3

انقلاب ما براساس جریان عاشورا و نهضت حسینی شکل گرفت/ وظیفه هیئات تبیین اهداف عاشورایی

  • کد خبر : 10780
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
انقلاب ما براساس جریان عاشورا و نهضت حسینی شکل گرفت/ وظیفه هیئات تبیین اهداف عاشورایی
امام جمعه سرخ‌رود گفت: انقلاب ما براساس جریان عاشورا و نهضت حسینی شکل گرفت، شما اگر به مبانی و مسیر تشکیل انقلاب مانند (هیهات منا الذله) نگاه کنيد همه برگرفته از قیام حسینی است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در خطبه نماز ظهر عاشورا، ضمن عرض تسلیت روز عاشورای حسینی به حضرت بقیه الله الاعظم و همچنین خدمت مسلمانان و شيعيان و تمام کسانی که با هر اعتقاد و مذهب، دل در گرو مکتب حسینی دارند، اظهار داشت: از سیره بزرگان توجه‌ به‌ حضرت بقیه الله الاعظم در این روز بزرگ بوده و است.

وی افزود: علامه امینی صاحب کتاب الغدیر شب و روز عاشورا مدام برای امام زمان ( علیه السلام ) صدقه کنار میگذاشتند و می فرمودند: قلب امام عصر ( ع ) در فشار است.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به تقارن سالروز برپایی اولین نماز جمعه با تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: انقلاب ما از همین هیئت ها پایه ریزی شد، هیئت هایی که تنها عاشورا و قیام حسینی را محصور در مجالس عزاداری ندیدند و در مسیر تحقق عینی اهداف عاشورا گام برداشتند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: بنابراین طرح مسائل و موضوعات سیاسی و اجتماعی در کنار موضوعات اعتقادی یکی از ملزومات هیئت ها است؛ البته طرح این مباحث به معنی جناح بندی و یارکشی سیاسی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که یکی از حربه های دشمن استحاله فرهنگی و اعتقادی است و رهبر معظم انقلاب این خطر را گوش زد کردند،هیئت ها وظیفه دارند هم موضوعات شخصی و البته اجتماعی قیام عاشورا را تبيين کنند.

امام جمعه سرخ‌رود گفت: اگر این تبيين نباشد، کم کم عاشورا و به تبع آن انقلاب اسلامیِ برگرفته از عاشورا،استحاله خواهد شد. یزیدیان زمان بر جامعه مسلط خواهند شد،امر به معروف و نهی از منکر مهجور خواهد شد،جای حلال و حرام الهی عوض می شود،و از همه ناگوارتر ولی جامعه به مسلخ خواهد رفت.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده عنوان داشت: اگر هیئت ها به این مسائل توجه نداشته باشند و علما و بزرگان، هم‌چون علما و بزرگان سال ۶۱ هجری سکوت کنند،تعابیر به صورت غلط برای جامعه جا می افتد.

وی تاکید کرد: آری امام حسین برای همه است،اما پیش از آن، همه ما برای امام حسینیم،این ما هستیم که باید شبیه امام حسین بشویم،نه امام حسین شبیه ما.این مائیم که باید حول محور امام بچرخیم،نه امام حول محور ما.

امام جمعه سرخ‌رود یادآور شد: برخی نانشان در دو قطبی نشان دادن جامعه است.و الا هیچ هیئت و خادمی عزیزی در سرتاسر کشور،از ورود محبان سیدالشهدا ممانعت نکرده است.بحث رعایت آداب و شان این مکان مقدس است،که بر اساس روايات هیئت ها و مجالس روضه،شأنیت حرم اهل بیت را دارند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده اظهار کرد: تریبون نماز جمعه هم جای پرداختن به همین مباحث است.به فرموده مقام معظم رهبری هنر بزرگ امامان جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد ، استفهام های مردم را بداند و مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز برخی مسائل گم می شود یا غلط بیان و برداشت می شود،مانند همین مسئله که امام حسين عليه السلام برای همه است و باید از همین تریبون های نماز جمعه که با انقلاب اسلامی که برگرفته از انقلاب حسینی است احیا شدند،تبيين شوند.

امام جمعه سرخ‌رود در پایان گفت: به فرموده حضرت امام راحل، نماز جمعه موجب می شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم گفته شود؛ این روز را گرامی می داریم و از خداوند توفیق خدمت و انجام به تکلیف را مسئلت داریم.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.