7

نهضت پیشرفت بانوان با الگویی اسلامی در محمودآباد راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 11342
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳
نهضت پیشرفت بانوان با الگویی اسلامی در محمودآباد راه‌اندازی شد
رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد گفت: نهضت پیشرفت بانوان با الگویی اسلامی در محمودآباد راه‌اندازی شده است.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام سید تقی حسینی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه اظهار داشت: به مناسبت آتش‌سوزی که رژیم جعلی صهیونیست‌ها در مسجدالقصی انجام دادند به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به سازمان و نهاد کنفرانس اسلامی کشورهای اسلامی سی مرداد ماه به عنوان روز جهانی بزرگداشت مساجد نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: از امام صادق (ع) سوال شد که چرا ما باید مساجد را تعظیم کنیم و بزرگ بداریم و امام فرمودند بزرگداشت مساجدبه خاطر این به ما فرمان داده شد است که خانه‌های خدا در روی زمین است و در روایت دیگر هست که وقتی وارد مسجد می‌شوید وارد کاخ پادشاهی می‌شوید که فقط پاکان میتوانند داخل آن بشوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد گفت: مالک همه‌ی جهان خداوند متعال است. مساجد  خانه‌ی خداست و افرادی میتوانند در این خانه ورود یا کار بکنند که قرآن  در آیه 18 سوره توبه می‌فرماید: إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ کسانی  می‌توانند وارد مسجد  بشوند که به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه نهضت پیشرفت برای بانوان  در کشور ما  قریب دو سال است راه‌اندازی شده است، افزود: همانگونه که مستحضرید نزدیک به نیمی از جامعه‌ی کشورمان را بانوان تشکیل می‌شود و در صورتی که جای تریبون‌ و یا برنامه‌ها برای خانم‌ها و بانوان خالی است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از دو سال گذشته این نهضت پیشرفت بانوان را در کشور راه‌اندازی کرد و الگویی را که دین مبین اسلام معرفی می‌کند برای جامعه‌ی بشریت و بانوان کشور ما نه افراط را قبول دارد نه تفریط. الگوی سومی را به جامعه بشریت و بانوان معرفی میکند به عنوان الگوی سوم زن اسلامی که در قالب و مقررات احکام دین و شرع در جامعه حضور پیدا می‌کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد در پایان سخنان خود به درخشش بانوان اشاره و گفت: ان شاالله شاهد هرچه بهتر  این باشیم که  بانوان شهرستان ما که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیدند، با وجود این کانون و این نهضتی که تشکیل می‌شود بیشتر از قبل بدرخشند.

گفتنی است حکم انتصاب سرکار خانم حسینی به‌عنوان مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان به مدت یک سال به ایشان اهدا شد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.