9

انتقاد امام جمعه محمودآباد از بی‌توجهی جنگلبانی به هدر رفت سرمایه ملی/ قاچاق چوب در محمودآباد ادامه دارد

  • کد خبر : 11355
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۱۸
انتقاد امام جمعه محمودآباد از بی‌توجهی جنگلبانی به هدر رفت سرمایه ملی/ قاچاق چوب در محمودآباد ادامه دارد
امام جمعه محمودآباد با انتقاد از جنگلبانی نور و آمل در خصوص غارت چوب جنگل بونده و برنج‌ده گفت: ضمن تشکر از نیروی انتظامی شهرستان در مورد ورود به موضوع قاچاق چوب؛ خواستار رسیدگی به این معضل اجتماعی در شهرستان هستیم.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام سید احمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه مردم به شدت از موضوع قطع درختان ناراحت هستند، اظهار داشت: سال گذشته نیروی انتظامی برخورد بسیار شایسته به جا و قاطعانه‌ای نسبت به این دزدان و سارقان چوب داشت و امسال مجدد طی تماس تلفنی خواستار پیگیری به موضوع خروج چوب قطع شده در جنگل بودیم چراکه قاچاقچیان چوب‌ها را با خیال راحت از داخل جنگل خارج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه محمودآباد رییس جنگلبانی ندارد، افزود: قسمتی از جنگل‌ها و اراضی ما در حیطه‌ی مسئولیت شهرستان نور و جنگلبانی نور است، قسمتی هم آمل؛ آیا این شهرستان مشکل ندارد و تحت مدیریت این دو شهرستان قرار ندارد؟ چرا جلوی چشم جنگلبان شما بدون کوچکترین برخوردی و واکنشی چوب‌ها را بار می‌زنند و از این منطقه خارج می‌کنند.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: چرا غارت شدن جنگل را مشاهده می‌کنند اما دم برنمی‌آورند؛ فقط  روز گذشته سه تن چوب نیروی انتظامی عزیز از قاچاقچیان کشف کرد؛ آنچه که بردند بعضی جاها به تعبیر اهالی منطقه زمین فوتبال درست کردند و زیبایی این منطقه به خاطر همین فضای سبز جنگلی است.

حجت‎الاسلام جباری خاطرنشان کرد: چه قضاوتی نسل‌های  آینده خواهند داشت؛ به ما مدیریت ما نمی‌خندند؟ مسئولین امر کجا هستند؟ قاچاقچیان باید در جامعه رسوا شوند تا درس عبرتی برای قاچاقچی دیگر باشد.

مسئولین از حوادث تاریخی کشورمان درس عبرت بگیرند

وی در خصوص بیست و هشت مرداد 1332 که جزو قطعه‌های تاریک تاریخ نظام ارزشمند کشور عزیز ما است، افزود: این حادثه در نوع خودش یک درس عبرت بسیار ارزشمند و مفید برای همه‌ی مسئولین کشور ما در طول تاریخ خواهد بود اگر به درستی بتوانند جریانات سیاسی و اجتماعی زمانه‌ی خودشان را تحلیل و ارزیابی داشته باشند.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: مصدق ملی شدن صنعت نفت ایران را در حقیقت کلید زدند. کار ارزشمندی بود. نفت را از دست استعمار پیر درآوردند و به خاطر همین مطلب هم فشارهای فراوانی به دولت مصدق وارد شد بنابراین نتوانست تعقل درست، اندیشه‌ی درست، برنامه‌ی مفیدی را داشته باشد و اراده کند.

حجت‌الاسلام جباری ادامه داد: از آمریکا طلب کمک می‌کند شما بیایید ما را از دست انگلیس نجات بدهید در صورتیکه چه زمانی ما شاهد بودیم که قدرتهای منفعت طلب و سودجو به فکر کشورهایی مثل ایران بیافتند و باشند می‌خواهند ارائه کمک بدهند و غرض های شیطانی  خودشان را اعمال نکنند، آمریکا هم جواب مثبت داد اما جواب مثبت دادن همانا دسیسه کردن و نقش کشیدن برای جریان کودتای بیست و هشت مرداد همانا و دو مرتبه مسلط شدن بر منابع ارزشمند نفتی ایران و سایر ذخایر همان. این از اشتباهات بزرگ بود.

