15

خبرنگاری در جمهوری اسلامی یک مجاهدت است/ لزوم توجه خبرنگاران به پردازش خبر

  • کد خبر : 11081
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
خبرنگاری در جمهوری اسلامی یک مجاهدت است/ لزوم توجه خبرنگاران به پردازش خبر
امام جمعه سرخ‌رود گفت: در روزگاری ‌که امپراطوری رسانه‌ای جهان در اختیار استکبار و صهیونیست جهانیست و تبدیل به بنگاه دروغ پراکنی شده، خبرنگاری در جمهوری اسلامی یک مجاهدت است.
به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه جا دارد روز خبرنگار را که در هفته گذشته بود به تمام زحمت کشان و تلاش گران این عرصه تبریک بگوئیم، اظهار داشت:  نمونه بارز مجاهدت خبرنگاران فقط در سال گذشته در فتنه زن زندگی آزادی اتفاق افتاد،که فقط از رسانه معاند نزدیک به ۲۰ هزار خبر دروغ صادر شد. و اکثر این خبرهای دروغ توسط خبرنگاران ما خنثي شد.
وی افزود: حقیقتا اگر خبرنگاری برای حقیقت یابی، کمک به رفع مشکلات و موانع و همچنین ایجاد بصیرت در مردم باشد، جهاد بزرگیست. خود عزیزان خبرنگار مواظب باشند، دشمن و افراد معلوم الحال هر کسی را به عنوان خبرنگار جا نزنند تا قداست این حرفه مقدس خدشه دار شود.
امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: مواظب جاسوسان و سالوسان و افرادی که در لباس خبرنگاری برای دشمن مزدوری می کنند باید بود. گرامی می داریم این روز را و خداقوت می گوئیم به تمام زحمت کشان عرصه خبر.
یکی از عوامل مهم بدحجابی خانم‌ها، بی‌غیرتی مردان است

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: حتماً در نهج البلاغه خواندهاید که زمانی لشکریان معاویه به یکی از شهرهای مرزی حکومت حضرت به اسم انبار که نمی دانم این استان الانبار فعلی ارتباطی دارد یا نه تجاوز کردند. حضرت وقتی شنید که از پای یک زن یهودی خلخالش را ربودهاند، فرمود اگر مسلمانی از شنیدن چنین ظلمی که بر یک زن یهودی که شهروند حکومت اسلامی است روا داشته شده است، بمیرد و دق کند، او را ملامت نمیکنم « مَا کَانَ بِهِ مَلُوماً بَلْ کَانَ بِهِ عِنْدِی جَدِیراً ».

وی گفت: غیرتمندی آیت الله مرعشی در زمان کشف حجاب خدا رحمت کند مرحوم آیتالله مرعشی نجفی را. در زمان جوانی و هنگامی که رضاخان قانون کشف حجاب را اجرا میکرد، نقل میکنند که رئیس شهربانی قم که آدم هیکلمند، لات و قلدری بود، وارد حرم حضرت معصومه سلام الله علیه شد و به قسمت خانمها رفت و چادرهایشان را کشید.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: هیچ کس جرأت نداشت کاری بکند و فقط صدای فریاد یا اباالفضل علیه السلام یا صاحبالزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به گوش میرسید. کسی جرأت نمی کرد جلو برود. بزرگترهای مجلس می دانند آن موقع اگر کسی به یک پاسبان چیزی می گفت خیلی باید تاوان پس می داد چه برسد به رییس شهربانی و رییس پلیس.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: میگویند ایشان که وارد حرم حضرت معصومه سلام الله علیه شد و جواب دادند فلانی دارد چادر زنها »؟ چه خبر است « : صدای جیغ و فریاد شنید، پرسید را میکشد. ایشان شتابان رفت و سیلی محکمی به گوش رئیس شهربانی قم زد که برق از چشمش پرید، چون باور نمیکرد که کسی بیاید و او را این طور بزند. چند لحظهای بهتش زد و بعد آقای مرعشی نجفی را تهدید کرد که حسابت را میرسم.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مرعشی می گوید من یقین داشتم که می خواهد من را بکشد، که البته خدا به او امان نداد و اتفاقی افتاد و مرد. آدم غیرتمند نسبت به ناموس دیگران هم بیتفاوت نیست. بی غیرتی مردان یکی از عوامل بدحجابی خانم ها متأسفانه در کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، گاهی اوقات انسان صحنههایی را میبیند که حاکی از کم شدن غیرت در بعضی از مردهاست.

