3

راه‌اندازی ژنراتور دانشگاه مازندران با قدمت 70 ساله

  • کد خبر : 1107
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
راه‌اندازی ژنراتور دانشگاه مازندران با قدمت 70 ساله
ژنراتور بزرگ مستقر در سازمان مرکزی دانشگاه با قدمت بیش از 70 سال مجددا راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دکتر نوذری رییس دانشگاه مازندران در بازدید از رئند کار بهره‌برداری با تاکید بر این نکته که در مقوله پدافند غیرعامل، تمامی دستگاه‎های اجرایی باید توان تاب‌آوری و ادامه فعالیت حیاتی و اصلی در شرایط اضطراری را داشته باشند، این امر را مستلزم فراهم‌نمودن امکانات و زیرساخت‌های لازم دانست.

وی با اشاره به معضل قطعی مکرر برق در چندماه گذشته در سطح کشور و اختلال در شریان حیاتی فعالیت‌های روزمره جامعه، از عزم دانشگاه مازندران برای استفاده بهینه از دستگاه‌های قدیمی که به ظاهر کاربردی نبوده‌اند، خبر داد که در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و تکیه بر جوانان نخبه، اقدام به تعمیر و راه‌اندازی مجدد دو دستگاه ژنراتور متعلق به بیش از 70 سال گذشته که قریب به 50 سال از مدار خارج و بلا استفاده مانده بود، کرد که یکی از دستگاه‌ها با صرف کمترین هزینه و با موفقیت انجام شد و دستگاه دوم نیز به زودی به چرخه خدمت وارد خواهد شد.

رییس دانشگاه مازندران در ادامه از راه‌اندازی ژنراتور دانشکده شیمی نیز خبر داد که با قدمت بیش از 40 سال، راه‌اندازی و اقدامات اولیه کابل‌کشی جهت بهره‌برداری اضطراری در دانشکده شیمی و مرکز فناوری اطلاعات در حال انجام است.

دکتر نوذری در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از تیم تخصصی راه‌اندازی این دستگاه‌ها، به توان بالای جوانان و نخبگان دانشگاه مازندران در انجام پروژه‌های تخصصی و بزرگ اشاره کرد و این امر را مایه مباهات و افتخار دانست.

مهندس حسن باقرنیا سرپرست تیم راه‌اندازی ژنراتور برق دانشگاه مازندران نیز در این مراسم با اشاره به این نکته که کلیه قطعات و اتصالات این دستگاه قدیمی بوده و در بازار، کمیاب یا نایاب می‌باشد، اظهار داشت: در راه‌اندازی این دو دستگاه سعی گردید تا با صرف کمترین هزینه و با تعمیر قطعات اصلی و حیاتی دستگاه، آن‌ها را به چرخه تولید برق جهت استفاده در مواقع اضطراری وارد نماییم.

وی افزود: از بزرگ‌ترین اقدامات انجام‌شده در این پروژه می‌توان به صرفه‌جویی حداقل 1 میلیارد ریالی جهت تهیه قطعات و اعتماد مسئولان در استفاده از توان تخصصی نیروهای جوان و کارآمد دانشگاه اشاره کرد که شایسته تقدیر می‌باشد.

سرپرست تیم راه‌اندازی ژنراتور برق دانشگاه مازندران تصریح کرد: در مراسم راه‌اندازی ژنراتور تولید برق دانشگاه مازندران، دکتر سیدحسن حسینی‌مقدم معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه، دکتر مصطفی عزیزی رییس دفتر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر ابوالحسن حسینی مدیر اداری و منابع انسانی دانشگاه، دکتر ملاعلیپور مدیر فنی و طرح‌های عمرانی دانشگاه و جمعی از همکاران دانشگاهی نیز حضور داشتند.

مهندس باقرنیا خاطرنشان کرد: تیم تخصصی این پروژه شامل مهندس حسن باقرنیا، جواد جولانی و محمد باقرزاده می‌باشد که در آینده نزدیک، یک دستگاه ژنراتور 4 سیلندر را نیز وارد چرخه تولید می‌‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.