3

عزاداران حسینی، عشق و دلداگی خودشان را به سیدالشهدا نشان دادند

  • کد خبر : 10822
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۱۹
عزاداران حسینی، عشق و دلداگی خودشان را به سیدالشهدا نشان دادند
امام جمعه محمودآباد ضمن تشکر از عزاداران حسینی در ظهر عاشورا گفت: عاشقان اباعبدالله، عشق و دلداگی خودشان را به سیدالشهدا، امروز نشان دادند.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سیداحمد جباری در خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنیم، اظهار داشت: امام صادق فرمودند: هرکس باور داشته باشد اعتقادش این است که خدا او را می‌بیند در هر کجایی که باشد، در هر شرایطی که باشد، سخنان او را می‌شنود و آنچه که انجام می‌دهد همه‌ی آنها در منظر الهیست، این را اگر باور داشته باشد این روحیه باعث آن می‌شود که از ارتکاب محرمات پرهیز داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال سالگرد نماز جمعه مقارن شده است با تاسوعا و عاشورای حسینی دیروز پنجم مرداد سالگرد اولین نماز جمعه در کشور عزیزمان به اقامت آیت‌الله طالقانی (ره) بوده است و امروز که روز جمعه است مقارن با عاشورا شده است هم در روایاتمان نگاهی این چنینی وجود دارد که روز ظهور امام زمان (عج) روز عاشورای حسینی است، هم آن روز، روز جمعه است یعنی روز ظهورهم روز جمعه هم روز عاشورای امام‌حسین (ع)خواهد بود.

امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه امام عصر روز عاشورا ظهور خواهد کرد، افزود: امام صادق (ع) فرمودند: فرزند ما قائم اهل بیت، روز جمعه ظهور خواهد کرد و ندای ان المهدی اواز کنار بیت الله الحرام بلند خواهد شد. یعنی روز جمعه که روز عاشورا باشد برای انتقام خون مظلومی چون سیدالشهدا و شهدای عزیز کربلا قیام خواهد کرد. هر روز نگاه امام زمان (عج) به آن پیراهن پاره پاره جدشان هست که بر روی سرش نصب شده است نگاه می‌کند کی خون های تازه از این پیراهن که چکه چکه می‌کند تا اعلام ظهور آن حضرت باشد، این در روز جمعه محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام جباری گفت: ما از عاشورا چیزی می‌شنویم به خدا قسم قدرت درک اندکی از این فاجعه‌ی جانکاه و جانگداز را نداریم، که بر سیدالشهدا و اهل بیت چه گذشت. مگر می‌شود انسان ببیند در یک نصف روز اهل بیت دارند نگاه می‌کنند در مقابل چشمانشان است چندبار این بچه‌ها به صورت‌ها لطمه زدند یه بار نبود دوبار نبود چقدر اینها قدرت داشتند تحمل داشتند یبار علی اکبر نقش بر زمین بشه بچه‌ها بیان لطمه به سر و صورت بزنند.این بچه‌ها به صورت‌ها می‌زدند به سر می‌زدند به سینه می‌زدند به پاها می‌کوبیدند. علی اکبر می‌افتاد بچه‌ها چنین می‌کردند قاسم بن حسن می‌افتاد لطمه به سر و صورت می‌زنند، علی اصغر تیره‌گوی خورد بچه‌ها لطمه به سر و صورت زدند، اما کجا بر سیدالشهدا سخت گذشت اونجایی که کمر منحنی شد دیگه کمر خم شد.

وی تصریح کرد: بچه‌ها اهل قیام چه کردند لطمها صوت زدن اوج لطمه زدن کجا بود اوج لطمه زدن را وجود مقدس امام زمان علیه السلام بیان می‌فرماید: یااباعبدالله جدم امام حسین اون زمانی که دیدند زن‌ها و اهل قیام اسب تیز روی تو خار و ذلیل شده است دیگه رمق ندارد ذوالجناح به سمت خیمه می‌آید.همه اهل قیام دیدند ذوالجناح زینش واژگون است به سمت خیمه می‌آید. زن و بچه‌ها دیگه نمی‌دونستند چطور دارند به سمت قتلگاه میروند.به سر و صورت می‌زدند به سمت قتلگاه می دویدند.یا اباعبدالله می‌دیدیم این بچه‌ها ناله زدند با حال سر و سینه زدند به محل افتادن تو یعنی قتلگاه دارند می دوند. زینب گویا اولین نفر آنها بوده است، با اشاره‌ی ابا‌عبدالله روبرو شدند که فرمودند برگرد به خیمه، جلو نیا منظره دلخراش است طاقت نمی‌آوری، زینب و بچه‌ها به داخل خیمه برگشتند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: قبل از دعا و اتمام خطبه از همه‌ی هیئات، همه‌ی دسته جات، همه سینه زنان، زنجیر زنان اباعبدالله الحسین (ع) که امروز از ساعت اول صبح تا ظهر به سر و سینه زدند عشق و دلداگی خودشان را به حسین بن علی نشان دادند. از همه‌ی عزیزانی که در برپایی نماز جمعه در این آستانه مقدس تلاش کردند جدیت نشان دادندتا ما امروز نماز جمعه را در محضر شما باشیم.

حجت‌الاسلام جباری در پایان از خادم یاران عزیز برادر عزیز حاج آقا هاشمی نسب و شهردار و شهرداری، از همه‌ی دوستانی که موکب‌های که امروز متولی اطعام دادن عزاداران امام حسین شدند، موکب باب‌المراد و موکب شهدا که این لطف را داشتند و تلاش کرده‌اند که ان شاالله این میزبانی را و خدمتگزاری نسبت به شما عزاداران انجام بدهند از روحانیت معزز، مسئولین گرامی، از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران از بسیجیان عزیز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر برادران و خواهران نهایت تقدیر و تشکر وسپاسگذاری کرد.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.