وی یادآور شد: مسئولین ما اگر اندک توجهی کرده باشند به این حقیقت قطعا رسیدن در برخوردها نشان دادند. چینی که هم پیمان شد، چینی که با ما معاهدات و قراردادهای فراوان و ارزشمندی را امضا کرده است، دو سال پیش در امارات ایران اسلامی را محکوم می‌کند برای منافعی که موقتا به نظر می‌آمد در امارات نصیبشان می شود و امسال هم روسیه‌ی پلید را دیدید دو مرتبه وزیر خارجه‌اش امارات می‌رود در رابطه‌ی با سه جزیره مهم ایران نظرهایی می‌دهد که اینجا باید مثلا مال اماراتی‌ها باشد، بحمدالله با تدبیر درست با بینش صحیح که دولتمردان و مسئولین عزیز ما داشتند فورا موضع گرفتند فورا سفرای اینها ر خواستند با قاطعیت هم برخورد کردند.

امام جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: ذات آنها منفعه طلبی است نباید فریب آنها را خورد. با اینکه در سازمان‌های بزرگ بین‌المللی با هم مشارکت داریم. شانگهای شنیدید چقدر سر و صدا بلند کرد آن همه قراردادهای سنگین اما یک کشور دیگری اگر یه منفعت سودی داشته باشند فورا  نگاهشان را  برمی‌گرداند.بیشرمانه چشم پوشی میکنند.این یک درس بزرگی است که بحمدالله هم محکوم کردند و هم برخورد کردند و برای آینده به آنها فهماند ما با وجود همه‌ی این قراردادها عزت را نمی فروشیم. از اقتدار نظام جمهوری اسلامی نمی‌توانیم صرف نظر کنیم.

دشمن مدام در حال ضربه زدن به نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام جباری به حادثه تروریستی شاه چراغ اشاره و گفت: حادثه‌ی شاه چراغ احمد بن موسی علیه السلام از جنایاتی بود که باز هم دلها را غمبار کرد. مصیبتی تازه‌ای ایجاد کرد لکن باید به این نکته توجه داشته باشید اولا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که هیچگاه از پا نمی‌ایستند و نمی شینیند و دائما به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت: این بار دو سه سالی است از مجرای امورات دینی و معنوی و مذهبی وارد شدند. حرم ها را  هدف قرار دادند حرم امام هشتم علیهالسلام آنجا تا دو سه نفر را به شهادت رساندند. باز هم شاه چراغ که در سال گذشته شهیدان فراوانی را تقدیم کردیم جانبازان و مجروحین زیادی را آنجا داشتیم و امسال هم همین جنایت تکرار شده است.

امام جمعه محمودآباد عنوان داشت: اولا می‌خواهند ناامنی را در کشور عزیز ما به رخ بکشاند باوجود اقتداری که مادر سطح بین‌المللی کسب کردیم. دیروز مقام معظم رهبری فرمودند دیگر از آن جملات مضحک خبری نیست ما گزینه‌های روی میز داریم دیگه از حرفها می‌زند. اقتدار نظام را دیدند، حضور مردم را دیدند، وفاداری امت را نسبت به ولایت مشاهده کردند از آن مزخرفات دیگه نمیگویند. اما می‌خواهند مساله‌ی امنیت را به گونه‌ای در داخل کشور جلوه بدهند.بگویند همچنان آن تبعات  اغتشاشات سال هزار و چهارصد و یک باقیست.

حجت‌الاسلام جباری تصریح کرد: در آستانه‌ی کشته شدن و مردن آن دختر کومله ای ما جریاناتی در سر داریم که می‌خواهم اینجا عرض کنم شما در ایامی که این خانم از دنیا رفت و مرد هیچ غلطی نتوانستید بکنید چه رسد به سالگردش که همه‌ی تدابیر را نظام مقدس جمهوری اسلامی در نظر گرفته و آمادگی کامل برای برخورد با شماها را دارد بخواهید کاری انجام بدید و غلط مجددی بکنید این هرگز تکرار نخواهد شد.

وی تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند که خطراتی متوجه آن‌هاست. جریان مقاومت درمار  از روزگارشان درآوردند، می‌خواهند با این دسیسه‌ها و ناامنی‌های داخلی توجه جبهه‌ی مقاومت را هم به نوعی منصرف کنند و برگردانند. اسراییل چنین جورثومه فسادیست ضربه به داخل کشور می‌زند.

