2

پوستر اولین “جشنواره قصه‌گویی مازندران آسنی” در محمودآباد رونمایی شد

  • کد خبر : 11399
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
پوستر اولین “جشنواره قصه‌گویی مازندران آسنی” در محمودآباد رونمایی شد
پوستر اولین جشنواره قصه‌گویی مازندرانی آسنی با هدف ترویج فرهنگ آئینی و بومی این استان با حضور فاضلی مدیرکل کانون پرورش فکری نوجوانان مازندران، باستانی معاون مدیرکل میراث فرهنگی، علوی معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، علیزاده فرماندار محمودآباد، اختیاری شهردار، محمدپور رییس و اعضای شورای شهر در محمودآباد رونمایی شده است.

به گزارش “خط شمال” فاضلی مدیرکل کانون پرورش فکری نوجوانان مازندران در این مراسم با بیان اینکه تاکنون کمتر شهردارانی در استان وجود دارند که حسن فرهنگی داشته و به حوزه برنامه‌های فرهنگی توجه کنند، اظهار کرد: ورود شهرداری محمودآباد در واقع سبقه فرهنگی یک شهری را بیان می‌کند با توجه به اینکه شخصیت‌های بزرگ منطقه‌ای در این شهر نشان از وجود ظرفیت و پتانسیل فرهنگی محمودآباد را می‌رساند.

 وی با اشاره به اینکه کارکرد روایت و قصه پردازی می‌تواند یک ایجاد جریان در یک جامعه شود، تصریح کرد: زمانی در امر قصه و هنر ورود یابیم بعنوان ابزار یک هنر مطرح می‌شود که مهم‌تر کارکرد آن مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری نوجوانان مازندران با تاکید بر اینکه رسانه در نقل این ظرفیت تاثیرگذار است، اظهار داشت: یکی از وظایف کانون قصه‌پردازی است و بیشتر نگاه این کانون به نسل تربیتی یک جامعه بوده که مبنی بر کرامات اسلامی باشد.

فاضلی ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌ای مناسب استان است درحالی‌که برگزاری جشنواره ملی دستور کار قرار داشته اگرچه ظرفیت جشنواره بین‌المللی در این مازندران وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: همزمان با گرامیداشت هفته دولت یک دستگاه خودروی سیار کانون پرورش فکری در اختیار کانون محمودآباد قرار می‌گیرد تا به روستاهای این شهرستان اعزام شوند.

ساختمان‌های میراثی پارک طاهباز در سال ۹۳ ثبت و در فهرست ملی قرار گرفت

محسن باستانی معاون میراث فرهنگی مازندران نیز در مراسم با اشاره به اینکه در استان با نگاه فرهنگی مدیریت شهری مطمئنا با روند توسعه مواجه خواهیم شد اگرچه باید با تلاش مسئولان استانی جذب اعتبارات ملی انجام شود، گفت: ساختمان‌های میراثی پارک طاهباز در سال ۹۳ ثبت و در فهرست ملی قرار گرفته است؛ بنایی که به دوره پهلوی اول برمی‌گردد که با بازسازی این بنا می‌تواند محل مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری محسوب شود.

وی افزود: با شناسایی تپه باستانی قلا کتی در سرخ‌رود می‌توان با جذب اعتبار ملی به راه‌اندازی سایت موزه اقدام کرد.

خبرنگاران نقش بسزایی در اطلاع رسانی دارند

علوی معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: خبرنگاران نقش بسزایی در اطلاع رسانی دارند و باید در امر کارکرد مسئولان مستمرثمر باشند و رسانه‌ای که تذکری برای مسئولان باشد؛ مطالبه‌ مردم را انعکاس خواهد داد.

وی افزود: مشکلات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف زیاد است و دغدغه‌های زیادی در حوزه شهرستانی دارند به ویژه مسکن حوزه معیشت درخواست پیگیری داریم تا در مصوبات مسئولان دستور کار قرار گیرد و مورد توجه این حوزه قرار گرفته و بخشی از مشکلات رفع شود.

گفتنی است آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در برنامه‌های شهرداری محمودآباد، آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره قصه‌گویی مازندران “آسنی” و آیین آغاز عملیان مرمت و احیاء ساختمان‌های تاریخی طاهباز به‌صورت همزمان عصر روز گذشته دوشنبه 30 مرداد در محمودآباد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

     

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.