3

ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 11690
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
ششمین اشکواره ملی فرهنگی و هنری حسینی در آمل آغاز به کار کرد
ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی با دریافت حدود ۳۱۰۰ اثر از هنرمندان وفعالان فرهنگی کشورهای ایران، ترکیه، سوریه، عراق و افغانستان، عصر پنجشنبه به‌صورت رسمی در شهرستان آمل آغاز به کار کرد.

به گزارش “خط شمال” درشروع ششمین دوره این اشکواره، یک گروه نمایشی از شهرستان قائمشهر درمحوطه آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل وبا حضور دبیران بخش ها ومدیران اجرایی اشکواره ومسئولان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل برنامه اجرا کرد.

دبیراجرایی ششمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی درحاشیه این اشکواره در گفت‌وگویی گفت: برای ششمین دوره این اشکواره که در ۶ بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر ،کودک ونوجوان و داستان کوتاه” برگزارمی شود، حدود یک‌هزار هنرمند و فعال فرهنگی در حدود سه ماه گذشته از انتشار فراخوان بخش های مختلف توسط دبیرخانه این اشکواره اثر ارسال کردند.

امیدخزر، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس با ۱۳۰۰ اثر از ۲۷۸ عکاس وپس ازآن بخش های ” شعر، کودک ونوجوان و داستان کوتاه” اعلام کرد وادامه داد: همه آثار دریافتی ودرخواست شده از علاقمندان برای شرکت دراین اشکواره دو موضوع مهم ومحوری ” امام حسین(ع) و مدافعان حرم ” بوده  که در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، ادامه داد: آثار دریافت شده این اشکواره با تصمیم دبیرخانه اشکواره تا ۲۷ شهریور در اماکن زیارتی و فرهنگی شهرهای آمل، بابل، قائمشهر وساری برای شهروندان وعلاقمندان اکران خواهد شد.

به گفته خزر، مراسم اختتاحیه این اشکواره روز ۲۸ شهریور با حضور مسئولان کشوری واستانی ونفرات برتر بخش های مختلف در دانشگاه شمال آمل برگزار خواهد شد.

وی، هدف از برگزاری اشکواره فرهنگی هنری حسینی را جریان سازی فرهنگی و هنری از حماسه درس آموز عاشورا بیان کرد و ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) یکی از مصادیق جهاد تبیین است، که می‌تواند برای تمامی‌های سنین یک الگوی مهم و تأثیر گذار باشد.

دبیراجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی تصریح کرد: با زبان هنر حرف زدن همیشه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اثرگذارتر خواهد بود به خصوص در موضوعات مهم عقیدتی که زبان هنر می‌تواند مرزبندی‌ها را کنار بزند.

خزر، از اشکواره فرهنگی هنری حسینی به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ فرهنگی، مذهبی درسطح کشور نام برد و یادآورشد، با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان از پنج دوره قبلی این اشکواره، تلاش خواهد شد تا از ظرفیت هنر و رسانه برای انتقال مفاهیم متعالی نهضت عاشورا به نسل جوان جامعه ایرانی و حتی فرامنطقه ای اقدام شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.