16
معاون فرهنگی اوقاف مازندران:

دعای عرفه در ۸۰ امامزاده مازندران قرائت می‌شود

  • کد خبر : 10249
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
دعای عرفه در ۸۰ امامزاده مازندران قرائت می‌شود
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: مراسم قرائت دعای عرفه در ۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش “خط شمال” حجت الاسلام مسعود قربانی صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روز عرفه، روز راز و نیاز به درگاه حق تعالی است و در برخی از زمان‌ها نظیر این روز، بستر اجابت دعا مهیا می‌شود.

وی گفت: مراسم قرائت دعای عرفه، عصر امروز چهارشنبه در ۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان به همراه سخنرانی کارشناسان مذهبی، برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه این مراسم معنوی در راستای طرح «جشن‌های ولایت علوی اکمال دین نبوی» در سطح استان برگزار می‌شود، بیان کرد: مضامین عارفانه و مهمی در دعای عرفه وجود دارد که انسان به فهم عمیق آن به مقام‌های بالای بندگی، دست می‌یابد.

قربانی بیان کرد: شناخت درست نهم ذی الحجه، روز عرفه از سفارش‌های ائمه معصومین (علیهم السلام) و آموزه‌های دینی است که در این راستا باید به شایستگی تمام در برگزاری دعای عرفه همت گماشت.

وی با اشاره به برپایی نماز عید قربان در امامزادگان مازندران، بیان کرد: ایستگاه‌های ذبح شرعی گوسفند در قالب قربانگاه ابراهیمی در ۱۳ بقعه متبرکه با مشارکت نهادهای خیریه و با حضور گروه‌های دامپزشکی برپا و گوشت دریافتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

لینک کوتاه : https://khateshomal.ir/?p=10249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.