بسم الله همه‌ی بسم الله در بای بسم الله و همه ی بای  در نقطه‌ی زیر بای بسم الله که امیرالمومنین فرمودند اون نقطه ی  زیر پای بسم الله من علی هستم و فرزندان ما.

حجت‌الاسلام جباری گفت: پیغمبر بر یک سرشت و صفات و اخلاقیات ویژه‌ی با عظمتی قرار داری. به کسی این را اختصاص ندادیم و  مختص توی پیغمبر است. فضل خدا نسبت به تو عظیم و بی حد و حساب است. به ابراهیم و موسی ندادیم فقط به توی پیغمبر  این تفضلات پیوسته و با عظمت را عطا کردیم. به ابراهیم و آل ابراهیم کتاب حکمت و ملک عظیم دادیم محضر قرآن می‌رویم آل ابراهیم کیا هستند؟ این پیغمبر و آنهایی که فرزندان و جانشینان او هستند به اینها ملک عظیم عطا کردیم.

وی به هجرت امام خمینی از عراق به پاریس اشاره و یادآور شد: صد و هفده روز امام بیشتر تو پاریس نبود چرا این اتفاق افتاد دیدند امام تو عراق مثل بقیه‌ی علما و مراجع نیست به درس و بحث فقط بپردازد. اون رسالت خطیر و عظیم خودش را در مبارزه با تابوت زمان و ظلم و ظالم می‌دید. محمد رضا پهلوی ملعون سفیر ایران در عراق را به محضر امام فرستاد، گفت  از او بخواهید تحت فشار قرار بدهید از برنامه‌ها و کارهای سیاسی بردارد والا در حصر قرار می‌گیرد امام فرمود بروید دنبال کارتان من دست بردار نیستم من این را رسالت دینی خودم می‌دانم، جزو واجبات زندگی خودم می‌دانم مبارزه‌ی با طاغوت را کنار نمی گذارم.

امام جمعه محمودآباد اظهار کرد: امام فرمود هر کجا که خواستید مرا بفرستید اما دست از وظیفه و رسالت خودم بر نمی‌دارم در زندان هم باشم از درزهای زندان و اون روزنه‌هایی که وجود دارد صدای خودم و پیام خود را به مردم خود و ملت خودم می‌رساند. امام آماده رفتن به پاریس شد.محمدرضا ملعون نمی‌دونست اینجا براش دردسر بیشتر میشود. کشوری  که ادعای آزادی دارد باید پیام امام هم گسترش بیشتری پیداکند.

حجت‌الاسلام جباری عنوان داشت: همه‌ی ابزار و رسانه‌ها در اختیار امام قرار گرفت به گونه‌ای که  طی این 117 روزی که امام در پاریس بودند کمتر روزی پیش می‌آمد خبرنگار ان سراغ امام نیایند. دوازده بهمن پنجاه و هفت کشور آماده برای پذیرایی امام  می‌شود و امام به ایران عزیز هجرت می‌کند این هم روز بسیار مهم و تاریخی بود.

وی ادامه داد: اقدامات ضربتی نیروهای امنیتی ما بر پیکرمعاندان، مخالفان و  اغتشاشگران همینطور گروه‌های خبیث وهابی و داعشی‌ها در این یکی دو ماه گذشته است. شما می‌دانید درسال 1401 شهریور و مهر یک جنگ ترکیبی سنگین علیه کشور و نظام را انجام گرفت. آنچنان سنگین که خسارت‌های اون حد و حساب نداشت. خیلی از افراد نسبت به نظام ناامید شده بودند.

امام جمعه محمودآباد افزود: مقام معظم رهبری برنامه‌ی دشمن را که همه‌ی جوانب را دیده بودند تحسین کرده بودندبنابراین گروه‌های مختلفی را مجهز کردند شنیدید 400 بمب آماده‌ی انفجار به دست نیروهای عزیز امنیتی هم وزارت اطلاعات هم سازمان اطلاعات سپاه پاسداران این  سربازان گمنام امام زمان (عج) افتاد همین دیروز چند نفر خواستند تعدادی از مولوی‌ها اهل سنت یعنی روحانیون اهل سنت را ترور کنندبرخی از پاسداران شاخص را ترور کنند چهره‌های اثرگذار ترور کنند دستگیر شدند. در هفته‌ی وحدت قصد اختلاف داشتند.

حجت‌الاسلام جباری گفت: نظام اسلامی ایران بلای جان سنی‌ها شد. کاری پیش نبردند، غلطی نکردند200  تروریست  با ماهیت سلطنت طلب،بهایی، تکفیری در همین ایام و ماه‌های گذشته دستگیر شدند تعدادی از خارج کشور دستگیر وارد کشورشدند. ضربه به شبکه‌ی اغتشاشگر در همین شهریور و اوایل مهرماه  وارد شد. یعنی چشم‌های بیدار  آماده در کنار شما مردم عزیز هستند که اجازه‌ی غلط کردن‌های این چنینی  را به این گروه‌های معاند و مزدور نمی‌دهند و نخواهند داد؛ تشکر می‌کنم.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: امروز هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی  است که به همه ی این عزیزان آتس نشان، زحمت کشانی که با شغل بسیار خطرناکی که فعالیت و تلاش دارند عرض میکنم ان شالله سالم و همیشه در کنار خانواده  عزیزشان هم شاد و سرافراز باشند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12331

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.