امام جمعه سرخ‌رود تاکید داشت: مردی که همسر، دختر و خواهرش با موی افشان و لباس تنگ و رنگارنگ خودش را تابلو می کند و به دیگران ارائه میدهد و دستش هم در دست یک مرد نامحرم هست، غیرت ندارد. متأسفانه یکی از عوامل مهم بدحجابی خانمها، بی غیرتی مردان است. کمبود غیرت در مرد است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: اشتباهی که ما اینجا ها می کنیم بیشتر یقه ی خانم را می گیریم، در قضیه بیحجابی یا بدحجابی باید اول یقه مرد را گرفت که تو غیرتت کجا رفته است که خانمت اینطور با تو راه می رود. در روایتی از امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است که فرمود: « ای مردان کوفه! -خطاب به مردان کوفه است- به من خبر رسیده است که در بعضی از کوچههای بازار که ازدحام جمعیت زیاد است، زنان شما تنه به تنه مردان میزنند و راه میروند. شما خجالت نمیکشید؟! حیاء ندارید؟! لَعَنَ اللهُ مَنْ لاَ یَغَار. خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد. »

وی عنوان کرد: امیرالمؤمنین علیه السلام در این آسیب اجتماعی یقه مردان کوفه را چسبید. اشتباهی که ما الان داریم مرتکب میشویم این است که بلندگو به دست گرفتهایم و میگوییم خانم! حجاب! خانم! حجاب! باید بلندگو به دست بگیریم و بگوییم آقا! غیرت! آقا! غیرت! پشت هر زن بیحجاب یا بدحجاب یک مرد بیغیرت یا کمغیرت قرار دارد و دشمن قبل از اینکه حجاب زن را نشانه رفته باشد، غیرت مرد را نشانه رفته است. او را باید تقویت کرد.

جوانان برای ازدواج باید سراغ دختران عفیف و پوشیده بروند

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: جوانان برای ازدواج باید سراغ دختران عفیف و پوشیده بروند یک جوانی که می خواهد ازدواج کند، جوانی که غیرتمند است می رود سراغ دختری که با حجاب هست، دختری که پوشیده هست و عفیف و اجازه نمی دهد کسی وارد حریمش شود. وقتی جوان مسلمان این دختر را گرفت آن وقت دخترهای دیگر می فهمند که در چشم نیستند، و خودشان را به این سمت سوق می دهند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: برعکس هم اگر جوانی دنبال زیبایی شخصی باشد و برایش مهم نباشد حجاب دارد یا نه، وقتی با این ازدواج کند یواش یواش دخترهای چادری و محجبه که در خانه هستند و کسی سراغ آنها نمی آید می گویند مگر ما تیپ و قیافه نداریم؟! آن وقت این هم کم کم حجابش را کنار می گذارد که بتواند جلوه کند.

