4

از سیر تا پیاز اعلام ممنوعیت‌ها در سواحل مازندران

  • کد خبر : 1172
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
از سیر تا پیاز اعلام ممنوعیت‌ها در سواحل مازندران
تعطیلات تابستانی همانند سال‌های قبل مسافران و گردشگران را به سمت مازندران هدایت کرد و این هجوم بی‌وقفه پیک پنجم را در پیش داشت اما همچنان بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی و ممنوعیت در سواحل نادیده گرفته می‌شود.

با توجه به آمار بالای شیوع کرونا در سطح کشور و اعلام وزارت بهداشت در خصوص وضعیت فوق قرمز مازندران در پیک پنجم و شیوع دلتا، همچنین علاقه مردم برای سفر به سواحل دریای مازندران باعث شد تا ستاد کرونا طی ابلاغی از ورود گردشگران به سواحل به‌طور جدی ممانعت کند.

موج افزایش مسافران و گردشگران در سواحل مازندران به‌خصوص محمودآباد در دو روز اخیر با وجود بارش شدید باران همچنان ادامه دارد و این استان ساحلی و سرسبز همچنان سرخط اخبار کرونایی قرار داشته است.

بنابراین عوامل ستاد سواحل و ناجیان غریق نیز بیش از پیش درگیر نظارت و کنترل خواهند بود؛ ناجیان غریقی که تنها اهرم مددرسان در پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار در سواحل هستند و این در حالی است که خود نیز با مشکلات و معضلات مهمی از جملهعدم دریافت حقوق ماهیانه دست و پنجه نرم می‌کنند.

ناجیان غریق بدون دریافت حقوق همچنان پای کارند

سعید خادمی رئیس هیئت نجات غریق محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار قلم شمال؛ در خصوص مشکلات سواحل و ناجیان غریق اظهار کرد: ما دارای ۳۳ کیلومتر نوار ساحلی هستیم که در این مسافت ۱۰۰ ناجی غریق را مستقر هستند یعنی هر ۷۰۰ متر یک ناجی غریق اما متاسفانه استاندارد آن هر ۱۵۰ متر یک ناجی غریق است.

وی با بیان اینکه علت این ناهماهنگی نداشتن تعداد کافی ناجیان غریق است، افزود: به‌دلیل عدم واریز کردن حقوق که بخشی از سال قبل و همچنین از تاریخ ۱۳ خرداد امسال که شروع به کار کردند تا به امروز از این شغل استقبال نشد.

رئیس هیئت نجات غریق محمودآباد تصریح کرد: ناجیان غریق با دست خالی در حال خدمت هستند چراکه هنوز ادوات لازم بدست ما نرسیده و تمام امکانات تنها از هیئت و فرمانداری شهرستان تامین می‌شود، ما گله‌مند هستیم که تا به امروز استانداری و شهرداری حتی یک جت اسکی را به نداده‌اند.

11 غریق در سواحل محمودآباد و سرخ‌رود

خادمی یکی از دلایل اصلی غریق در سواحل شهرستان را استقبال نکردن ناجیان از این شغل دانست و گفت: محمودآباد و سرخ‌رود جمعا ۱۱ غریق داشته است که ۴ مورد در ساعت غیرکاری بوده است.

وی ادامه داد: ناجیان غریق از ۸ صبح تا ۸ شب در سواحل مستقرند که خارج از این ساعات مسئولیتش با حلال احمر، نیروی انتظامی و آتش‌نشانی خواهد بود.

رئیس هیئت نجات غریق محمودآباد خاطرنشان کرد: 4 مورد از غریق را در منطقه سنگچین که منطقه ممنوعه است؛ از دست دادیم، این مکان‌ها توسط نیروی انتظامی و آتش‌نشانی پوشش‌دهی می‌شود؛ ۲ غریق دیگر را ما در حوادث دریایی از دست دادیم.

خادمی افزود: یک مورد در واژگونی قایق و عدم استفاده از جلیقه غرق شد و مورد دیگر مربوط به قطع گردن جوانی ۲۴ ساله توسط قایق موتوری بود.

وی تصریح کرد: یک مورد نیز مربوط به آقای ۳۶ ساله ساکن قم بوده که وی در ساعت ۸ و نیم صبح بر اثر استعمال بیش از اندازه مواد مخدر هنگام شنا در دریا ایست قلبی کرده و جان خود را از دست داده است.

رئیس هیئت نجات غریق محمودآباد در پایان گفت: تشکر از داداش‌پور معاون فرماندار، سرهنگ حسین‌زاده فرمانده نیروی انتظامی برای همه کمک‌ها و ناجیان غریقی که با وجود عدم دریافت حق‌الزحمه همچنان پای کارند و همچنین در ساعت کاری خود کمترین غریق را داشتند؛ تشکر می‌کنم و اگر تا ۱۰ مرداد حقوق ناجیان واریز نشود ساحل را ترک خواهند کرد.

به گزارش قلم شمال؛ امکانات هیئت‌ نجات غریق در شهرستان محمودآباد که 33 کیلومتر نوار ساحلی را دارد، بسیار کم بوده و ناهماهنگی‌ها در عدم دریافت حقوق، بیمه و لباس مناسب ناجیان بر مشکلات افزوده است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.