4
به‌مناسبت هفته بهزیستی؛

78 طرح خود اشتغالی در محمودآباد ایجاد شد/ 800 معلول تحت پوشش بهزیستی

  • کد خبر : 1037
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
78 طرح خود اشتغالی در محمودآباد ایجاد شد/ 800 معلول تحت پوشش بهزیستی
رییس اداره بهزیستی محمودآباد با اشاره به اینکه در سالجاری 78 طرح خوداشتغالی در این شهرستان ایجاد شد، گفت: در هفته بهزیستی به‌صورت نمادین از دو طرح خوداشتغال رونمایی می‌شود تا گامی برای بهتر زیستن افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، باشد.

خلیل محمودی در گفت‌وگو با قلم شمال؛ به‌مناسبت چهل و یکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی در کشور شعار امسال را بهزیستی در گام دوم؛ هوشمند سازی؛ محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده دانست و اظهار کرد: اداره بهزیستی شهرستان در سه بخش امور اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: در بخش حمایتی حدود 317 خانواده و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که به‌طور مستمر پرداخت ماهیانه داریم؛ بحث کمک هزینه دانشجویی، دانش‌آموزی، تهیه موارد موردی لوازم ضروری زندگی، وام خود اشتغالی، تهیه جهیزیه، پرداخت بیمه زنان سرپرست خانوار، کمک‌های درمانی و پرداخت کمک اشتغال از جمله برنامه‌های ما در حوزه اجتماعی است.

رییس اداره بهزیستی محمودآباد تصریح کرد: هدف ما از ارائه تمامی خدمات ایجاد اشتغال و بازتوانی خانواده‌های تحت پوشش است و این نگاه را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

محمودی خاطرنشان کرد: در بخش توانبخشی هزار و 800 معلول در محمودآباد داریم که از خدماتی از جمله مستمری، هزینه نگهداری، پرداخت کمک‌های موردی، هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، پرداخت هزینه درمانی و تامین بیمه معلولین و در نهایت تهیه جهزیه و اشتغال که عمده‌ترین هدف ما است، با توجه به ایجاد طرح‌های خود اشتغالی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: خدمات غیر مستمر نیز شامل پرداخت هزینه و کمک در پرداخت هزینه‌های موردی از جمله عصا، ویلچر و … برای معلولین عزیز خواهد بود.

رییس اداره بهزیستی محمودآباد گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر که آموزش‌هایی برای خانواده‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان با اجرای طرح‌های CB در محلات برگزار می‌شود.

محمودی از داشتن کمپ‌های ترک معتادین در سطح شهرستان خبر داد و افزود: این مراکز برای درمان متقاضیان ترک اعتیاد، حمایت از خانواده‌های این عزیزان و بعد از ترک ایجاد خوداشتغالی ورود پیدا خواهیم کرد.

وی در ادامه خدماتی از ۱۲۳ و مداخله در بحران اجتماعی بهزیستی محمودآباد عنوان کرد و گفت: این خدمات به‌طور شبانه‌روزی با تماس همشهریان در پیشگیری از آسیب‌ها از جمله کودک‌آزاری، همسرآزاری یا خودکشی که هم مشاوره تلفنی و هم حضور در صحنه انجام می‌شود.

رییس اداره بهزیستی محمودآباد بیان کرد: در خصوص کاهش آمار طلاق؛ تیم پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان اقدام به آموزش‌ برای خانواده‌ها کرده و همکاری لازم با دادگستری صورت گرفت تا با جلسات مشاوره‌ای سعی بر سازش و کاهش طلاق است.

محمودی با بیان اینکه جامعه هدف شهرستان با 2 هزار و 800 پرونده است، یادآور شد: تمامی جامعه هدف از خدمات اداره بهزیستی در محمودآباد بهره‌مند می‌شوند.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=1037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.