وی افزود: ببینید چقدر رفتار مرد، غیرت یا بی غیرتی مرد و پسر می تواند دخیل باشد در حجاب یا بی حجابی زن. روز قیامت یقه ی مرد را می چسبند. البته من نمیخواهم بگویم دلیل بدحجابی در کشور ما فقط این است. بحثم هم این نیست. بدحجابی دلایل مختلفی دارد. گاهی اوقات جهالت است. گاهی اوقات عقدههای روحی و روانی زن است که با پوشش نامناسب بیرون میآید که خود را بروز بدهد. گاهی اوقات تربیت غلط خانوادگی است.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار کرد: حتی گاهی اوقات ممکن است مسئله سیاسی و دهان کجی به دین و نظام دینی باشد، اما یکی از مهمترین دلایل بیحجابی، بیغیرتی و کمغیرتی مرد است. بالاخره در خانه هر زنی یک مردی هست؛ برادر، پدر یا شوهری هست که اگر او غیرت به خرج بدهد و جلوی او بایستد، جلوی بسیاری از این وضعیتها را میتواند بگیرد و او اینطور بیرون نمی آید. با غیرت بودن و غیرت ناموسی خیلی ارزشمند است ان شاء الله در این کشور امام زمان این ارزش کم رنگ نشود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گفت: اقسام مختلف غیرت از همین روایت یک چیزی را متوجه بشوید، ما معمولاً وقتی کلمه غیرت را میشنویم، بیشتر غیرت ناموسی به ذهنمان می آید، ولی از همین روایت متوجه می شویم غیرت فقط ناموسی نیست. در این روایت منظور غیرت دینی است. غیرت اقسامی دارد.
وی یادآور شد: حداقل سه قسم مهم غیرت داریم: اول غیرت ملی اولین قسم آن غیرت ملی است که انسان نسبت به ملت، آب و خاک خود احساس مسئولیت کند و تعهد داشته باشد. غیرت ملی غیر از ملیگرایی است. ملی گرایی چیز منفوری است. غیرت ملی این است که انسان نسبت به ارزشها، افتخارات، پشتوانههای فرهنگی و تمدنی ملت خود که هویت او را تشکیل میدهند، بیتفاوت نباشد و نسبت به آنها احساس مسئولیت و از آنها دفاع کند. این چیز بدی نیست. البته این حدیث خیلی محکم نیست، ولی نقل شده است که « حُبُّ الوَطَن مِنَ الایمان » که میتواند ناظر به همین معنا باشد.
امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: وطن را دوست داشتن و پاسداری از ارزشها و افتخارات ملت خود و دفاع از آنها ویژگی ارزشمندی است. تفاوت غیرت ملی با ملی گرایی اما ملیگرایی بیشتر ناظر به نفی ارزشهای ملل دیگر و تقابل با آنهاست. ملیگرایی تعصب افراطی روی ملت خود و نفی ارزشهای ملل دیگر و حق را پوشاندن است، چون ملتهای دیگر هم ممکن است ارزشهایی داشته باشند.
حجت‌الاسلام تقی‌زاده تاکید کرد: انسان نباید آن ارزشها را بپوشاند و انکار کند. بعد از جنگ جهانی دوم انگلیسها خیلی ترویج کردند در جهان اسلام پان ایرانیسم، پان ترکیسم، پان عربیسم که اینها هر کدام همدیگر را نفی کنند؛ ناسیونالیسم عربی، ناسیونالیسم ترکی، ایرانی. آن خوب نیست. ملی گرایی یعنی نفی ملتهای دیگر اما غیرت ملی یعنی انسان نسبت به داشته های خودش حساس باشد.
وی تصریح کرد: غیرت ملی ستارخان امروز ما از سردار ملی و سالار ملی ستارخان و باقرخان میشنویم که برای استقلال و عزت وطن و آب و خاکشان مبارزه کردند. اینها مشروطهخواه بودند و با استبداد داخلی میجنگیدند. همان موقع وقتی دیدند انگلیسها در مشروطه نفوذ کردهاند و آنها هم دارند دم از مشروطه میزنند، در عین مشروطه خواه بودن و مبارزه با استبداد، با انگلیسها هم مقابله میکردند، چون عزّت ایران را میخواستند.
امام جمعه سرخ‌رود اذعان داشت: در آن گیر و دار که این خطر وجود داشت که از طرف انگلیسها حذف شوند، از طرف کنسولگری روسیه برای ستارخان پیغام آمد که اگر به کنسولگری روسیه پناه بیاوری، ما از تو دفاع میکنیم و او آن جمله معروف راگفت که من زیر بیرق اباالفضل علیه السلام هستم، بیرق روسیه را نمیخواهم. ما امروز او را به عنوان یک مرد غیرتمند تحسین میکنیم.
