2

حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل‌های آینده با انجام قالب‌های هنری/ معنویت رزمندگان عامل پیروزی در جنگ تحمیلی

  • کد خبر : 12030
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای نسل‌های آینده با انجام قالب‌های هنری/ معنویت رزمندگان عامل پیروزی در جنگ تحمیلی
امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه هنرمندان ما برای درک درست نسل‌های آینده از دفاع مقدس فیلم و کارهای هنری بسازند، گفت: هنرمندان عزیز ما پای کار بیایند، فیلمی بسازند که در معرض نمایش نسل‌هایی در همین زمان ما و آینده خواهند آمد که هیچ درکی از دفاع مقدس ندارند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نباید بسیاری از رخدادها و وقایع را از یاد و خاطرمان ببریم؛ خصوصا جریان دفاع مقدس را که در تاریخ کشور عزیز ما نه فقط در دوران انقلاب، در طول تاریخ کشور عزیز ما این قطعه‌ی هشت سال دفاع مقدس مثل دری می‌درخشد و نورافشانی می‌کند.

وی افزود: دفاع مقدس برای ما ذخایر بسیار ارزشمند و مهمی است که مقام معظم رهبری فرمودند: نسبت به هشت سال دفاع مقدس کار هنری کمی انجام گرفته است  و سال‌های سال می‌شود از همین هشت سال دفاع مقدس برای تامین منافع معنوی انقلاب ما استفاده بکنیم.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه هنرمندان ما برای درک درست نسل‌های آینده از دفاع مقدس فیلم و کارهای هنری انجام بدهند، ادامه داد: هنرمندان عزیز ما پای کار بیایند فیلم بسازند در معرض نمایش نسل‌هایی در همین زمان ما و آینده خواهند آمد که هیچ درکی از دفاع مقدس از آن جریانات مقدس و نورانی ندارد حتما باید محسوس و ملموس و مشاهده ای باشد نه مثل آن زمانی که عزیزان خودشان در جنگ و دفاع‌مقدس حضور داشتند  اونطور که نمی‌شود ادراک کرد اما نزدیک به آن را می‌شود مجسم کرد.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: در برابر دیدگان جوانان و نوجوانان و نسل‌های ما این کار هنری ماندگاری دارد، اثرگذاری شگرف و بسیار عظیم ایجاد می‌کند که باید حتما در این قسمت کارها صورت بگیرد فیلمها ساخته بشود تا نوجوانان و جوانان عزیز ما در هر دوره‌ای افتخار کنند به این تاریخ از انقلاب اسلامی ما و تاریخ سازانی که در دفاع مقدس آن شاهکار عظیم را انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: مقابل ابرقدرت‌ها فقط نه، که بگوییم قطب غرب و شرق دو قطب ابرقدرت عالم بودند همه‌ی هم‌پیمان‌ها آنها، همه‌ی مزدوران آنها در منطقه و خارج منطقه هم‌پیمان و هم قسم شدند. نظامی که تازه نوپا حرکت کردند و راه رفتند را دارند  یاد می‌گیرد به جان این نظام میفتنداین نظام را سفرشان فروبپاشد.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: حضرت آقا در فرمایشات چند روز پیش خود بیان فرمودند: جریان جنگ را معنویت رزمندگان ما رقم زد و به پیروزی رساند. ایمان و توکل آنها به خدای بزرگ بود. دعاهای ندبه،زیارت عاشورا دعای توسل دعای کمیل و امثالهم تعقیبات نماز، اول وقت نماز خواندن، مقید بودن به واجبات ترک محرمات، اینها بود که توانستند از آن حماسه‌ها را رقم بزند.

حجت‌الاسلام جباری به پیمان شکنی غربی ها در موضوع برجام اشاره و  گفت: آمریکا  هشت سال پیش از برجام خارج شد، اروپاییها گفتند ما پنج سال آینده در هشتم اکتبر و 26مهرماه تحریم‌های تسلیحاتی شما ایرانی‌ها را برمی‌داریم تا دیگه از جهت نظامی شما مشکل نداشته باشید. اینکه همیشه مقام معظم رهبری هم بیان فرمودند به اروپایی‌ها هم شما اعتماد نکنید همین است. دو روی سکه اند.در دشمنی در کینه‌ورزی، در خباثت در پستی رفتار اینها متفاوت نیست یکی هستند.

