7
امام جمعه‌ سرخ‌رود:

غرق شدن در مادیات؛ مانع توجه انسان به معنویات می‌شود

  • کد خبر : 1055
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
غرق شدن در مادیات؛ مانع توجه انسان به معنویات می‌شود
امام جمعه سرخ‌رود گفت: علت اینکه انسان در مادیات غرق می‌شود؛ عدم معرفت‌شناسی به خداست؛ اگر همانند شهدا از همه تعلقات دور شویم و به خدا برسیم؛ به مقام شهود و وقوع رسیده و تمام جهان می‌گویند من یک سلیمانی‌ام.

حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده عصر امروز در مراسم قرائت دعای عرفه که در گلزار شهدای سرخ‌رود با حضور مردم فهیم این شهر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: در روز بزرگ و جریان‌ساز عرفه برای رسیدن به کمال و سعادت با بهره‌مندی از مضامین ملکوتی دعای عرفه حضرت اباعبدالله حسین (ع) بر خود می‌بالیم که با توجه به وضعیت ناگوار شیوع کرونا که سال گذشته توفیق برگزاری مراسم را نداشته‌ایم؛ امروز به لطف خدا آمده‌ایم عهد ببندیم تا با استفاده از کلمات عارفانه امام حسین (ع) بعد از معرفت‌شناسی و کسب معنویت فردای امروز که عید قربان است؛ هوای نفس خود را ذبح کنیم.

وی افزود: امروز روز بسیار بزرگی است چراکه در ساحت مقدس امام حسین (ع) می‌خواهیم با خدای خود صحبت کنیم؛ بدانیم چه می‌خوانیم و بدانیم چه کسی در چه زمانی هستیم و بر هوای نفس خود چیره شویم.

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: امروز باید خودبینی‌ها، تکبرها، غرورها، عافیت‌ها، در راه رسیدن به خدا و سربازی ولایت کردن‌ها را سرلوحه کار داشته باشیم تا آن‌وقت در روزهای آتی به سوی محرم سفر کرده و محرم شناس شویم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در پایان با بیان اینکه حسین شناس بودن و امام زمان شناس بودن را باید بدانیم، گفت: با توجه به شرایط و مشکلات امروز کشور و قصه نامعلوم سیستان و بلوچستان؛ علت وقوع این جریانات بی‌عقلی سیاسی، کوتوله‌پروی مسئولین بی‌خرد این نظام است که گوششان بر دهان ولایت نیست و در مقابل رهبری قرار می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.