امام جمعه محمودآباد گفت: شما دیدید دو شهید دادیم دوتا جنازه را تشییع کردند تو شیراز گویا دهها جنازه را مردم شیراز دارن تشییع باشکوه می‌کنند آن همه جمعیت پای جنازه  آمده‌ند. حرف مردم چه بود، حرف مردم همان شعار امام راحشان بوده است یعنی ما این درس‌ها را فراموش نمی‌کنیم هر چه از ما بکشید ملت ما بیدارتر می‌شود.

حجت‌الاسلام جباری عنوان داشت: ما مشکلات داخلی داریم مشکلات اقتصادی داریم تورم راداریم شرایط سختی برای  مردم حاکم است اما هیچگاه این مردم به بیگانگان و خائنین به این ملت این فرصت و مجال را نمی‌دهند، بخواهندجولانی پیدا کنند و گردوغباری را به پا کنند و این برقرار قطعا مردم خودشان را حضورشان جواب می‌دهند.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه در روزهای  گذشته بیان کرد: با فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان عزیز سپاه پاسداران سراسر کشور نکاتی فراوان داشت که من شاه بیت  و جانمایی سخنان مقام معظم رهبری را خدمت شما عرض می‌کنم که آقا فرمودند آیا می‌دانید چرا این همه دشمنی‌ها و کینه‌ورزی‌ها نسبت به این نظام از سوی استکبار جهانی و اضلاع آنها صورت می‌گیرد جواب روشن و ساده است به خاطر ذات پاک نظام مقدس جمهوری اسلامی که نمی‌تواند ظلم و ظالم  و مستکبر را تحمل کند و جنایت‌هایی که آنها انجام می‌دهند این روحیه را برنمی‌تابد و آنهایی هم که علیه این نظام توطئه و دشمنی  دارداگر خشم و غضب را دارند و نشان می‌دهند به جهت این است که یک مزاحم بزرگ در برابر منافعشان است و از آن طرف هم سپاه پاسداران طی سالی که تاسیس شده است تا به امروز تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های این‌ها را در سطح بین‌المللی خصوصا در منطقه‌ی غرب آسیا به هم ریخته است از بین برده است. هزینه‌های سنگین آنها روی دستشان  ماند اما هیچ نتیجه‌ای به دست نیاوردند، باعث سرخوردگی این‌ها در سطح بین‌المللی شده است.

حجت الاسلام جباری گفت: من می‌بینم مسولین کاری انجام نمیدن من باید در خطبه‌ها بیان بکنم رسالتم می‌بینم و تکلیف و انجام میدهم. والا چرا مردم آروم نمی‌گیرند. چون بقیه‌ی مسولین می‌بینند کار خودشان را وظیفه‌شان را به درستی انجام نمیدند والا من مسئول جنگلبانی نیستم که من مسئول شهرستان که نیستم یک مسئول ناقابل در شهرستان هستم مسئولین به وظیفه عمل نکردند من  داد مردم را مطرح بکنم. از سال گذشته داریم فریاد می‌زنیم داد می‌زنیم و کاری انجام نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ساکنین مسکن مهر مشکلات آب دارند من دیروز و امروز دو بار با ریاست محترم آب شهرستان جناب آقای مهندس رضاپور ارتباط داشتم و از آنها توضیح خواستم چرا مشکل مسکن مهر حل نمی‌شود ایشان بیان فرمودند پیمانکاری که قبلا داشتند و این شبکه‌ی آب را ایجاد کردند با مشکلات اساسی و زیربنایی این قضیه‌ی لوله‌کشی و شبکه‌ی آب آنها مواجه است هم باید شبکه تغییر پیدا بکنن و هم آینده‌ی نزدیک یعنی تا ده روز دیگر ان شاالله مشکل جدی آب آنها  حل شد خواهد نه اینکه صددرصدی.

امام جمعه محمودآباد در پایان گفت: با پیگیری انجام شده قول دادند تا ده روز آینده مشکل آب مسکن مهر حل بشود اما مشکل اساسی‌تر باید با برنامه‌ریزی کارشناسانه‌ی اداره آب انجام بگیرد که آن هم در دستور کار است.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.