4

۳۰ هکتار از اراضی لاریجان مازندران زیر سطح کشت گندم رفت

  • کد خبر : 11225
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
۳۰ هکتار از اراضی لاریجان مازندران زیر سطح کشت گندم رفت
مدیر جهاد کشاورزی آمل از کشت ۳۰ هکتار از اراضی بخش لاریجان مازندران پس از مدت‌ها با مشارکت ستاد اجرائی فرمان امام و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد خبر داد.

به گزارش خط شمال، مهرداد فولاد در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه جهاد کشاورزی با غذای مردم سروکار دارد و مجموعه بزرگی است اگر تلاش خبرنگاران نبود فعالیت این مجموعه دیده نمی‌شد، اظهار کرد: انعکاس اخبار و فعالیت‌های بخش کشاورزی و تبیین وظایف مدیران باعث مطالبه‌گری در جامعه می‌شود در نتیجه مطالبه‌گری پیشرفت و ترقی درون جامعه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از تولیدات کشاورزی استان مازندران در این شهرستان رقم می‌خورد و در بخش‌های متعدد پیشروی استان است، افزود: این شهرستان در بخش گلخانه‌ای مقام اول را در سطح استان دارد و از نظر سطح و تولید حدود 195 هکتار فضای باز و بسته برخوردار است که به طور سالانه تولید حدود 124 میلیون انواع گل‌های شاخه بریده، گلدانی، آپارتمانی تولید می‌شود.

فولاد با اشاره به اینکه آمل در بخش تولید گیلاس با ۳۵۰۰ هکتار و تولید ۲۰ هزار تنی مقام اول استان را به خود اختصاص داده است، افزود: منطقه لاریجان به دلیل موقعیت باغی و زراعی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد که در بخش توسعه داروهای گیاهی نیاز به توجه خاصی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: طی هماهنگی با ستاد اجرائی فرمان امام(ره) در صدد توسعه در بخش‌های تولیدی کشاورزی و گیاهان دارویی این شهرستان هستیم تا سیاست‌های سازمان را تسریع و اجرائی کنیم.

وی با اشاره به تولید برنج و آخرین وضعیت آن عنوان کرد: این شهرستان به لحاظ سطح اراضی جایگاه دوم و تولید رتبه اول را در استان مازندران قرار دارد که در سطحی معادل 40 هزار و 220 هکتار به تولید بیش از 350 هزار تن شالی می‌پردازد؛ در کشت اول حدود 260 هزار تن شالی و با احتساب کشت دوم حدود 354 هزار تن در مجموع حدود 210 هزار تن برنج سفید تولید می‌شود.
فولاد با اعلام اینکه برنج ۶ میلیون ایرانی از آمل تامین می‌شود و این شهرستان در جایگاه ویژه‌ای در تولید برنج قرار دارد، مطرح کرد: کل سطح برنج این شهرستان از نظر سطح حدود 18 درصد و 21 درصد تولید استان به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل در بخش مکانیزاسیون در سال گذشته حدود 16 میلیارد تومان جذب اعتبار برای خرید انواع دستگاه کمباین، تراکتور، تیلر و نشاگر در بخش تولیدات انجام شد، افزود: در سال گذشته آزادسازی یارانه‌ها در بخش دام و طیور انجام شد که متاسفانه به دلیل افزایش ناگهانی قیمت‌ها سعی شد با تسهیلات دامدار کارت بسته‌های حمایتی به بهره‌بردار اختصاص یابد تا بتوانند حداقل چرخه تولید را بچرخانند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه در بخش طیور نیز سعی بر این شد حدود یکصد میلیارد تومان تسهیلات ارائه شود، خاطرنشان کرد: بعد از مدت‌ها با مشارکت ستاد اجرائی فرمان امام و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد حدود ۹ ماه پیش زیر سطح کشت بیش از ۳۰ هکتار از اراضی منطقه لاسم بخش لاریجان رفته است که هم‌اکنون کشاورزان منطقه در حال برداشت این محصول هستند؛ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ تن گندم در این منطقه سردسیر برداشت شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.