4

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی محمودآباد برگزار شد

  • کد خبر : 10672
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی محمودآباد برگزار شد
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی محمودآباد با حضور حجت‌الاسلام جباری امام جمعه، فرزانه نماینده مردم محمودآباد، محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر مسئولین شهرستانی در دفتر امامت جمعه صبح امروز برگزار شده است.

به گزارش “خط شمال” حجت‌الاسلام سید احمد جباری امام جمعه محمودآباد ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام شهادت سید الشهدا با اشاره به اهمیت مساله عفاف و حجاب و آسیب‌های ‌حاضر در سطح شهرستان اظهار داشت: به‌صورت روزمره مردم با فرهنگ سیدا الشهدا همراه هستند و حال و احوال شهروندان حسینی است اما گاهی اوقات می‌بینیم که برخی با لجاجت و تعمدی در حال دهن کجی هستند.

وی افزود: برخی افراد با ظاهری نامناسب در سطح شهرستان در حال رفت و آمد هستند که عزاداران حسینی خواستار اصلاح آن‌ها بوده چراکه اصرار این افراد در پوشش و رفتار نامناسب که با رفتار دین سازگاری ندارد به گفته رهبر معظم انقلاب اسلام آمریکایی است.

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: این چنین دینی نمی تواند ریشه و پایه ای داشته باشد، آبکی است و با بادی تغییر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام جباری گفت: جسارت برخی‌ها قابل تعامل است بنابراین بسیجیان، ماموران نیروی انتظامی و سپاه باید اقتدار داشته باشند.

الگوی بهتری در زمینه عفاف و حجاب برای جوانان ارائه دهیم

فرزانه نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تسلیت ایام خاطرنشان کرد: ریشه بدحجابی و بی حجابی امروز به رسانه‌های خارجی که در زمینه از بین بردن فرهنگ و دین ما تلاش می کنند، مرتبط است.

وی ادامه داد: فرزند از خانه و در کنار ما اصول و پایه فرهنگ و دین ما همانند نماز خواندن و حجاب داشتن را می آموزد؛ برخی‌ها از پشتیبانی رسانه‌های معاند استفاده کرده و گاها می‌بینیم در سطح جامعه هنجار شکنی می کنند.

نماینده مردم محمودآباد افزود: ما باید سعی کنیم الگو بهتری برای جوانان در راستای حفظ حجاب و عفاف داشته باشیم؛ از اجتماعات خانوادگی غفلت داشتیم که باید در این زمینه بیشتر کار شود.

فرزانه یادآور شد: برگزاری هیئت‌های مذهبی در مدارس به صورت خودجوش می تواند به عنوان ایجاد فضایی فرهنگی بدانیم.

وی در پایان گفت: خانواده‌ها باید در راس این فرهنگ‌سازی باشند و با مشارکت والدین می‌توان موجبات ساختار مناسب در سطح جامعه را در پیش گرفت.

 

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.