وی بیان کرد: دشمنان بارها نشان دادند از اغتشاشگران  حمایت می کنند و آنجا را محل و مقرر برای منافقین قرار دادند و هنوزهم در اروپا  هستند. سه کشور اروپایی قبل از سالگرد اغتشاشات بیانیه میدهند بعد هم اعلام می‌کنم ما حاضر نیستیم آن وعده‌ای که داده ایم تحریم های  تسلیحاتی ایران را در بیست و ششم مهر برداریم بر نمی‌داریم. ماهیت پست  شما را دنیا فهمید که بر هیچ عهد و پیمانی شما پایبند نیستید دوما ما کی مطالبه‌ی تسلیحات از شما داشتیم در گذشته هم از شما تسلیحاتی نمی‌گرفتیم ما را تحریم کرده بودید.

امام جمعه محمودآباد عنوان داشت: ایران اسلامی امروز به عنوان قطب تولید کننده‌ی تسلیحات و فروشنده‌ی تسلیحات مهم در دنیا و منطقه مطرح است. برای خرید پهباد، موشک و سایر تجهیزات از ما  صف کشیدند و این نشان از آن است که شما یه وجود پلیدی دارید عقده تان نسبت به این نظام تمام نشدنی است مربوط به اوایل انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نیست کینه‌ی دایمی دارید. تصور کردید در سالگرد اغتشاشات با این حرف زدنتان یک هیجانی و شوکی می‌توانید  به کشور وارد کنید. دیدید مسئول اتحادیه اروپا باز هم دست از پا درازتر سراغ وزیر خارجه‌ی و رئیس جمهور ما آمدند. چطور رییس جمهور با سیلی به شما زدند و جلوی چشمتان شما را محکوم کردند.

حجت‌الاسلام جباری با تاکید بر حضور حماسه آفرینی رییس جمهور در سازمان ملل افزود: حضور دکتر رییسی رییس جمهور محترم کشورمان  در سازمان ملل که همه‌ی دنیا تو را انگشت به دهان کرده است  اوج عزت، اقتدار و سرافرازی نظام مقدس ما بوده است. رییس‌جمهور به جهت دیانت، ایمان، تقوا و خداترسی که دارد، خدا در ذهنش می‌ندازد. با آمریکا چه کرد که پنج نفر از زندانی های مارا با آنها محافظه کرد در کنارش شش میلیارد دلار پول بلوکه شده‌ی ایران را برگرداند. همین رییس جمهور میتواند با روش‌ها و فنون مختلف حرف بزند برخی‌ها را به عنوان معاوضه بده شما مسیح علینژاد و امثالهم که دارید نسبت به کشور و خاک خودتان خیانت می‌کنید یکی پس از دیگری ان شالله داخل کشور میارن منتظر این اقدامات باشید این یعنی قدرت نظام.

وی به تحریم سردار افخمی فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران اشاره و گفت: ایشان رییس جمهور نیست، وزیر نیست اما چه کرد این فرمانده عزیز ما، باید به خودش بنازد و افتخار کند به اون روحیه‌ی ایمانی  و تقوایش چه کار کرد که دشمن عمودش را خشمگین و عصبانی کرد او را هم در لیست تحریم شده‌ها قرار داد و  امروز او مظهر ارزش‌های نظام ما هست که چیزی کمی  نیست.

امام جمعه محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: عزیزان  در آستانه‌ی بازگشایی مدارس قرار داریم باید عرض کنم که موضوع کمک انفاق و احسان و نیکوکاری در آموزه‌های دینی ما یه جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد بحمدالله شما اهلش هستید و در میدان عمل هزاران بار نشان داده‌اید. جمع زیادی دانش‌آموزان ما داریم که در واقع برای تهیه‌ی لوازم التحریر مشکل دارند امیدشان به دستان و کمک های شما است،که جزو محسنین هستید. درراه خدا انفاق کنید.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=12030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.