2

اخبار سیاسی ۸ مرداد؛ اطلاعیه‌ای برای داوطلبان نمایندگی مجلس/ تاکید بر بازرسی‌ از مشاورین املاک

  • کد خبر : 10882
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
اخبار سیاسی ۸ مرداد؛ اطلاعیه‌ای برای داوطلبان نمایندگی مجلس/ تاکید بر بازرسی‌ از مشاورین املاک
«پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی»،‌ «حمایت از واحدهای تولیدی»، « رای دیوان عدالت اداری درباره مشاورین املاک و خودرو»، «انتخابات ۱۴۰۲» و ... از موضوعات مهم خبری امروز (هشتم مرداد ماه ۱۴۰۲) حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آن‌ها را بخوانید.

به گزارش “خط شمال” نامه رئیس مرکز اصناف درباره مشاورین املاک و خودرو امروز، با رای دیوان عدالت اداری ابطال شد.

بر این اساس،‌ هیات عمومی دیوان عدالت اداری تصمیم رئیس مرکز اصناف و بازرگانان و دبیر هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صـنفی که براسـاس آن مقرر شده است مـرجع صـالح جهت صدور پروانه صنفی و تخصصی مشاورین املاک و خودرو، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است را غیر قانونی دانست و رای به ابطال آن داد.

****

دیروز هم درپی ارسال لایحه «ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی ایران و دولت جمهوری کره به داوری» از سوی رئیس جمهور به مجلس، شکایت ایران از کره جنوبی درباره پیگیری حقوقی و استرداد مطالبات از بانک‌های این کشور رسماً کلید خورد. این درحالیست که سئول به بهانه تحریم‌های آمریکا، از آزاد سازی دارایی‌های تهران خودداری کرده است.

لازم به یادآوری است که اختلافات میان تهران و سئول بر سر موضوع دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی در سال ۲۰۱۸،‌ پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ و بازگرداندن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران آغاز شد. کره جنوبی طی این چند سال همواره مدعی شده که تحریم‌های آمریکا مانع بازگرداندن این پول شده و علی رغم درخواست جمهوری اسلامی ایران برای آزادسازی دارایی‌ها هر بار مقامات سئول به بهانه‌ای از این موضوع سر باز زده و امتناع کرده‌اند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بلوکه کردن پول ایران توسط کره جنوبی از نظر بین‌المللی محکوم است

کره جنوبی با آزاد نکردن منابع ایران بیشتر از بقیه ضرر می‌کند

****

در جلسه صبح امروز شورای‌عالی مسکن، رئیس جمهور تأمین مسکن برای مردم را از  اولویت‌های مهم دولت دانست و بر استمرار بازرسی‌ها از مشاورین املاک و توجه به نقش اتحادیه‌ مربوطه در نظم‌بخشیدن به واحدهای صنفی و برخورد به‌موقع با متخلفین تاکید کرد.

در ششمین جلسه شورای‌عالی اشتغال در دولت سیزدهم نیز سید ابراهیم رئیسی تملک واحدهای تولیدی از سوی بانک‌ها و توقف تولید را برخلاف سیاست اشتغال‌زایی دانست و تاکید کرد: هیچ واحد تولیدی نباید به دلیل بدهی به نظام بانکی تعطیل شود و بانک‌ها بازپرداخت تسهیلات خود را از مسیرهای دیگری پیگیری نمایند.

همچنین در پی قهرمانی والیبالیست‌های نوجوان کشورمان در آسیا، رئیسی با انتشار پیامی خاطرنشان کرد: قهرمانی افتخارآمیز و امیدآفرین تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند و کسب جواز حضور در رقابت‌های جهانی، موجب مسرت و مباهات آحاد مردم ورزش دوست کشورمان شد.

****

هم زمان با فرارسیدن ایام محرم امسال، تحرکاتی از سوی دشمنان برای کم رنگ کردن حضور مردم در مراسمات عزاداری حسینی آغاز شد. با گذری در شبکه های اجتماعی شاهد راه اندازی کمپین هایی تحت عنوان « تحریم محرم»، «سیاه نپوشید»، «نذری ندهید»، «نذری نخورید»، « به حسینیه نروید»، «در هیات‌ها دیده نشوید» در ایام ماه محرم بودیم.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به مشاهدات میدانی ضمن تایید شکست تلاش‌های مذبوحانه دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن مراسم عزای حسینی در ایام ماه محرم، تاکید کردند که خیلی‌ها در طول تاریخ تلاش کردند عزای امام حسین (ع) را تهدید کنند اما آن‌ها در تاریخ گم شدند و امام حسین (ع) زنده است.

****

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در جریان سفرش به تهران، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و در این دیدار آخرین تحولات عراق مورد رایزنی و گفت وگو قرار گرفت .

این دیپلمات ارشدی هلندی که از اول نوامبر ۲۰۱۸ تاکنون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی) در بغداد است، در جریان سفر به تهران قرار است با تعدادی دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کند.

امروز همچنین فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه و هیات همراهش در پاسخ به یک دعوت رسمی، وارد تهران شدند تا با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایران با هدف تقویت روابط دو کشور و  مسائل جاری و همچنین پیرامون آخرین تحولات در عرصه های منطقه ای و بین المللی رایزنی کنند.

****

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۵ خود اعلام کرد: متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره­ مجلس شورای اسلامی باید از دوشنبه ۱۶ تا یکشنبه ۲۲ مرداد ماه جاری، از ساعت ۸ تا ۱۸ عصر به مدت ۷ روز در پنجره واحد وزارت کشور ثبت نام کنند.

عباسعلی کدخدایی هم در بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی، با بیان اینکه حدود ۷ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات می‌گذرد، اما هنوز نتوانستیم قانون جامعی براساس آن سیاست‌ها داشته باشیم، اظهار داشت: اصلاح قانون انتخابات دیر و به صورت حداقلی انجام شد؛ انتظار ما این بود که قانون جامعی درباره انتخابات به تصویب برسد. قانون موجود بخشی از اشکالات را برطرف می‌کند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت: قانون انتخابات به شورای نگهبان اعلام کرده که این شورا باید دلایل ردصلاحیت‌ها را به صورت محرمانه به افراد اعلام کند.

همچنین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پیامی از افرادی که «شایستگی و صلاحیت‌های قانونی و عمومی تصدی جایگاه نمایندگی»را دارند، دعوت کرده برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.