حجت الاسلام تقی زاده افزود: یعنی در همان جا نه باج به روس می داد نه به انگلیس. این معلوم است که دنبال این است که مردم خودش عزت داشته باشند و عزیز باشند. ما این را تحسین می کنیم. مصادیق غیرت ملّی و بی غیرتی ملّی در تاریخ ما امروز رئیسعلی دلواری بزرگوار را تحسین میکنیم که با همراهی تنگستانیها و دشتستانیهای بوشهر در مقابل انگلیسیها ایستاد و مردانه جنگید و به شهادت رسید و آنها را با غیرت میدانیم. ما کسی مثل شاه سلطان حسین صفوی را بیغیرت میدانیم.
وی خاطرنشان کرد: شاه سلطان حسین آخرین پادشاه صفوی بود که در فتنهای که در ایران رخ داد و تجاوزاتی که به ایران صورت گرفت، دست روی دست گذاشت تا وقتی که محمود افغان و سربازانش به دروازههای اصفهان که در آن زمان شهر بزرگ صفویه بود، رسیدند و او به جای اینکه بایستد و دفاع کند، خودش جلو رفت و تاجش را برداشت و روی سر محمود افغان گذاشت و دخترش را پیشکش کرد.
امام جمعه سرخ‌رود ادامه داد: او اگر می ایستاد و مقاومت میکرد و تعدادی هم کشته میداد، کشتهها بسیار کمتر از وقتی میشد که آنها وارد اصفهان شدند و کشتار زیادی کردند و اسم بیغیرتی هم روی او ماند. ما این را بی غیرت می دانیم. غیرت ملی ارزش دارد. مصادیق دیگری از غیرت ملی البته غیرت ملی فقط در بحث نظامیگری نیست. آن جوان نخبهای هم که می تواند برود خارج درس بخواند ولی نمی رود یا میرود و در خارج از کشور ادامه تحصیل میدهد و با اینکه در آنجا میتواند بار خود را ببندد، ولی برمیگردد و به این کشور خدمت می کند، او هم غیرت ملی دارد. آن سرمایهداری که میتواند پولش را ببرد و در جای دیگری سرمایهگذاری کند و امکانات بهتر و رفاه بیشتری هم داشته باشد، ولی در کشور خودش میماند و با مشکلات و موانع میسازد و خدمت می کند، او هم غیرت دارد.
حجت الاسلام تقی زاده بیان کرد: این هم یکی از اقسام غیرت است که بسیار ارزشمند است. دوم غیرت ناموسی قسم دوم غیرت، غیرت ناموسی است که انسان نسبت به ناموس و حریم خود غیرت داشته باشد و به هیچوجه به غیر اجازه ندهد که وارد حریمش شود. یک مسلمان نه فقط نسبت به ناموس خود که چون مسلمان است، اگر به ناموس دیگری هم تعرض شود، نباید ساکت بنشیند، بالاتر حتی اگر غیرمسلمانی باشد که مظلوم باشد.
وی گفت: صداهایی از اتاق فکر دشمن و مزدوران آن به گوش می رسد که در سالگرد فتنه زن،زندگی،آزادگی،به دنبال احیای آن هستند. فتنه ای که از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد شد و دشمن با تمام توانی بیرونی و درونی و رسانه ای وارد میدان شد تا به گفته خودشان کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند.
جمهوری اسلامی ایران ملت امام حسین است
امام  جمعه سرخ رود گفت: خیال خامی که بر باد رفت و ملت ایران با توکل به خدا،راهبری ولی فقیه و بصیرت خود،پوزه دشمنان را بار دیگر به خاک زد. تمام آنهایی که از جمهوری اسلامی کینه داشتند به میدان آمدند،از آمریکا و اسرائیل و غرب گرفته،تا منافقین کور دل و مرتجعین منطقه و به اذعان خودشان اگر ۵ درصد این فتنه در هر کشور رخ می داد،سقوط آن کشور حتمی بود.اما جمهوری اسلامی ایران ملت امام حسین است،که برای این کشور و نظام خون دادند و می دهند.
حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: از نتایج شکست این فتنه‌ از هم گسیختگی اپوزیسون خارج نشین بود،که دیدیم چگونه سیرک مضحکشان به هم خورد و به جان هم افتادند. از دیگر نتایج شکست فتنه،این بود که بسیاری فهمیدند که درخت تناور جمهوری اسلامی با این فتنه‌ ها تکان نمی خورد و بسیاری از آنها با احیای رابطه با ایران،به نوعی ابراز پشیمانی کردند. و اما شاید مهم ترین نتیجه فتنه زن زندگی آزادی،این بود،که همه فهمیدند آنها برای فردای سقوط جمهوری اسلامی،جز فساد و فحشا و برهنگی و نابودی ارزش ها و تکه پاره شدن ایران هیچ برنامه و هدفی ندارند.
وی عنوان کرد: حقیقتا جمهوری اسلامی که برخواسته از یک انقلاب الهی و خون پاک شهیدان است،نعمت بسیار بزرگی است،که ارزش ها و تمامیت ارضی و امنیت را برای ايران اسلامي به ارمغان آورده است. هر چند که این فتنه‌ تبعات منفی همچون رواج بی حجابی را تا حدودی به دنبال داشت. اما به گفته‌ مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم بساط این بی حجابی برچیده خواهد شد.
امام جمعه سرخ رود گفت: از رئیس محترم جمهور به خاطر موضع قاطع و انقلابی تشکر می کنیم و به مجلس محترم یادآور می شویم در بررسی لایحه حجاب و عفاف تمام جوانب را در نظر بگیرند. هر چند که این فتنه و احیای آن پروژه ای از پیش شکست خورده است،اما باید مواظب دشمنی و مکر دشمنان باشیم. شروع روند انتخابات مجلس شورای اسلامی با پیش ثبت‌ نام نامزدها را داریم.
حجت الاسلام تقی زاده افزود: به‌ فرموده مقام معظم رهبری دشمن از مدت ها قبل توپ خانه های خود را برای کم رنگ کردن انتخابات فعال کرده است. انتخابات مجلس از حساسیت خاصی برخوردار است،ریل گذاری انقلاب با مجلس است و دشمن آن را به خوبی می داند. سعی می کند آن را کم رنگ کند و اگر نشد آن را به انحراف بکشاند.
وی تصریح کرد: تاریخ پیش روی ماست،آنها هر انقلابی که در جهت اهداف آن ها نباشد،منحرف می کنند. نمونه آن تاریخ مشروطیت است،که به انحراف کشیده شد و دشمن کاری کرد یک عالم انقلابی همچون آيت الله شیخ فضل الله نوری که آن انحراف را فریاد می زد بر سر دار برود و آنچنان به پیکر مطهر ایشان جسارت شود.
امام جمعه سرخ رود یادآور شد: آيت الله شیخ فضل الله نوری افتخار مازندران و ایران است که هرگز زیر پرچم کفر و نفاق شرق و غرب نرفت و سر بلند سربه دار شد. علمای ما باید چنین انقلابی باشند و انحرافات را فریاد بزنند،زیرا دشمن همان برنامه ای که برای مجلس مشروطه داشت بسیار سنگین تر برای انقلاب و مجلس ما دارد. از تمام‌ نخبگان دعوت می کنیم برای حضور در انتخابات پیش قدم شوند،تا انتخابات مجلس هرچه پورشورتر برگزار شود.
حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: کم کم‌ به ایام اربعين حسینی و پیاده روی پرشور و تمدن ساز اربعين نزدیک می شویم. پیاده روی اربعین تنها یک پیاده روی مذهبی ساده نیست،بلکه آمادگی و اعلام آماده باش برای انقلاب مهدوی است. جا دارد از دولت مردان و مسئولین تشکر کنیم از مدتها قبل برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم جهانی تلاش می کنند.
وی در پایان گفت: اقدامات بسیار خوبی تا الان انجام گرفته،مانند تسهیل گذرنامه و آماده سازی ناوگان حمل و نقل و خطوط ارتباطی و … ان شالله موضوعات و مسائل باقی مانده تا شروع راهپیمایی به خوبی حل و فصل شود و ما به فضل الهی شاهد حماسه ای دیگر باشیم. از مؤمنین و خیرین و دست اندرکاران هم تمنا داریم تمام ظرفیت خود را برای هرچه باشکوه تر شدن این حماسه‌ به کار بگیرند.
لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=11081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.