3

شناسایی 74 مورد تغییر کاربری غیرمجاز/ زمین سرمایه‌ای برای نسل‌های آینده است

  • کد خبر : 11834
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
شناسایی 74 مورد تغییر کاربری غیرمجاز/ زمین سرمایه‌ای برای نسل‌های آینده است
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: از اول امسال تاکنون 74 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش “خط شمال” محمد هادی‌زاده در این خصوص اظهار داشت: از اول امسال تاکنون 74 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان شناسایی شد که همه آنها مشمول اجرای تبصره یک قانون شد و ماموران گشت 131 به محل مراجعه، و دستور توقف عملیات دادند.

به گفته هادی‌زاده تعداد 29 مورد از سنوات گذشته و تعداد 74 مورد از اول امسال تاکنون جمعاً تعداد 103 مورد کاربری غیرمجاز مشمول اجرای تبصره (۲) شدند و دیوارکشی‌ها و فنس‌های نصب شده در اراضی کشاورزی تخریب شد.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: سه مورد بنای کامل در اراضی کشاورزی نیز با اخذ رای از احکام قطعی قلع و قمع با هماهنگی شعب اجرای احکام قضایی این شهرستان اجرا گردید.

وی اظهار داشت: از زمان تصویب و اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بدون مجوز، تغییرکاربری غیرمجاز تلقی می‌شود و امور اراضی موظف به برخورد با آن است.

این مقام مسئول درخصوص زمین‌های کشاورزی رها شده نیز گفت: اگر مالکی زمین کشاورزی را به عمد کشت نکند، ما موظف هستیم به مالک اخطار دهیم که زمین را کشت کند و اگر زمین کشاورزی بدون دلیل موجه به مدت پنج سال، کشت نشود، قابلیت مصادره، مزایده و انتقال به افراد اهل را دارد.

در پایان هادی‌زاده ، زمین را سرمایه‌ای برای نسل‌های آینده دانست و تاکید کرد: زمین بستر غذا، کشاورزی و زیست انسانی است و از این رو باید از آن حفاظت کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.